tiistai 25. helmikuuta 2014

Energipåfyllning

Tisdag är den dag i veckan som jag är superhungrig. Märks verkligen att det är fyra gruppass efter varandra på måndag kväll... Fast jag "tankar" energi innan och äter ett mellanmål mellan andra och tredje passet och då jag är klar med det sista, så är jag jätte hungrig tisdag morgon...

Så mat smakar bra på tisdag ;) Och idag hade vi i skolan kreativ verksamhet så blev "powerwalks" både förmiddag och eftermiddag...
Som tur hade jag mellanmål i väskan :)

lauantai 22. helmikuuta 2014

Lite nytt - feels good!!

Nytt hår, nya glasögon och nya träningsbyxor :) Makes me happy!

Hittade äntligen träningstights som är sådär 7/8 längd :) jiihaa!! Inte lätt att vara kort då de flesta tights blir för långa :/ De här kom från Stadium. Min plånbok gillar inte alltid de att stadium finns här i stan ;)

Och nya glasögon blev det! Gillar att ha att byta med så nu har jag röda och svarta :) Nice! Och hade äntligen tid hos frisören!! Så blev lite frisyrfix och tillfixad färg. Känns bra att fräscha till sig själv :)

Kommer där in på de vi prata med min frissa... Man är inte fåfäng fast man vill sätta pengar på klippning och färg hos frissan och bry sej om sitt yttre. Har många vänner och bekanta som egentligen inte bryr sej om hur de ser ut. Jag bryr mej! Fast jag är gift, två barns mamma, så betyder de inte att jag behöver gå omkring och se slarvig ut... Att bry sej om sej själv och sitt utseende gör gott åt självkänslan. Betyder inte att jag sätter en massa pengar och tid på att fixa mej själv. Jag kan väl gå till matbutiken utan smink och superfixat hår. Men vet, tråkigt nog, att många inte klarar de... Och då jag sminkar och fixar mej så gör jag det för min egen skull, inte för någon annans! Och min vardagamakeup är typ lite BB-cream, maskara och lite färg på kinder. Till fest lite mer :)
Kan ibland få höra; "vilken tuff frisyr!" Det känns bra! Men allt som oftast kommer följdkommentar; "oj om jag också sku hinna/ha möjlighet..." Ibland måste man TA tid åt sej själv!

Det är ju samma, tränar och svettas för mitt eget välbefinnande och för att må bra fysiskt. Sen att andra kan kommentera att "oj, du är vältränad och ser sund ut, hur hinner du träna??" Tackar såklart för komplimanger! :) Inte är det alltid lätt att få till det tidsmässigt, familj, skola, jobb och en man som jobbar som tränare, ställer vissa hinder. Men då väljer jag bort saker som inte är viktiga. Ser sällan på tv, planerar och fixar mat i förväg och håller koll på familjens tider tack vare kalender på väggen.

Är absolut ingen "superwoman" fast jag får allt att rymas med varje dag, är en helt vanlig mamma och fru. Fast vågar nog säga; är en mer pigg, fräsch och energifylld mamma och fru, då jag sätter tid på mej själv,både mitt inre och yttre välmående ♡

tiistai 18. helmikuuta 2014

Sen frukost.... eller tidig lunch...

Godmorgon världen!!

Laddar med bananplättar med en massa godsaker på :) Tranbär, cashew, kokosflingor och agave. Sen ska det bli sn löprunda.

Jobbar över sportlovet några nattturer inom hemvården, så för mej är det "godmorgon" trots att klockan redan är långt in på eftermiddag... Tyst i huset, killarna och mannen har  åkt iväg och skrinna. Ännu två nätter kvar, sen blir det lite ledigt för mej också!!

Sitter och drömmer om att vi också sku ha lika vinterlandskap som på muminmuggen... Trist slask, regn och halka :/ Så på med bråddarna och ut och tanka energi för en till jobbnatt :) Life is good!!

perjantai 14. helmikuuta 2014

Roadtrip!

På väg till Österbotten med mina härliga busar och mamma :) Passade på att använda mina Watson filmkoder som kom via buzzador :) Så två nöjda  busar på bakbänken :)

Äta bör man...

