sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Söndag!

En lugn söndag -  frukost i lugn och ro, en bra bok, glada ungar och hela familjen samlad! Love it!! ♥

Och nu kläder på, ut i den friska höstluften och svettas!!

tiistai 21. lokakuuta 2014

Sweaty and happy

Att bli lycklig av att få svettas, låter kanske helt galet, men så är det! :)

Förra veckan blev det inga ledda grupper, höstlov. Men igår starta det igen; happy!!
Och två svettiga timmar blev det. Intervall pass för båda grupperna, med övningar var och en kan anpasa enligt egen kondition och ork. Det gillades! ;) Det var deltagare med blossande röda kinder som gick ut ur salen. Då känner du "tränar lycka" ;)

Det flyttade en konditionscykel hem till oss :) Det gör mej också lycklig!! Så nu trampar jag på den innan morgontur och lite dumbell övningar för armar, axlar, rygg. Finns inget gym som passar mej just nu. Det som jag gillar ligger på andra sidan stan och rätt långt från jobbet. Det andra, ett gammalt men fungerande öppnar inte så tidigt. Så kör med hemmaträning just nu. Helt okej det också!  Tror motivationen och inspirationen sakta är på väg tillbaka ♡ Små steg, men åt rätt håll :) Bra så!

Life is good! ♥

torstai 16. lokakuuta 2014

Dagens positiva :)

Hösten och vintern är verkligen på kommande. Visst, mys med ljus och varma filtar... men längtar ju nog lite efter sommar och värme. Att kunna springa iväg på länk i top och shorts, simma, svettas på en dammig sandplan med en kettlebell i handen, ljusa kvällar osv. osv... :) Ja, listan kan bli lång!

Nu får man bara vänja sej vid kylan, mörkret, regn och rusk. Okej det också, med rätt inställning - det är lycka att leva i ett land med olika årstider.

Men visst blir man glad av att hitta en "liten bit av sommar" i butiken. Små saker som piggar upp i höstrusket!

Baby Lips i glada färger :) Gillar! Och det gör mina läppar också. Finns både med färg och utan. Det blir ju nog lite mjuka "babylips" med hjälp av de här ;)

Och smak av sommar, Coconut Protein Water. Fräscha, goda och ok mellis "on the way". Plus för skruvkorken, plus för den fräscha smaken. Gillar dem!

Efter 12 dagar jobb i sträck så ropar tossorna på mej i tamburen ;) Nu ut i kylan, sen höstlovsmys med kidsen ♥

perjantai 3. lokakuuta 2014

Up and out

Det är grått och mulet och kommer lite regn... men vad gör det??!! Jobblistan säger "ledigdag" så det betyder också "ta hand om dej -dag". Så på med träningskläder och ut!! Jess!! ;)

Jogging och kettlebell!! Me like!!
Blev en snabb runda, favoritrundan och sen plocka ja ut de där kettlebellsen... De har nu två dagar ropat i förrådet att de vill ut ;D Nu kom de ut ;) Säger bara; "sore muscles, happy pain".

Om de känns trist med de gråa vädret, dra på en mössa med lite "blingbling" och livet ler, energimusik i öronen och iväg! Hösten doftar gott efter lite regn :)

torstai 18. syyskuuta 2014

Träningstidning och morgonmål - min stund!

En tidning som redan länge toppat min favoritlista är finska tidningen; Fit
Det är en tidning som jag verkligen läser från "pärm till pärm" varje gång den dimper ner i postlådan :)
Igen hitta jag flera artiklar som jag "fastna" vid. Så min stund på morgonen då ungarna gått till skola - frukost och träningstidning! Och utanför fönstret visar hösten sin bästa sida :) Blir en löprunda i solen lite senare och sen planera de två passen för kvällen; seniorgymnastik och body. Lite inspiration till body-passet från tidningen :) Jess!! Det här blir en bra dag! 

