keskiviikko 9. syyskuuta 2015

Lite nytt i garderoben

Kan man inte träna så kan man shoppa lite nytt ha på sej då det igen fungerar att träna 😉
Hitta två par tights som var sååå min smak! Och lite "plåster på såren" 😊 Allt tränande har gett resultat 👍 Köpte tights i en storlek mindre!! Wuhuu!! 😃 Uppmuntrar verkligen att köra igång där det stanna för ett par veckor sedan!
Igen en gång lärde jag mej: Stirra inte bara på vågen; måttband och kläder talar mer sanning!

Och de är ju så snygga så de här kan användas också bara för att de är bekväma 😉

keskiviikko 2. syyskuuta 2015

No gain without pain...

Stämmer ju nog delvis...

Den där känslan när du har bra flow, med både träning och mat. Allt fungerar och du mår så bra! Du blir kanske lite beroende av endorfin "kicken" träning ger... Så känns det inte bra längre, något är fel, du biter ihop och kämpar. Känns bättre ibland så blir de en runda, känns dåligt du vilar ovh vårdar men inga dagar är helt bra... Till slut uppsöker du läkare som klämmer och känner. De gör så ont att du fäller en tår eller två... så kommer "domen"; Bursitis Trochanter... Whaaat??? 😮 Jo, en typ av ansträngningsskada, infektion vid muskelfästena i höftleden. En kur med anti-inflammatoriska, fysio och VILA!!! Jösses... hur ska man klara vilan?? Medicinen, det fixar nog magen, men hur huvudet ska klara träningspaus... Det ni blir en värre sak... 😕

Så nu biter jag ihop och lägger efter "omstart" upp denna text på väggen... 😉