torstai 18. syyskuuta 2014
Träningstidning och morgonmål - min stund!
keskiviikko 17. syyskuuta 2014
Smoothie och happy me
Ni vet, den där känslan då du efter en längre paus drar på dej löpskorna, tightsen, luften är fräsch och du beger dej iväg - på löprunda. Du märker snabbt att stegen känns lätta, du nästan flyger fram och det känns bra att springa. Du bestämmer för att utmana dej själv och tar en längre väg än normalt och benen är fortfarande pigga, du springer i morgonsolen med ett töntigt flin på läpparna ;) Väl hemma inser du att tiden du sprang på var snabbare än någonsin och du är så full med energi - du är en vinnare!! ;) Speciellt efter en tid då allt vad heter träning legat på hyllan av olika orsaker och du inser att vilan gjorde gott!
Några plankor efter rundan. Plankor "rules" ;) Sen in och fixa en fräsch smoothie. Ville testa Valios nya drickbara kvarg. Den är perfekt till smoothien. I med lite "skatter" från frysen, en skvätt agave och lite vatten. Mums!!
Jessica
maanantai 15. syyskuuta 2014
Chockerande tv program...
*redigerad text*
Blir mest ledsen över att du som förälder inte tänker på ditt barns hälsa!! Att bortförklara och motivera med förklaringen att barnen är ju inte överviktiga och att då är det ju okej att äta "skräpmat" varje dag, flera gånger per dag... Blir lesden!
Visst, vi äter också ibland, typ en gång varannan månad och aldrig blir ungarna mätta efter ett besök på någon hamburgerkedja. Mina barn behöver "rejäl" mat!!
Så tänk på vad du matar i dina barn, det tar inte längretid , att t.ex. steka upp lite nötfärs, koka upp fullkornspasta, skiva gurka/tomat/morot i en skål och servera, jämfört med tiden det tar att åka till ett snabbmatställe, beställa och hämta hem maten. ;)