Jessica
Artikeln om sädesslag och deras vikt i mångsidig kort, den var bra! Äter inte så mycket bröd själv, magen mår bäst så. Och det jag äter är mest fullkorns knäcke eller hemlagat knäcke.
 
Havregrynsgröt med bästkvarg - mums! 

keskiviikko 17. syyskuuta 2014

Smoothie och happy me

Ni vet, den där känslan då du efter en längre paus drar på dej löpskorna, tightsen, luften är fräsch och du beger dej iväg - på löprunda. Du märker snabbt att stegen känns lätta, du nästan flyger fram och det känns bra att springa. Du bestämmer för att utmana dej själv och tar en längre väg än normalt och benen är fortfarande pigga, du springer i morgonsolen med ett töntigt flin på läpparna ;) Väl hemma inser du att tiden du sprang på var snabbare än någonsin och du är så full med energi - du är en vinnare!! ;) Speciellt efter en tid då allt vad heter träning legat på hyllan av olika orsaker och du inser att vilan gjorde gott!

Några plankor efter rundan. Plankor "rules" ;) Sen in och fixa en fräsch smoothie. Ville testa Valios nya drickbara kvarg. Den är perfekt till smoothien. I med lite "skatter" från frysen, en skvätt agave och lite vatten. Mums!!

Jessica

maanantai 15. syyskuuta 2014

Chockerande tv program...

Liv D: Roskaruokaäidit (Ruutu) - Netti-TV

*redigerad text*

Jaa-a... . Är smått chockerad men samtidigt inte förvånad...

Blir mest ledsen över att du som förälder inte tänker på ditt barns hälsa!! Att bortförklara och motivera med förklaringen att barnen är ju inte överviktiga och att då är det ju okej att äta "skräpmat" varje dag, flera gånger per dag... Blir lesden!

Visst, vi äter också ibland, typ en gång varannan månad och aldrig blir ungarna mätta efter ett besök på någon hamburgerkedja. Mina barn behöver "rejäl" mat!!

Även om barn inte är överviktiga, för att de leker och busar runt hela tiden, betyder det ju inte att de mår bra! Det barnen äter som små, sätter spår för resten av livet. I vuxen ålder kan de komma problem, som diabetes, förhöjda kolesterolvärden osv. osv. Och de snabba kolhydraterna barnen får i sej leder just till det att de är trotsiga, trötta irriterade och hungriga jämnt!



Så tänk på vad du matar i dina barn, det tar inte längretid , att t.ex. steka upp lite nötfärs, koka upp fullkornspasta, skiva gurka/tomat/morot i en skål och servera, jämfört med tiden det tar att åka till ett snabbmatställe, beställa och hämta hem maten. ;)

Jessica

Addicted to pink..?!

 
 
 
Ja... kanske jag är det ;) Men visst bli man på så mycket bättre humör av glada färger när det gäller träning! Hade inte medvetet plockad med pink grejer då jag höll de första gruppassen för säsongen... ärligt!! ;) Stereon tillhör staden, väskan är medvetet köpt just pink. Vattenflaskan bara var den första jag tog från skåpet och mattan... jag den är ju nog också för flera år sedan köpt och fanns då att välja mellan grön och pink... Svårt.. nej, inte ;)
Den söta muggen är en gåva från en dagisgrupp jag praktisera i och Nike tossorna skulle gärna fått vara en annan färg, men nedsatta med 70% så då spelar färgen ingen roll! :)
 
Men de är ju bara så, även om jag verkligen inte funderar vad jag drar på mej, förutom att det ska vara helt och rent ;), när jag går till gymet, på länk eller och leda ett pass, så glada färger ger energi och får mej att känna mej "on the top" :)
 
 

maanantai 18. elokuuta 2014

No excuses!

