sunnuntai 28. lokakuuta 2012

Ihana näkkäri!! / Godaste fröknäcke!!

Tässä se tulee, näkkäriresepti;
2dl auringonkukansiemeniä
1/2 dl pellavansieneniä
1/2dl kurpitsansiemeniä
1/2dl saksanpähkinöitä
2rkl fiber husk
1,5 dl vettä

Laita kaikki ainekset kulhoon, sekoita mössöksi sauvasekoittimella tai jos sinulla on monitoimikone, käytä se. Anna takinan levätä muutama minuutti. Voitele kaksi leivinpaperia öljyllä. Kaada taikina toiselle ja toinen päälle, kauli tai painele taikina ohueeksi. Ripottele päälle vähän suolaa.

Paista uunin keskitasolla, 160 astetta reilu tunti. Voit jättää pellin vielä hetken uunissa ns. jälkilämmöllä. Kokeile että "levy" on kova ennen kun otat pellin uunista.

 
Här kommer det, recept på det goda fröknäcket;
 
2 dl solrosfrön
½ dl pumpakärnor
½ dl linfrön
½ dl hela valnötter
2 msk fiber husk
1½ dl vatten
 
 
Lägga alla ingredienser i en burk, mixa med stavmixer eller om du har en matberedare så fungerar det också. Låt degen vila en stund, medan du smörjer två bakplåtspapper med olja, häll degklumpen på det ena oljade pappret och lägg det andra på. Kavla eller tryck ut klumpen till en tunn platta. Strö lite salt på.
Grädda i mitten av ungen 160 grader en dryg timme. Lämna plåten en stund i ungnen på eftevärme. Känn att plattan är hård innan du tar ut plåten. Njut!!

lauantai 27. lokakuuta 2012

Addicted to ;)

Jep.. on olemassa kaksi asiaa, mihin olen jäänyt vähän niinku koukkuun... :) Tosiaan, tällä kertaa kyseessä on ihan ok asioita ja näitä voi hyvällä omalla tunnolla syödä (ylläri, pylläri että kyseessä oli juuri jotain syötävää...)

Toinen niistä on:

Itse tehty näkkäri, siemennäkkäri. Tämä on niin hyvä!! Ja maailman helpoin tehdä :)
Näkkäri sisältää pellavansiemeniä, auringonkukansiemeniä, saksanpähkinää, fiber husk ja vettä. Kaikki ainekset sekoitetaan yhteen mössöön (jep, mössö se oli), kaadetaan voideltuun leivinpaperiin, toinen voideltu leivinpaperi päälle, painele/kauli ohueeksi, uunin 160 astetta ja reilu tunti.
(Lisään ner tarkat määrät myöhemmin). Olen leivonut tätä ihanaa näkkäri jo kolme kertaa, pellillinen kerralla ja se häviää kyllä aika nopeasti ;)

Ja se toinen asia:

Lidlistä ostettu tummaa suklaata :) Ja se appelsiini on mun lemppari :)
Tämä maistuu niin hyvälle ja kun oikein haluu herkutella niin pari palaa suklaata ja muki (se iso "kulho") vihreätä teetä, ja jos oikein kaikki on kohdallaan, niin hiljaisuus ;) Siitä on hyvä hetki tehty :) Ja tämä levy ei ole kallis, maksaa alle 2€/kpl ja makuvaihtoehtoja on kolme, appelsiini, vadelma ja kola.

Jessi

Rauhallinen viikonloppu / Ett lugnt veckoslut

-10 astetta!!! Talvi tulee ;) ihanaa!! Ja minua ei haittaa yhtään että ulkona on kylmää. Jalkani leikattiin eilen ja minä vietän tämän viikonlopun sisällä, takassa tulta, jalka koholla ja särkylääkkeitä suuhun.... :/ Hiljaa hyvää tulee!



