keskiviikko 18. helmikuuta 2015

Sportlov!

Solsken, takdropp och plusgradder... Svårt att tro att de verkligen är sportlov. Känns mer som våren 😊
Men vi har skoj ändå!

Efter att vi överlevt diverse motgångar; spysjuka, hjärnskakning osv.... 😉 Så kunde vi börja fira sportlov!

Igår blev de skidning med killarna. Är ju igen ett tag sedan jag stått på skidor sist 😉 Men skoj var de igen! Vi hade roligt i skidspåret. Kändes också bra då en dam i skidspåret berömde för att jag lär mina barn glädjen med "riktig" skidning 😊

Blev inga fastlagsbullar eller ärtsoppa fast det var fastlagstisdag. Men de blev pannkaka till kvällsbit 😋 Lite vardagslyx!

Önskan är att vi skidar idag igen. Kan ev. vara lite blött i spåret... 😕 Vi ska testa.

Morgon starta vi i alla fall med en "vitaminbomb" - smoothie ❤🍏🍐🍊🍋 Apelsin, päron, kiwi, äppel, kvarg och is. Mums blev det! Och en liten skvätt citron 😉 Nu är vi redo för en ny dag! 👍

maanantai 16. helmikuuta 2015

S - som i; solsken, söndag, sportlov, storstädning och spysjuka...

Då man vaknar en solig söndag morgon och inser att de är några minusgrader, då samlar man ihop familjens täcken och kuddar och slänger ut dem i kylan 👍 Men sen ser ju nog de obamhärtiga vårsolen till att allt dam syns helt för bra... så det hjälps inte annat än fram med damsugaren... 😊

Ungarna sportlov inleddes med underbart solsken! Perfekt för utelek och tanka solenergi. Själv låna jag mina föräldrars hund och tog med honom på en promenad i vårsolen. Njutning på hög nivå! Han är bara så bäst den lilla fyrbenta vännen 💙

Men alltför länge ska ju inte glädjen sitta i... 😯 Mini B:s "tur" för spysjukan... urk.. 😝 Så vi inleder då sportlovet med det och hoppas på friska ungar snabbt!

🌞

perjantai 13. helmikuuta 2015

Äntligen fredag!

Det är ju nog lite smålyx med att jobba 2/3 skift  Killarna ha tidig start till skola på fredag då de börjar kl.8. Kvälkstur på jobbet och äntligen fredag och fyra lediga dagar framför! Bäst!! "Tankade" lite samtidigt som killarna åt frukost och då de åkte plocka jag fram löptossor, bästa spellistan och ut på en runda. Härligt!! 
Men mindre härligt underlag på småvägar... två gånger fick jag vända om för de sku ha varit livsfarligt att fortsätta, så blev en lite annorlunda runda...  Men bra ändå!
Sen fick sej mina kettlebells en omgång - kul att slänga omkring dem i snön 
Sen att min dag inte fortsatte som planerat är en annan historia... Ett stycke magsjuk kille och ett stycke busunge med lindrig hjärnskakning....suck...  Och mannen på spelresa med laget han tränar... Vaddå Myrphys law...
Så nu blir det "fusk fredag"  Ett glas vitt och lite popcorn!

lauantai 7. helmikuuta 2015

Trötta ben...

Blev ett kort och intensivt benpass på gymet sent igår kväll, men spelar ju ingen roll vilken tid på dygnet man tränar 😉
Skönt att sen komma hem, dusch, krypa upp i soffan och få lite energipåfyllning.
Kan vara en utmaning att komma in och ur bilen senare idag.... 😅

Ska jobba lö+sö "dubbeltur"... 2*14h.... crazy!! 🙊😵 Men har valt det själv.
Så blir ett träningsfritt veckoslut.... om jag klämmer in en kort promenad på lunchen? Mest för att få frisk luft och röra på benen.

Ha ett skönt veckoslut! 😚

torstai 5. helmikuuta 2015

Fartfylld vecka

Så var veckans fyra grupper ledda 👍😃 Svettigt värre och kanske inte det fiffigaste med ett pass som hade stor fokus på ben och rumpa då jag planerat in just gympass för just ben&rumpa till idag... Men, men..."Sore muscles, happy pain" 😉

Blev också lite jobb för armar-rygg-axlar med hjälp av gummiband. Gummiband är tacksamt då gruppen är stor och du vill planera så att alla får ut något av timmen. Gummiband är också lite mer "milda" för en mer otränad persons leder och muskler.

Kul var det igen en gång 😀

Efter passen, samla ihop ungarna från innebandyträningar och skrinning ❤ Hem och kvällsbit i magen åt tre hungriga typer 😆

Smoothie åt hela gånget! Ungarna är "tokiga" i det. Det blev jorgubb, banan och soijamjölk - mums 😋🍓🍌

Strax iväg på jobb.... kvällstur idag och jobb hela veckoslutet... Och på måndag mot nya utmaningar 😉 Spännande!

~kram~

Tankar om nya gymet...

Var igår och testade nya gymet! Snyggt och fräscht, men så klart; stället är nytt! ;) Salen är ok storlek, fria vikter finns det, cardio del, maskiner och en liten del/skild sal enbart för kvinnor. En sak som jag inte riktigt gilla... Crosstrainers, konditioncykel och löpmattor är placerade rakt framför stora "skyltfönster" så folk som går förbi ser rakt in i gymmet och syns ju bra ut också resterande del av salen. Sku ju gärna träna utan att vara "skyltdocka" ;)
Salen för enbart kvinnor hade täckta rutor, men var i storlek rätt liten och fria vikter hade inte ännu kommit dit.
Så... en ok sal att träna i. Inte så mycket folk en onsdag kväll kl.18.

Fick till ett riktigt bra pass för armar och axlar. Känns specielt i triceps idag ;) Bra så! Imorgon dit igen, ben och rumpa står i tur 👍

sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Smoothies!

Fick en ny blender som födelsedagspresent ❤ Och märkte först nu; "Oj vad jag saknat en blender!" 😉 Har kört med stavmixer sen den gamla gick sönder och jo, visst, det har fungerat, men visst vinner en ordentlig blender!
Så härligt att kunna slänga i frukt, bär, grönsaker.... ja vad som helst och bara köra dn stund och - smoothid time! Ungarna storgillar också och får nu mini B att äta/dricka lite mer vitaminer 👍Super!!

Igår blev det en smoothie som B junior verkligen gilla. Blåbär, äppel och banan. Fick göra dubbelsats för han ville absolut ha med till dagens matcher som mellis/energipåfyllning mellan spelen. En födisgåva som hela familjen har nytta av! 😊