Ni vet... de där "det finns inte dåligt väder, bara dåliga kläder" ;)
Men ärligt!! Visst känns det trist då de är "storm" och duggregn och du ska iväg på löprunda...:/ Vart försvann sommaren, utan förvarning??!! :O
Det blev att gräva fram jacka idag, men vägra ännu långa tights... ;) och visst, de var en mycket uppfriskande runda idag, inte lång, men snabb :)
Nu jobba lite på slutarbetet, sedan mat och så kallar jobbet och kvällstur :)
Ny vecka med nya möjligheter!

sunnuntai 10. elokuuta 2014

Nytt namn! :)

Bloggen fick ett nytt namn och ett nytt fräscht utseende! :)
Healty & Happy Life - det är just vad livet är nu! :) Mår så bra i livet, allt liskom rullar och flyter på; ett jobb jag trivs med, studier som är "fem före slutförda", två härliga och friska ungar, en man som jag älskar och det bästa - hittat en bra balans med hälsa och välmående. Just så där som det ska vara!

Så välkomna nya och också gamla läsare - i´m back ;)

maanantai 28. huhtikuuta 2014

Ny vecka....

.... som startar med en ledig dag :) Me like!!

Morgonlänk och frukost i lugn och ro. Sen väntar en krånglig skoluppgift och kaffeträff med en kompis :) Och ikväll ännu terminens sista grupp-pass... *sniff* ... :/ Kommer sakna alla grupper, men nu styr livet mot andra utmaningar. Sommaren är jobb, jobb, jobb... och skola. Gör sista delen på närvårdarstudier på distans/egen tid och på skolbänken landar jag ibland. Men har varit tvungen att göra stora svåra beslut ang. alla grupper jag lett... :'( Ett tvåskift jobb och instruktör passar inte ihop... men kommer fungera som inhoppare i alla fall. Två grupper håller jag kvar ♡

Veckan som gick var aktiv :)
Må: "afterwork" pw
Ti: Kettlebell
Ons: vila
To: Grupp pass (RVP) * 2 + löprunda c.4,5km
Fre: Löprunda + kettlebell
Lö: Pw, innan start iväg till en nattur
Sö: Styrka (hemma), armar & axlar

Det blir bara mer och mer löpning och kettlebell nu när vädret lockar till att vara ute. Härligt!

Men morgonlänkarna är ännu lite kyliga, därför klädd som om jag vore på väg till nordpolen ;)

Ha en bra vecka!
*kram*

sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Fynd!!

 Fynd shopping på Stadium! Nya löpartights och löparjacka :) Jackan har jag sneglat på redan länge, men ansett att jag verkligen inte behöver en jacka som var så dyr som denna. Nu firade Stadium födelsedag och en massa bra produkter till bra priser :) Jackan hängde på ett superfynd räck där produkterna var rejält nedsatta och tightsen var födiserbjudande. Sällan finns det just rätt storlek på de saker som är på de där fyndräcken, men nu var det!! Lycka!! 35€ för jackan och tightsen, det kallar jag fynd!! Sen att jackans huvudfärg är pink gjorde ju saken bara bättre ;) 
 

Trappor och en massa möjligheter!

Är ju bra att passa på att utnyttja tiden då barnen tränar till egen träning! Det gjorde jag idag :) Kom hem kl. 07.15 från nattskift, sov ett par timmar, steg upp, lite frukost och köra lillkillen till innebandyn. Behövde både friskluft och får svettas, röra på mig efter en hel natt på jobbet... som inte var så lätt... :/  Så på med träningskläder, lämna "typen!" ;) och iväg på länk, blev en snabb c. 4km lång (kort) runda och tillbaka på skolgåren där "typen" träna och där finns världens bästa trappor!! <3 Blev hopp, dubblehopp, springa, enbenshopp osv. osv., många varv upp och ner, svetten bara rann!! Men åh vad skönt det var! Och jössen vilka påsar under ögonen jag har... någon är visst lite trött?? ;) 
 
 
 
Har precis frått inlämnat en mega stor uppgift till skolan, ska packa allas väskor för imorgon och sedan blir det en tidig natt för mig idag... Har vakat tre nätter och gjort nattskift, tugnt, men rätt så kul och mångsidigt!
 

lauantai 22. maaliskuuta 2014

Det här med ålder och hur gammal man ser ut att vara...