-10 grader!!! Jihaa, vintern kommer, härligt!! Och mig stör det inte att det är kallt ute. Blev opererad i benet igår och spenderar dena helg inomhus, eld i spisen, benet i högläge och värkmedicin.... :/ Sakta men säkert ska det nog bli bra!

torstai 25. lokakuuta 2012

coconut milk.... yamiiii!! :)

Paras smoothie juuri nyt;
* 1,5 dl kookosmaito
* 1/2 banaani
* 1dl mansikoita
* vettä
* 12 rkl (Herbalife) proteiinijauhetta

Tämä on niin hyvän makuinen :)

Ja päivän treeni - kahvakuulailua viileässä syysillassa :) Paitsi, että hetken kuluttua ei enää ollut niin viileätä ;) Ihanaa!!!

love, love, love my kettleballs :))

Bästa Smoothien just nu;
* 1,5 dl kokosmjölk
* ½ banan
* 1 dl jordgubbar
* vatten 
* 1-2 msk (Herbalife) proteinpulver

Såååå gott!! :)

Och dagens träning, kettleballs i den friska höstkvällen (mätaren visade 0 grader då jag gick in... brr....). Kallt, men kan lova, det var inte kallt länge ;)





tiistai 23. lokakuuta 2012

life is.... hard sometimes...

Tämä kuva kertoo sen mitä olen taas kerran unohtanut.... Mun elämä kulkee nyt 200km/h ja "stop nappi" joku unohti asentaa... Liikaa huolia, liian paljon mitä pitää tehdä ja suorittaa... Asialle on yksi hyvä lääke... hyvät yöunet :) joten, hyvää yötä!


Den här bilden säger allt det som jag igen en gång glömt bort i livet... Mitt liv rusar just nu fram med 200km/h och "stop knappen" fungerar inte :(  För mycke bekymmer, negativa tankar och för många måsten... Vet i alla fall en sak som hjälper... en god nattsömn, så godnatt till er!


torstai 18. lokakuuta 2012

Ihanat sämpylät / Härliga semlor

Taisin jo jossain vaiheessa mainita että leipää ja minä emme käy niin hyvin yhteen. Suosin näkkileipää, koska sitä vatsani kestää. Välillä leipon sämpylöitä mutta siinä taitaa taas se hiiva aiheuttaa minulle ongelmia. Hankala kun tekisi joskus mieli syödä leipää. Olen yrittänyt etsiä jotain, jopa miettinyt gluteenitonta leipää, mutta en ole ostanut.
 
Mutta joskus sitekys palkitaan, löysin reseptin, terveelliset sämpylät. Olivat erittäin helppoja tehdä ja maistuvat todella hyvälle!! Nam!!
 
Tässä resepti:
  • 2 dl Baker Pro (leivontaproteiinijauhe, ostin luontaistuotekaupasta)
  • 4 rkl mantelijauhe
  • 4 rkl Pofiber (Perunakuitujauhe, löytyy gluteenittomasta hyllystä)
  • 2 rkl Fiberhusk (tämä myös gluteenittomasta hyllystä)
  • 2 tlk leivinjauhetta
  • 4 kanamunaa
  • 500g rahkaa (rasvaton, maustamaton)
  • n. 3 rkl oliiviöljy
  • 2 rkl pellavansiemeniä
  • 1 tlk suola
  • auringonkukansiemeniä päälle
  1. sekoita kaikki kuivat ainekeset keskenään
  2. vatka kunamunat vaahdoksi
  3. lisää rahkaa ja sekoita taikina tasaiseksi
  4. lisää kuivat ainekeset ja sekoita
  5. lisää oliiviöljy
  6. anna taikina levätä n. 5 minuuttia
  7. annostele taikina pellille, siitä tulee n. 12 kpl
  8. ripottele auringonkukan siemenet päälle
  9. paista 200 asteessa n. 10-15 minuuttia
 
 
 
Sämpylät menossa uuniin :) 

 
Valmiit sämpylät, ihanan kullan ruskeat, pehmeät ja erittäin maukkaita!! Kannattaa kokeilla. Söin illalla pari, päällä kinkkua ja avocadoa. Mutta nämä maistuu myös sellaisena, vaikka iltapäiväkahvin kera :)



Jag har kanske tidigare nämnt, men bröd och jag, vi passa inte ihop. Har bakat semlor själv, men det vill inte riktigt heller fungera, trots att de innehåller en massa frön, morot osv. Då är det igen jästen som ger mig problem. Så har hållit mig til  knäckebröd och det har fungerat fint, men har ju saknat bröd. Inte ens rågbröd har fungerat helt ok för mej.

