En lugn söndag - frukost i lugn och ro, en bra bok, glada ungar och hela familjen samlad! Love it!! ♥
Och nu kläder på, ut i den friska höstluften och svettas!!
En lugn söndag - frukost i lugn och ro, en bra bok, glada ungar och hela familjen samlad! Love it!! ♥
Och nu kläder på, ut i den friska höstluften och svettas!!
Att bli lycklig av att få svettas, låter kanske helt galet, men så är det! :)
Förra veckan blev det inga ledda grupper, höstlov. Men igår starta det igen; happy!!
Och två svettiga timmar blev det. Intervall pass för båda grupperna, med övningar var och en kan anpasa enligt egen kondition och ork. Det gillades! ;) Det var deltagare med blossande röda kinder som gick ut ur salen. Då känner du "tränar lycka" ;)
Det flyttade en konditionscykel hem till oss :) Det gör mej också lycklig!! Så nu trampar jag på den innan morgontur och lite dumbell övningar för armar, axlar, rygg. Finns inget gym som passar mej just nu. Det som jag gillar ligger på andra sidan stan och rätt långt från jobbet. Det andra, ett gammalt men fungerande öppnar inte så tidigt. Så kör med hemmaträning just nu. Helt okej det också! Tror motivationen och inspirationen sakta är på väg tillbaka ♡ Små steg, men åt rätt håll :) Bra så!
Life is good! ♥
Hösten och vintern är verkligen på kommande. Visst, mys med ljus och varma filtar... men längtar ju nog lite efter sommar och värme. Att kunna springa iväg på länk i top och shorts, simma, svettas på en dammig sandplan med en kettlebell i handen, ljusa kvällar osv. osv... :) Ja, listan kan bli lång!
Nu får man bara vänja sej vid kylan, mörkret, regn och rusk. Okej det också, med rätt inställning - det är lycka att leva i ett land med olika årstider.
Men visst blir man glad av att hitta en "liten bit av sommar" i butiken. Små saker som piggar upp i höstrusket!
Baby Lips i glada färger :) Gillar! Och det gör mina läppar också. Finns både med färg och utan. Det blir ju nog lite mjuka "babylips" med hjälp av de här ;)
Och smak av sommar, Coconut Protein Water. Fräscha, goda och ok mellis "on the way". Plus för skruvkorken, plus för den fräscha smaken. Gillar dem!
Efter 12 dagar jobb i sträck så ropar tossorna på mej i tamburen ;) Nu ut i kylan, sen höstlovsmys med kidsen ♥
Det är grått och mulet och kommer lite regn... men vad gör det??!! Jobblistan säger "ledigdag" så det betyder också "ta hand om dej -dag". Så på med träningskläder och ut!! Jess!! ;)
Jogging och kettlebell!! Me like!!
Blev en snabb runda, favoritrundan och sen plocka ja ut de där kettlebellsen... De har nu två dagar ropat i förrådet att de vill ut ;D Nu kom de ut ;) Säger bara; "sore muscles, happy pain".
Om de känns trist med de gråa vädret, dra på en mössa med lite "blingbling" och livet ler, energimusik i öronen och iväg! Hösten doftar gott efter lite regn :)
Ni vet, den där känslan då du efter en längre paus drar på dej löpskorna, tightsen, luften är fräsch och du beger dej iväg - på löprunda. Du märker snabbt att stegen känns lätta, du nästan flyger fram och det känns bra att springa. Du bestämmer för att utmana dej själv och tar en längre väg än normalt och benen är fortfarande pigga, du springer i morgonsolen med ett töntigt flin på läpparna ;) Väl hemma inser du att tiden du sprang på var snabbare än någonsin och du är så full med energi - du är en vinnare!! ;) Speciellt efter en tid då allt vad heter träning legat på hyllan av olika orsaker och du inser att vilan gjorde gott!
Några plankor efter rundan. Plankor "rules" ;) Sen in och fixa en fräsch smoothie. Ville testa Valios nya drickbara kvarg. Den är perfekt till smoothien. I med lite "skatter" från frysen, en skvätt agave och lite vatten. Mums!!
Jessica
.... som startar med en ledig dag :) Me like!!
Morgonlänk och frukost i lugn och ro. Sen väntar en krånglig skoluppgift och kaffeträff med en kompis :) Och ikväll ännu terminens sista grupp-pass... *sniff* ... :/ Kommer sakna alla grupper, men nu styr livet mot andra utmaningar. Sommaren är jobb, jobb, jobb... och skola. Gör sista delen på närvårdarstudier på distans/egen tid och på skolbänken landar jag ibland. Men har varit tvungen att göra stora svåra beslut ang. alla grupper jag lett... :'( Ett tvåskift jobb och instruktör passar inte ihop... men kommer fungera som inhoppare i alla fall. Två grupper håller jag kvar ♡
Veckan som gick var aktiv :)
Må: "afterwork" pw
Ti: Kettlebell
Ons: vila
To: Grupp pass (RVP) * 2 + löprunda c.4,5km
Fre: Löprunda + kettlebell
Lö: Pw, innan start iväg till en nattur
Sö: Styrka (hemma), armar & axlar
Det blir bara mer och mer löpning och kettlebell nu när vädret lockar till att vara ute. Härligt!
Men morgonlänkarna är ännu lite kyliga, därför klädd som om jag vore på väg till nordpolen ;)
Ha en bra vecka!