Min riktiga ålder är en bra bit över 30 strecket... närmare bestämt 36... :) Är helt du med min ålder och tycler att ålder egentligen ju bara är en siffra :) För visst är det? Men har på senaste tid fått höra en massa kommentarer om att jag ser så ung ut, mina klienter drabbas nästan av lindrig infarkt då de hör att jag är ju verkligen gift OCH har två barn :) Det är väldigt sällan någon gissar rätt på min ålder, har ännu inte hamnat över 30-strecket av personer som inte känner mig. Inte en mina kollegor gissar rätt... Jag gör ju Absolut inget för att se ung ut!! Inga "facelifts" eller botox här inte, det är "all naturell 100%" och jo, små rynkor finns ;) Visst känns det smickrande att bli tagen för 10-12 år yngre än vad jag egentligen är!  
 
 
Tror starkt på det att motion, frisk luft, rätt man och sunda vanor bidrar till ett "välbevarat" utseende. Dessutom är det ju så mycket lättare att gå omkring och le då man mår bra både fysiskt och psykiskt :) Visst? Jag skulle inte vilja ta bort, inte ett år från mitt liv. Alla levnadsår har fört något gott med sej, nya erfarenheter, vishet och upplevelser, sådana som jag kommer att leva gott på ännu många, många år framåt. Så bästa "unghetsmedlet" är absolut; sunda vanor, skratt, hälsa och motion! Och hur brukar man säga; ung i sinnet och ung i själen :) Ja, det är jag! :)
 
Fast efter ett nattpass på jobbet... så ser jag kanske snäppet äldre ut ;) så därför ingen närbild :D
Men en skön löprunda piggar upp och får vem som helst att se fräsch ut! 

perjantai 21. maaliskuuta 2014

Han är ju bäst!

Han vet vad jag gillar, min man <3
Dessa lag på bordet idag då jag steg upp. Fick en "sovmorgon" och äta frukost i lugn och ro, då jag vakna och steg upp lag denna tidning, Hälsa&Fitness och en Jelly layer, So Lo-carb på min plats vid matbordet! En snabb bläddring i tidningen och den verkar vara riktigt bra!
 
Nu iväg igen, ett pass knatte+förälder pass väntar, sedan lunch med bästatse väninnan, handla för helgen och så baar lugnt och egen tid... Nattjobbet kallar igen idag kl. 20.30. Två nätter till, sedan igen lite ledig :) Men gillar det jobb jag gör! Och nästa helg väntar ett tumisveckolsut med mannen!! <3
 

torstai 20. maaliskuuta 2014

Kort och effektivt kan vara bäst ibland

Hann en sväng till gymet idag.... fast det i ett skede såg dåligt ut.. mest för att jag var såååå trött!! Var på min praktikplats onsdag, slutade tidigt och skulle hem och ta en tupplur... men hahaa... det blev inte så, för min lilla sjuåring gjorde allt för att mamma inte skulle få somna :/ Så det blev några stora myggar kaffe och iväg till natt jobb, jobb 20.30-07.00 och himmel vilket jobbpass... :O Jag och mitt arbetspar rusa som tokar för att hinna med alla klienter :/ Men vi hann och allt gick just vägen. Jag gick hem, duscha, åt frukost och så iväg till min pratik... Gääääsp!! Men hade själv valt att ta emot nattjobbet så jag visste ju vad jag hade framför mig...
 