Men skam den som ger sig ;)  Stötte här om dagen på ett recept på bröd som inte är bakat på mjöl av vanliga sädesslag och inte heller innehåller jäst. Helt klart värt att testa. Så skrev upp ingredienser och gav mig på jakt efter dem. Här kommer receptet:

  • 2 dl Bake Pro (proteinpulver som lämpar sig för bakning, hitta det på häslokostaffären)
  • 4 msk mandelmjöl
  • 4 msk Pofiber (potatisfiber, på hyllan för glutenfritt)
  • 2 msk Fiberhusk (hittar man på hyllan för glutenfritt)
  • 2 tsk bakpulver
  • 4 ägg
  • 500 g kvarg, fettfri och smaklös
  • 3 msk olivolja
  • 2 msk linfrö
  • 1 tsk salt
  • solfrön att toppa med
  1. Blanda de torra ingredienserna i en skål
  2. vispa äggen poröst
  3. tillsätt kvargen och vispa till jämn smet
  4. blanda ner de torra ingredienserna
  5. tillsätt olivolja
  6. låt vila i c. 5 minuter
  7. Klicka ut på en plåt med bakpapper, blir c. 12 stycken
  8. Strö solrosfrön på varje klick
  9. Grädda i 200 grader 10-15 minuter
Semlorna är gyllenbruna då de är klara. De smakar så otroligt bra, de är mjuka, fluffiga och hälsosama ;) Åt själv två stycken på kvällen :) Som pålägg skinka och avocado, det var riktigt mums!! Så helt värt att testa på detta! Dessutom så lätta att fixa, mycket lättare än vanligt bröd :)

 
Jessi

keskiviikko 17. lokakuuta 2012

Sushi ja C-vitamiini :)


Päätin tänään että on ehdottomasti sushi päivä ;) Jotenkin sellainen päivä... Vettä sataa, on kylmää, flunssa tulossa ja pää särkee :( Ei ollenkaan kivaa. Onneks hyvä sushi pelasti hieman päiväni :) Kuvan nappasin netistä, mutta juuri tällaiset "inside out" söin :)

Tämän toisen kuvan teksti pitää niin paikkansa. Juokseminen on sitä omaa laatuaikaa. Minulla on yleensä musiikkia mukaan kun juoksen. Saan rauhassa kuulla omat lempikappaleet :) Joskus, jos on liian paljon ajatuksia päässä, on ihan hyvää lähteä lenkille ilman musiikkia. Juokseminen toimii, ainakin minulle, terapiana, ajatukset selviää ja huolet unohtuu....

Eilen kävin lenkillä ja pitkästä aikaa, lenkki ei ollenkaan tuntunut hyvälle. Sattui, oli tahmeeta enkä löytänyt hyvän rytmin ja rupesi ärsyttämään.  Päätin sitten että juoksen pari minututtia ja kävelen pari.... Toimi vähän paremmin, mutta ei täysin. Ilm. joku tyhmä flunssa tulossa. Tänään rauhallinen kotipäivä, olen tankannut C-vitamiinia ja levännyt. Toovottavasti huomenna parempi päivä. Ja välillä tekee hyvää levätä :)

maanantai 15. lokakuuta 2012

Pinterest :)



pinterest, minulle uusi tuttavuus, mutta kiva sellainen. Siellä kun selaa kuvia ja muuta, siinä äkkiä aikaa menee. Kuva on napattu "mun" seinästä ja sinne olen kerännyt kuvia ja muuta mitä tuo minulle lisää motivaatio, hyvä fiilis tai inspiraatio. Jos tämä ei ole sinulle (vielä) tuttu paikka, käy kurkkaa; www.pinterest.com   Olen melko varma että tykkäät siitä ;)

lauantai 13. lokakuuta 2012

Erilaiset letut.... mutta hyvät sellaiset!!