*kram*
Det är sällan jag är så glad att fredag är här, men idag är jag det! Jobbade förra veckan 6/7 dagar inom åldringsvården och på måndag startade min arbetspraktik, så har "jobbat" denna vecka 5 dagar, så blir 11 dagar jobb i följd då jag går hem idag. Praktik gör jag på dagis i en integrerad grupp med 4-6 åringar, 12 barn och 5-6 med stödbehov. Härliga ungar och personal! Även om jag jobbar med barn genom gymnatikgrupper så var detta inte nytt, men på ett nytt ställe är allting nytt i början. Praktiken är för delen Stöd för rehabilitiering och märker nu hur stor nytta jag har av mitt jobb som idrottsledare i denna praktik :) Ser stödbarnens hjälpbehov i vissa saker hur en annan synvinkel. Men även om det är ett super ställe så ska det bli skönt med helg!
Denna vecka blev det också sju pass med grupper.... Känns även i mina ben att det i fyra grupper blivit mååååånga squats.... ;) Men detta är livet!! <3
Har i veckan också hunnit med två löprundor :) Ni vet den där känslan en ljus vårkväll, lite varmt i luften, sopade gångvägar och det spritter i benen! På onsdag blev det en super löprunda som kändes lätt! Skulle ha kunnat fortsätta låååångt! ;) Men lillkillens träningar tog slut så var tvungen att hämta honom :) På söndag gick jag en lång, härlig runda i skogen med min lilla vän, Vinci <3 Inte min hund, mina föräldrars, men han är så go!
Ikväll ska jag vila! Men på veckoslutet ska det bli både styrka och cardio. Mannen åker norrut med innebandyjuniorer så får bli träning som går att forma enligt det, blir löprunda och hemmapass i styrka. Posten hade hämtat mina träningskort jag beställde från WorkoutLab :) En kortlek med en massa träningskort och några färdiga program. Bra att ha då ideerna tar slut ;) Alla övningar är uttänkta att fungera med egen kroppsvikt som motstånd, men det jag hann titta på dem igår, så går det bra att ta med redskap vid behov :)
Ikväll tror jag det ska bli ett glas rött och lite mörkchoklad, lyfta fötterna på bordet och bara njuuuuta :) Ha en bra fredag! Där ute skiner solen!!
Tisdag är den dag i veckan som jag är superhungrig. Märks verkligen att det är fyra gruppass efter varandra på måndag kväll... Fast jag "tankar" energi innan och äter ett mellanmål mellan andra och tredje passet och då jag är klar med det sista, så är jag jätte hungrig tisdag morgon...
Så mat smakar bra på tisdag ;) Och idag hade vi i skolan kreativ verksamhet så blev "powerwalks" både förmiddag och eftermiddag...
Som tur hade jag mellanmål i väskan :)
Nytt hår, nya glasögon och nya träningsbyxor :) Makes me happy!
Hittade äntligen träningstights som är sådär 7/8 längd :) jiihaa!! Inte lätt att vara kort då de flesta tights blir för långa :/ De här kom från Stadium. Min plånbok gillar inte alltid de att stadium finns här i stan ;)
Och nya glasögon blev det! Gillar att ha att byta med så nu har jag röda och svarta :) Nice! Och hade äntligen tid hos frisören!! Så blev lite frisyrfix och tillfixad färg. Känns bra att fräscha till sig själv :)
Kommer där in på de vi prata med min frissa... Man är inte fåfäng fast man vill sätta pengar på klippning och färg hos frissan och bry sej om sitt yttre. Har många vänner och bekanta som egentligen inte bryr sej om hur de ser ut. Jag bryr mej! Fast jag är gift, två barns mamma, så betyder de inte att jag behöver gå omkring och se slarvig ut... Att bry sej om sej själv och sitt utseende gör gott åt självkänslan. Betyder inte att jag sätter en massa pengar och tid på att fixa mej själv. Jag kan väl gå till matbutiken utan smink och superfixat hår. Men vet, tråkigt nog, att många inte klarar de... Och då jag sminkar och fixar mej så gör jag det för min egen skull, inte för någon annans! Och min vardagamakeup är typ lite BB-cream, maskara och lite färg på kinder. Till fest lite mer :)
Kan ibland få höra; "vilken tuff frisyr!" Det känns bra! Men allt som oftast kommer följdkommentar; "oj om jag också sku hinna/ha möjlighet..." Ibland måste man TA tid åt sej själv!
Det är ju samma, tränar och svettas för mitt eget välbefinnande och för att må bra fysiskt. Sen att andra kan kommentera att "oj, du är vältränad och ser sund ut, hur hinner du träna??" Tackar såklart för komplimanger! :) Inte är det alltid lätt att få till det tidsmässigt, familj, skola, jobb och en man som jobbar som tränare, ställer vissa hinder. Men då väljer jag bort saker som inte är viktiga. Ser sällan på tv, planerar och fixar mat i förväg och håller koll på familjens tider tack vare kalender på väggen.
Är absolut ingen "superwoman" fast jag får allt att rymas med varje dag, är en helt vanlig mamma och fru. Fast vågar nog säga; är en mer pigg, fräsch och energifylld mamma och fru, då jag sätter tid på mej själv,både mitt inre och yttre välmående ♡
Godmorgon världen!!
Laddar med bananplättar med en massa godsaker på :) Tranbär, cashew, kokosflingor och agave. Sen ska det bli sn löprunda.
Jobbar över sportlovet några nattturer inom hemvården, så för mej är det "godmorgon" trots att klockan redan är långt in på eftermiddag... Tyst i huset, killarna och mannen har åkt iväg och skrinna. Ännu två nätter kvar, sen blir det lite ledigt för mej också!!
Sitter och drömmer om att vi också sku ha lika vinterlandskap som på muminmuggen... Trist slask, regn och halka :/ Så på med bråddarna och ut och tanka energi för en till jobbnatt :) Life is good!!
På väg till Österbotten med mina härliga busar och mamma :) Passade på att använda mina Watson filmkoder som kom via buzzador :) Så två nöjda busar på bakbänken :)