Då jobbdagen var slut så satt jag i bilen och fundera... hem eller gymet, starta och börja köra och nästan utan att tänka så körde jag till gymet!! Det blev ett kort, men effektivt benpass, svettigt och flåsigt och just vad jag behövde! Piggade upp och kände att jag fick energi! Nice!! Sedan hem och mat åt familjen. Snart blir det godnatt.. ZZzzzzz... Har gått på samma"batteriladdning" sedan onsdag morgon så börjar nu kännas att mitt "batteri"  säger; "laddning behövs" ;)

perjantai 14. maaliskuuta 2014

Fredag, härliga fredag!!

Det är sällan jag är så glad att fredag är här, men idag är jag det! Jobbade förra veckan 6/7 dagar inom åldringsvården och på måndag startade min arbetspraktik, så har "jobbat"  denna vecka 5 dagar, så blir 11 dagar jobb i följd då jag går hem idag. Praktik gör jag på dagis i en integrerad grupp med 4-6 åringar, 12 barn och 5-6 med stödbehov. Härliga ungar och personal! Även om jag jobbar med barn genom gymnatikgrupper så var detta inte nytt, men på ett nytt ställe är allting nytt i början. Praktiken är för delen Stöd för rehabilitiering och märker nu hur stor nytta jag har av mitt jobb som idrottsledare i denna praktik :) Ser stödbarnens hjälpbehov i vissa saker hur en annan synvinkel. Men även om det är ett super ställe så ska det bli skönt med helg!

Denna vecka blev det också sju pass med grupper.... Känns även i mina ben att det i fyra grupper blivit mååååånga squats.... ;) Men detta är livet!! <3
Har i veckan också hunnit med två löprundor :) Ni vet den där känslan en ljus vårkväll, lite varmt i luften, sopade gångvägar och det spritter i benen! På onsdag blev det en super löprunda som kändes lätt! Skulle ha kunnat fortsätta låååångt! ;) Men lillkillens träningar tog slut så var tvungen att hämta honom :) På söndag gick jag en lång, härlig runda i skogen med min lilla vän, Vinci <3 Inte min hund, mina föräldrars, men han är så go!

Ikväll ska jag vila! Men på veckoslutet ska det bli både styrka och cardio. Mannen åker norrut med innebandyjuniorer så får bli träning som går att forma enligt det, blir löprunda och hemmapass i styrka. Posten hade hämtat mina träningskort jag beställde från WorkoutLab :) En kortlek med en massa träningskort och några färdiga program. Bra att ha då ideerna tar slut ;) Alla övningar är uttänkta att fungera med egen kroppsvikt som motstånd, men det jag hann titta på dem igår, så går det bra att ta med redskap vid behov :)

Ikväll tror jag det ska bli ett glas rött och lite mörkchoklad, lyfta fötterna på bordet och bara njuuuuta :) Ha en bra fredag! Där ute skiner solen!!

tiistai 25. helmikuuta 2014

Energipåfyllning

Tisdag är den dag i veckan som jag är superhungrig. Märks verkligen att det är fyra gruppass efter varandra på måndag kväll... Fast jag "tankar" energi innan och äter ett mellanmål mellan andra och tredje passet och då jag är klar med det sista, så är jag jätte hungrig tisdag morgon...

Så mat smakar bra på tisdag ;) Och idag hade vi i skolan kreativ verksamhet så blev "powerwalks" både förmiddag och eftermiddag...
Som tur hade jag mellanmål i väskan :)

lauantai 22. helmikuuta 2014

Lite nytt - feels good!!

Nytt hår, nya glasögon och nya träningsbyxor :) Makes me happy!