Kuntoplus lehti tuli postissa ehkä viikko sitten (ja laitoin sen niin hyvän paikkaan että unohdin sitä...). Tämä on lehti mistä joskus tykkään ja joskus ei. Nyt sattui olemaan sellainen numero missä oli paljon hyvää luettavaa. Tunnustan, hyvin harvoin kokeilen mitään reseptejä tästä lehdestä, mutta nyt tuli vastaan niin mielenkiintoinen resepti että oli pakko kokeilla sitä.
 
Lettuja on minulle suuri herkku, mutta letut ei ole niin terveellisiä ja mulla on hieman ongelmia valkoisten jauhojen kanssa, vatsani ei tykkää, joten yritän välttää sitä. Nyt Kunto Plus lehdessä sattui olemaan kolme herkullista reseptia, mistä toinen oli vaihtoehtoiset letut! Nam!!
 
 
Resepti:
1 banaani
2 kanamunaa
1½ kanamunan valkuaista
1 tlk kanelia
½ tlk kardemummaa
1 tlk kokosöljy
100 g marjoja
 
Sosueta banaani. Lisä joukkoon kanelia ja kardemumma
ja sekoita. Lisää munat ja munanvalkuainen joukkoon
ja sekoita tasaiseksi. Kuumenna kookosöljy paistinapannulla
ja paista 4 ohukaista. Nauti marjojen kera.
 

 
 
Minä lisäsin taikinaan vielä reilu ruokalusikallinen raejuustoa. Tämä raejuusto löydät Lidlistä ja on muuten erittäin hyvä. Tämä on kuin sulate- tai turejuusto ja voit hyvin levittää sitä esim. näkkärin tai ruisleivän päälle. Paistoin letut pannulla ja sain taikinasta kaksi lettua jotka olivat noin 15 senttiä halkasija. Ja olivat niin hyviä!!!

 
Soseutin mustikkaa ja maniskkaa ja päälle vielä vähän kermavaahtoa ;) Ja omenalohkoja. Siis tämä oli niin hyvä annon, letut maistuu todella hyvälle, näytävät ihan kun letut yleensä ja ihanan pehmeät. Ja voin kertoa, tämä annos piti kylläisenä koko iltapäivän. Syön siis tämä lounaksi :)

 
Tuli ajatus... Tämä taikinan voi yhtä hyvin kaataa esim. uunivuokaan ja paistaa pannaria uunissa. Meinaan kokeilla, ja tarjota sitä koko perheelle. :) Onneks noi pienet riiviöt eivät osaa lukea tätä blogia, niin eivät osaa aavistaa mitä on tulossa ;) ;) 
 
 
Jessi
 
 
 
Lisäys:  Kokeilin aamupalaksi tänään samasta lehdestä Voimapuuro resepti. Vau!! Oli hyvää!!
 
1 dl kaurahiutaleita
1½ dl vettä
1 dl rasvatonta maitoa
1 kanamuna
½ tlk suolaa
 
Laita kaurahiutaleet, vettä, maito ja suola kattilaan. Keitä seos 5-10 minuuttia. Sekoita muutama kerta. Kun seos alkaa olla paksuhkoa, riko kanamuna joukkoon ja sekoita minuutin ajan enen kuin sammutat lieden. Kaada puuro kulhoon ja sekoita joukkoon esim. kanelia ja omenakuutioita tms. Nauti!!
 
 


perjantai 12. lokakuuta 2012

Eilisen illan treeni.....