....annars orkar man inte... Inte i alla fall jag med mitt stundvis väldigt hektiska liv... Försöker varje dag hålla fast vid regelbundna och sunda matvanor fast det ibland lockar att välja den lätta men ack så onyttiga alternativet. Bär med mig mellanmål i väskan; frukt, nötter, proteinsmoothies, proteinbars och vattenflaskan. Ibland finns där också kokt ägg (är ju superlätt att ha med sig) :)  Är i princip alltid förberedd att det kan hända något under dagen och det blir en längre stund mellan maten.

I skolan äter jag i cafét där, där finns bra mat att välja på, salladsbord, vegealternativ, soppa osv. Det är Amica som upprätthåller stället, och det är ok. De dagar jag jobbar blir det lunchbox. Då jag jobbar morgontur (7-15) blir det både frukost och lunch på jobbet, så det gäller det att ha allt klart och bara ta matsäcken med när jag åker till jobb. Hemma fixar jag mat till hela familjen och det blir vanlig husmanskost. De dagar jag har flera pass jag leder i sträck, har jag ofta i kassen någon typ av återhämtningsdryck eller bar. Behöver energi för att återhämta mig och orka köra hem. En kväll i veckan slutar sista passet 20.30 och har c. 30km att köra hem, så krävs det något efter det. Den kvällen leder jag fyra pass i sträck, bara kort paus medan jag flyttar mig mellan de olika ställena.

Så här kan det se ut en "vanlig" dag; morgonmål (kvargjogurt, bärsoppa och havregryn, sallad til jobbet (med proteinkällor), återhämtningdryck efter alla passen eller kvällsbit hemma (kvarg, frukt

torstai 13. helmikuuta 2014

Tack Watson...

Fick för en tid sedan som buzzador uppgift att testa Watson. Via Watson kan du titta på dina favoritprogram "live" eller spara dem och se på dem sedan då passar dej. Perfekt! ibland har Watson varit räddningen i detta hushåll.. speciellt på morgnar ;) Två små som helst vill titta på barnprogram innan de sticker iväg till skola och förskola och en något morgontrött mamma som gärna njuter av sitt morgonkaffe och ser på t.ex. morgontv och nyheter för att vara lite "up to date" vad som händer i världen innan det bär av till jobb eller skolan :) Resultat - alla tre går nöjda iväg på morgonen :)
 

Som Watson "prenumerant" har du också möjlighet att hyra filmer. Kollade att filmutbudet var rätt så bra hos Watson, en hel del nya filmer var där. Ska bli en film för bilfärden nu på veckoslutet då vi styr iväg lite norrut :)

keskiviikko 12. helmikuuta 2014

Hej igen!

Här igen ;)

Ja... bloggen verkligen "sover", men så är det ibland :) Desto mer aktiv på instagram, finns där under @jessibremer.  Där kommer det nytt desto oftare än här :)

Inte så mycket nytt... det är mest studier, jobb både på rehabiliteringsavdelning på hälsocentralens bäddavdelning, inom hemvården och nattjobb på hemvården nattpatrull och ja, det jag bara älskar ;) ; jobbet som instruktör <3  För tillfället 7 pass i veckan, och det är såååå ljuvligt!! Men betyder också det att den egna träningen lite lider... men har godkänt det och så här är det just nu, kanske på annat sätt igen senare :)

Betyder ju inte att egna träningen helt ligger på hyllan, nej nej... men blir ju inte den som är i focus, i alla fall inte alltid :) Men just nu mår jag bra så här och håller ju mig själv i form, men någon utveckling syns kanske inte för tillfället... :/ Men har inte bråttom, hinner nog. Känner som så att huvudsaken att jag har energi och orkar med mitt rätt så hektiska liv. Har ju familjen också att bry mig om ;)

Hittade annars en ny trvlig sak i mataffären, Fast Nutrition protein smoothie :) Finns i flera olika smaker och är ett supermellanmål i "skolväskan", ger energi, piggar upp och innehåller bra saker. Passlig storlek också :)


Jordgubb är ok, men favoriten blev nog äppel coh tranbär, mums :)