Hittade äntligen träningstights som är sådär 7/8 längd :) jiihaa!! Inte lätt att vara kort då de flesta tights blir för långa :/ De här kom från Stadium. Min plånbok gillar inte alltid de att stadium finns här i stan ;)

Och nya glasögon blev det! Gillar att ha att byta med så nu har jag röda och svarta :) Nice! Och hade äntligen tid hos frisören!! Så blev lite frisyrfix och tillfixad färg. Känns bra att fräscha till sig själv :)

Kommer där in på de vi prata med min frissa... Man är inte fåfäng fast man vill sätta pengar på klippning och färg hos frissan och bry sej om sitt yttre. Har många vänner och bekanta som egentligen inte bryr sej om hur de ser ut. Jag bryr mej! Fast jag är gift, två barns mamma, så betyder de inte att jag behöver gå omkring och se slarvig ut... Att bry sej om sej själv och sitt utseende gör gott åt självkänslan. Betyder inte att jag sätter en massa pengar och tid på att fixa mej själv. Jag kan väl gå till matbutiken utan smink och superfixat hår. Men vet, tråkigt nog, att många inte klarar de... Och då jag sminkar och fixar mej så gör jag det för min egen skull, inte för någon annans! Och min vardagamakeup är typ lite BB-cream, maskara och lite färg på kinder. Till fest lite mer :)
Kan ibland få höra; "vilken tuff frisyr!" Det känns bra! Men allt som oftast kommer följdkommentar; "oj om jag också sku hinna/ha möjlighet..." Ibland måste man TA tid åt sej själv!

Det är ju samma, tränar och svettas för mitt eget välbefinnande och för att må bra fysiskt. Sen att andra kan kommentera att "oj, du är vältränad och ser sund ut, hur hinner du träna??" Tackar såklart för komplimanger! :) Inte är det alltid lätt att få till det tidsmässigt, familj, skola, jobb och en man som jobbar som tränare, ställer vissa hinder. Men då väljer jag bort saker som inte är viktiga. Ser sällan på tv, planerar och fixar mat i förväg och håller koll på familjens tider tack vare kalender på väggen.

Är absolut ingen "superwoman" fast jag får allt att rymas med varje dag, är en helt vanlig mamma och fru. Fast vågar nog säga; är en mer pigg, fräsch och energifylld mamma och fru, då jag sätter tid på mej själv,både mitt inre och yttre välmående ♡

tiistai 18. helmikuuta 2014

Sen frukost.... eller tidig lunch...

Godmorgon världen!!

Laddar med bananplättar med en massa godsaker på :) Tranbär, cashew, kokosflingor och agave. Sen ska det bli sn löprunda.

Jobbar över sportlovet några nattturer inom hemvården, så för mej är det "godmorgon" trots att klockan redan är långt in på eftermiddag... Tyst i huset, killarna och mannen har  åkt iväg och skrinna. Ännu två nätter kvar, sen blir det lite ledigt för mej också!!

Sitter och drömmer om att vi också sku ha lika vinterlandskap som på muminmuggen... Trist slask, regn och halka :/ Så på med bråddarna och ut och tanka energi för en till jobbnatt :) Life is good!!

perjantai 14. helmikuuta 2014

Roadtrip!

På väg till Österbotten med mina härliga busar och mamma :) Passade på att använda mina Watson filmkoder som kom via buzzador :) Så två nöjda  busar på bakbänken :)

Äta bör man...

....annars orkar man inte... Inte i alla fall jag med mitt stundvis väldigt hektiska liv... Försöker varje dag hålla fast vid regelbundna och sunda matvanor fast det ibland lockar att välja den lätta men ack så onyttiga alternativet. Bär med mig mellanmål i väskan; frukt, nötter, proteinsmoothies, proteinbars och vattenflaskan. Ibland finns där också kokt ägg (är ju superlätt att ha med sig) :)  Är i princip alltid förberedd att det kan hända något under dagen och det blir en längre stund mellan maten.