Lenkki pimeässä syysillassa ja hyvä musiikkia :)

Kevyt juoksulenkki 4,5 km
Kotipihalla kahvakuulailua


  • kyykkyjä, kuula sarviotteella edessä  (syvät kyykyt) 3*20
  • sivutaivutus, kuula kädessä  3*20 / sivu (ja vinot vatsalihakset kiittää...)
  • etuheilautus  3*20
  • maastaveto kuulalla 3*20
  • pystypunnerrus kahdella kädellä  3*20
Kaikki muut liikkeet, paitsi pystypunnerrus, onnitui yllättävän helposti 16kg kuulalla. Olen jo aikaisemmin käyttänyt se maastaveto, kyykky ja sivutaivutus liikkeisiin mutta en ole uskaltanut kokeilla, meneekö etuheilautus sillä.... ;) Ja se meni!! Eikä edes tehnyt tiukkaa... ;)  (tai ehkä vähän se viimeinen kierros...). Taidan kirjoittaa joulupukille että se tuo minulle yksi lisää kuulan, ehkä se 20kg kuula... :)
Pystypunnerrus tein vaan 10kg kuulalla kun toi lapalihas vielä vähän arka.... Mutta paljon paremmassa kunnossa kuin viikko sitten! Kiitos vaan teippaajalle!!

Jessi

torstai 11. lokakuuta 2012

Fitball ....

Fitball, jumppapallo, kuntopallo, jättipallo... Rakkaalla lapsella on monta nimeä :) Ja rakas se on on, ainakin minulle. Minulla on ollut jumppapallon monta vuotta. Minulle se toimii ensisijaisesti työpöydän tuolina. Miksi? Koska kun istut jumppapallolla, sinulla on ergonomisesti hyvä asento, selkä ei väsy ja jos alkaa tuntumaan siltä että paikat puutuu, voit rullata palloa edestä taakse tai sivuttain, saat liikettä niveliin jne. Mainiota!

 
Nykyään käyn myös ohjaamassa Fitball tunteja. Pallo on todella hyvä apuväline jos halut tehdä tehokkaita keskivartaloliikkeitä. Mutta pallon avulla voi tehdä myös paljon muuta. Nykyään oma pallo on kovassa käytössä, myös muuten kun vaan työtuolina ;) Jos googla sana "fitball" saat paljon osumia, saat esiin liikevinkkejä ja mitä kaikkea voit tehdä pallolla. Harmittavaa kyllä, ainakin omalla paikkakunnalla, harva sali tai kuntokeskus tarjoaa Fitball tunteja. Syy on ainakin se että nämä ihannuudet vievät aika paljon tilaa.

Jos sinulla on pallo kotona, ota se esiin, ja tee joka ilta muutama liike pallolla. Tässä muutama vinkki mitä pallolla voit tehdä.

kuva täältä

Eilen oli sellainen tilanne, etten päässyt illalla lenkille enkä salille, joten pallo käyttöön ja sain ainakin tehty kivan keskivartalotreenin. Toinen liike (ylirivin keskimäinen) on minun lempi liike ;) Se on tehokas, vaativa ja vatsalihakset kiittää ;)

 
Niin.. on mulla pakko näyttää, yksi "toivelistalla" ollut vaate löytyy nyt minun kaapista ;) Adidaksen ihanat pitkät trikoot. Materiaali on niin mielyttävä ja se pilkut ovat niin kivan näköiset :) Tykkään!! Vaikka toinen lapsi kysyi; "äiti, onko noin jotkut pitkät kalsarit...?" Jep, jep... lasten suusta se totuus tulee.... vai miten se nyt meni :D


Jessi

keskiviikko 10. lokakuuta 2012

Portaita..... Ihanat, kamalat portaat!

 
Käyn joka maanantai ohjaamassa nappulakerhoryhmä. Se on ryhmä 4-6 vuotiaita, vilkkaita, energisiä ja ihania lapsia. Sen tunnin jälkeen on kyllä hymy huulilla joka ikinen kerta :) Ja energiat aika lopussa ;) Viime maanantaina päätin kuitenkin tunnin jälkeen purkaa vielä vähän energia (jostain syystä sitä oli vielä jäljellä...). Koulun pihalla (missä tämä ryhmä pidetään) on tällaiset ihanat portaat! :)

Kun tulin tunnilta pois, olin lähdössä lenkille, kävelin portaat ylös kun tajusin, "hei.. näissä voi tehdä jonkun kivan harjoittelun!!" Joten jäin sitten niissä portaissa hyppelemään ;) Spurtteja ylös, tasajalkahyppyjä, yhdenjalan hyppyjä, pitkät hypyt, loikat.. jne. jne. Siinä meni 30 minuuttia aika nopeasti ja voin kertoa, olin aika loppu sen jälkeen, jalat huusivat apua ja syke oli korkealla. Mutta se fiilis jälkeenpäin, se oli niin ihana, mahtava ja energinen!

Vinkki, jos sinulla on sopivia portaita lähellä, ei kun sinne treenaamaan ;)

 
Jessi

sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Avokado - nam ;)

Tästä ihansta vihreästä hedelmästä (joo.... hedelmä se on...) on tullut minun suosikki :) Käytän nykyään avokadoa paljon, esim. leivän päälle, salaattiin, avokadoa munakas on todella herkullista.. Vaan mielikuvitus rajoittaa mihin avokadoa voi käyttää.
 
Olen aikaisemmin jättänyt tämä herkku kaupan hyllyllä, koska en ole oikeastaan pitänyt sen mausta, mutta kuten moni muu asia, makuun tottuu kun vaan maistaa sitä tarpeeksi usein ;) Avokado ei vaan ole hyvänmakuinen, vaan se sisältää paljon terveellisiä aineksia. 
 
 
Tuore avokado
Ravintosisältö/100 g
Energiaa829 kJ
(198 kcal)
Proteiinia2.6 g
Hiilihydraatteja0.8 g
josta tärkkelystä0.1 g
josta sokeria0.7 g
josta laktoosia0 g
Rasvaa19.4 g
josta tyydyttyneitä rasvoja2.7 g
Ravintoarvojen lähde: [5] (Finelin tietokanta, elintarvike nro 11057)

Löysin tämä tieto avokadosta netistä.



Avocado, mums!! Avocado har jag nuförtiden så gott som alltid hemma. Använder den på bröd, i sallad, som fyllning i omelett..ja, bara fantasin sätter gränser :)
Måste googla lite om avocado för ville hitta dess näringsvärden. Avocadon är ju en väldigt nyttig frukt (ja.. det är sant, frukt!) Och god! Fast det tog ett tag innan jag vande mig vid smaken. Tidigare lämnade jag helst kvar den i affären, för den var inte god! Men som med mycket annat, man vänjer sig vid nya smaker bara smakar dem lite nu och då. En annan sådan sak är lök, tidigare avskydde jag lök, nu smyger jag lök med i alla maträtter :)
Så avocado kan man gott mumsa på, så nyttig som den är!


Jessi


lauantai 6. lokakuuta 2012

Herbalife

Aluksi haluan sano: Tämä EI ole mainos postaus, vaan postaus aiheesta mikä kiinnostaa minua henkilökohtaisesti ja tuotteista mistä olen löytänyt paljon apua ja tukea minun omaan hyvinvointiin.
 

Keväällä 2012 törmäsin Herbalifeen. Olinhan mä kuullut aiheesta aikaisemmin, monta monta vuotta sitten. Koska olen utelais nainen, pyysin asiasta lisää infoa, sain maistaa palauttavan pirtelön ja pari proteiinipatukkaa. Olin positiivisesti yllättynyt. Maku oli hyvä ja se mihin minä kiinnitin huomion, palautsjuomasta (Rebuild Strenght) en saanut vatsakipuja. Heräsi mielenkiinto, että mitä muuta Herbalifelta löytyy. Sain erittäin positiiviselta jälleenmyyjältä kuulla lisää ja hän kehotti minua kokeilemaan tuotteet. Otin kokeiltevaksi heidän ns. "perussetti" joka tukee hyvinvointia ja painonhallintaa. Siinä vaiheessa minulla oli sellainen tilanne että treenasin paljon, mutta ruokailutottumukseni olivat ihan syvältä, väsytti, paino heitteli sinne tänne ja olin aika turhautunut.