I skolan äter jag i cafét där, där finns bra mat att välja på, salladsbord, vegealternativ, soppa osv. Det är Amica som upprätthåller stället, och det är ok. De dagar jag jobbar blir det lunchbox. Då jag jobbar morgontur (7-15) blir det både frukost och lunch på jobbet, så det gäller det att ha allt klart och bara ta matsäcken med när jag åker till jobb. Hemma fixar jag mat till hela familjen och det blir vanlig husmanskost. De dagar jag har flera pass jag leder i sträck, har jag ofta i kassen någon typ av återhämtningsdryck eller bar. Behöver energi för att återhämta mig och orka köra hem. En kväll i veckan slutar sista passet 20.30 och har c. 30km att köra hem, så krävs det något efter det. Den kvällen leder jag fyra pass i sträck, bara kort paus medan jag flyttar mig mellan de olika ställena.

Så här kan det se ut en "vanlig" dag; morgonmål (kvargjogurt, bärsoppa och havregryn, sallad til jobbet (med proteinkällor), återhämtningdryck efter alla passen eller kvällsbit hemma (kvarg, frukt

torstai 13. helmikuuta 2014

Tack Watson...

Fick för en tid sedan som buzzador uppgift att testa Watson. Via Watson kan du titta på dina favoritprogram "live" eller spara dem och se på dem sedan då passar dej. Perfekt! ibland har Watson varit räddningen i detta hushåll.. speciellt på morgnar ;) Två små som helst vill titta på barnprogram innan de sticker iväg till skola och förskola och en något morgontrött mamma som gärna njuter av sitt morgonkaffe och ser på t.ex. morgontv och nyheter för att vara lite "up to date" vad som händer i världen innan det bär av till jobb eller skolan :) Resultat - alla tre går nöjda iväg på morgonen :)
 

Som Watson "prenumerant" har du också möjlighet att hyra filmer. Kollade att filmutbudet var rätt så bra hos Watson, en hel del nya filmer var där. Ska bli en film för bilfärden nu på veckoslutet då vi styr iväg lite norrut :)

keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Hej igen!

Här igen ;)

Ja... bloggen verkligen "sover", men så är det ibland :) Desto mer aktiv på instagram, finns där under @jessibremer.  Där kommer det nytt desto oftare än här :)

Inte så mycket nytt... det är mest studier, jobb både på rehabiliteringsavdelning på hälsocentralens bäddavdelning, inom hemvården och nattjobb på hemvården nattpatrull och ja, det jag bara älskar ;) ; jobbet som instruktör <3  För tillfället 7 pass i veckan, och det är såååå ljuvligt!! Men betyder också det att den egna träningen lite lider... men har godkänt det och så här är det just nu, kanske på annat sätt igen senare :)

Betyder ju inte att egna träningen helt ligger på hyllan, nej nej... men blir ju inte den som är i focus, i alla fall inte alltid :) Men just nu mår jag bra så här och håller ju mig själv i form, men någon utveckling syns kanske inte för tillfället... :/ Men har inte bråttom, hinner nog. Känner som så att huvudsaken att jag har energi och orkar med mitt rätt så hektiska liv. Har ju familjen också att bry mig om ;)

Hittade annars en ny trvlig sak i mataffären, Fast Nutrition protein smoothie :) Finns i flera olika smaker och är ett supermellanmål i "skolväskan", ger energi, piggar upp och innehåller bra saker. Passlig storlek också :)


Jordgubb är ok, men favoriten blev nog äppel coh tranbär, mums :)

sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Watson

Watson :) Fick som Buzzador uppdrag att bekanta mig med och blogga om Watson. Och kan bara säga... varje stressad och fullbokad mammas räddning :)  
 
 
Laddade ner Watson appen i min tablett och kan titta på mina favoritserier och program när det passar mig :) Perfekt!! Nu kan man testa Watson i en månad gratis, kul!

Watson erbjuder också möjligheten att "hyra" filmer eller se på betalkanaler, allt i ett paket. Som trogen Netflix användare är detta ett bra tillägg :) Gillar Watson, testa!

perjantai 10. tammikuuta 2014

Abs!! Hih...

Visst, skulle det vara så här lätt :)
Nä... lite får man ju jobba ;) Kanske ett av målen detta år :)