Aloitin käyttämään Herbalife joka päivä, se oli osa minun aamupalasta. Otin heti myös käyttöön heidän ns. "urheilutotteet" ja aika nopeasti huomasin, että kyllä se palautus oli nopeampi treenin jälkeen kun join sitä Strenghtiä, verrattuna siihen jos jätin se pois. Olen perusluonteeltani skeptinen ja minulla oli sellainen vähän vääristynyt kuva Herbalifesta. Pikku hiljaa tämä epäilys postui, koska huomasin, että näillä tuotteilla minulla oli parempi olo. Pirtelöaamupalan jälkeen minulla riitti energia hyvin lounaaseen asti, treenin jälkeen oli hyvä olo eikä enää ollut niitä vatsakipuja ja vaivoja. Joten Herbalifen tuotteet jäivät minun kaappiin.

Alkukesällä tuotteeiden käyttö jäi vähemmälle ja ei kestänyt kauan kun huomasin, minua väsytti, vatsa turvotti eikä energia riittänyt koko päivälle. Oli vaikeata pitää yllä se viikottainen liikuntamäärä ja tavoite kun ei ollut energia. Päätin kokeilla uudestaan ottaa tuotteet käyttöön ihan tosissaan. Ei kestänyt kauan, energia riitti taas pienelle kylälle, ei ollut kipeitä lihaksia treenin jälkeen, palautuminen oli ihan erilainen eikä enää turvottanut. Oli vaan pakko todeta, nämä tuotteet toimivat!

En ole kertakaan korvannut kaikki päivän ateriat Herbalifeb tuotteilla, vaikka sekin on mahdollista, jos tavoittelet isoa paiononpudostusta. Herbalifen tuotteet ovat niin laadukkaita, niistä saat kaikki mitä päivän aikana tarvitset. En aio luetella tuoteselosteita ym. Jos sinua kiinnostaa, käy lukemaan Herbalifen sivuilla enemmän.

Herbalife24 sarjaa on myös ihan huippuluokkaa!! Käytän päivittäin Rebuild Strenght, treenin jälkeen tai joksu ihan vaan välipalana. Se maistuu hyvälle ja siinä on ne aineet mikä keho travitsee palautumiseen. Myös heidän Rebuild Endurance olen kokeillut, joka on mainio palautusjuoma pitkäkestoisen suorituksen jälkeen. Herbalife24 sarja voit lukeä täältä.

Nykyään sekoitan Herbalifen jauheet smoothien kun teen sellainen. Riippuu päivästä, joskus smoothien menee vaan proteiinijauhe (F3) joskus, varsinkin jos tiedän että saattaa olla pitkä aamupäivä ennen kun saan lounasta, smoothien menee sekä F1 ns. ateriankorvike ja F3 jauhetta. Paras on että näitä pystyt soveltamaan miten sinusta tuntuu ja oman tarpeen mukaan :)

Tämä on ihan vaan oman henkilökohtainen kokemus ja mielipide. Minä en enää aio jättää tuotteet pois, ne pysyvät mukana jollain tavalla elämässäni. Minun kauttaa niitä tuotteita saa mutta en toimi (vielä) aktiivisena jälleenmyyjänä. Olen ottanut sen tyylin, jos joku kysyy mitä juon tai käytän, puhun tuotteista ja saan sitä kautta sanomaa eteenpäin. Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, kannattaa kokeilla, ja vasta sen jälkeen voit tehdä oman mielipiteen asiasta. Mutta voin kertoa, tyytyväisiä käyttäjiä löytyy useampi...

perjantai 5. lokakuuta 2012

Tulehtunut lapalihas ja treenipaussi

En tiedä mistä mutta josta se vaan tuli... Alussa oli tunne että "onpa mulla hartia jumissa" ja loppui siihen etten meinannut saada henkeä ollenkaan. Joka kerta kun yski tai niistin nenän, tuntui että joku lyö puukon mun selkään. Lääkärin arvio: Lapalihas erittäin tulehtunut, et saa rasittaa sitä parin viikkoon! Jahaa.... Just.. (älä vaan kerro että kävin vielä sen jälkeen ohjaamassa kahvakuulaa....) Kunnon lääkekuuri ja lihasta rentouttavaa lääkettä.
 
Päätin myös kokeilla kinesioteippaus ja onneks tuttava osaisi sitä laittaa minulle. On muuten aihe joka kiinnostaa ja mistä aion opiskella vähän enemmän. En voinut kuvitella että pari teippipalaa tuo valtavan helpotuksen minun kipuun!! Kiitos hänelle!!
 
 
 
Joten minä aion siis ihan oikeesti ottaa rennosti pari päivää, nauttia, juoda kahvia/teetä minun ihansta ISOSTA mukista ;) Toinen lapsi kysyi; "äiti, miksi sinulla on kahvia kulhossa..?" Se ehkä kuvaa sen, miten iso tämä muki on :D ja muutama lakupalaa kahvin kanssa, nam ;)
 
 
Takassa tulta, koko perhe koossa - ihana perjantai!! Nauttikaa!!
 

Jaha, så gick det då så att det blev en inflammerad muskel i skludran och en liten paus i träningen :(  bläää.... Börja med att det kändes lite sådär "oj vad spända axel jag har", sen blev det bara värre och slutade med att jag trodde luften skulle gå ur mej varje gång jag nös eller hosta och som värst trodde jag någon stack in en kniv i ryggen åt mej. Inte alls nice... :(  Läkarens dom "en mycket inflammerad muskel, ta det lugnt några dagar" Jaha... just så...! (och så låter vi bli att berätta att jag ännu var och häll en timme i Kettleball efter denna dom... men jooo.. tog det lite luganre själv.. lite...).  Fick en dunderkur av värkmediciner och muskelrelaxanter, inte så kul. Så jag valde att testa på kinesisk tejpning. Som tur har jag en bekant som kunde hjälpa mej tejpa ryggen. Oj, vilken känsla!! Vill absolut lära mig mer om denna metod att bota onda ställen i kroppen!

Så nu tänker jag verkligen njuta!! Ta det lugnt ett par dagar. Så ikvälle är det, brasa, kaffe i min STORA mugg, några bitar lakrits och hela familjen samlad! Super mysigt!
Och min yngre son frågade; "mamma, varför har du hällt kaffe i en skål...??" Det kanske beskriver hur stor muggen är!


Jessi

On minä jo monta kerta maininnut että smoothiet ovat niin herkullisia ja smoothie on minulle yksi lempi välipala, aamupala tms. Olen pari päivää istunut koneen ääressä koulutöiden parissa ja ne päivät tuntuu ettei ruoka maistu ollenkaan. Tai ei ainakaan samalla tavalla kun silloin kun liikkeelle ja aktiivinen. Mutta nyt oli pakko olla ahkera ja saada raportteja valmiiksi.. Ja sain!! Jee, hyvä minä ;)

Nämä päivät smoothie on ollut minulle lounas. Helppo, nopea ja virkistivää. Ja smoothie on siinä mielessä helppo valmistaa, sinne voi laittaa mitä halua ja mitä kotona kaapista löytyy. Eilen smoothien meni luonnonjogurtti, vettä, banaani, ripaus hunajaa, pakastevadelmia ja Herbalifen protskujauhe pari ruokalusikallista. Siitä Herbaifesta aion vielä tehdä ihan oman postauksen mutta voin näin sanoa, että Herbalifen tuotteet ovat minulle jokapäiväisessä käytössä ja olen niihin erittäin tyytyväinen. Toimivat!
Ei muuta kun mixeri soimaan ja lounas oli valmis! :)




Kävin viikolla tekemässä ruokaostoksia meidän Lidl kaupassa. Bongasin siellä kylmäkaapissa valmiit smoothiet. 250 ml pakkaus, kierrekorkilla ja makuvaihtoehtoja taisi olla neljä eri. Yhden purkin hinta taisi olla 1,69€. Pakkauseloste yllätti, purkki sisältää; ananastäysmehu, banaanisose, rypäletäysmehu ja kookosmaitojauhe. Ei sisällä lisättyä sokeria eikä aromeja. Sisältää luontaisesto sokeria. Tämähän on aika hyvä välipalajuoma kuljettaa mukaan. Purkki suositellaan säilyttämään kylmässä, mutta uskon kyllä että jos ottaa purkin mukaan kassiin ja juo sen päivän aikana, niin ei se siinä ajassa menee pilalle.

Mausta en osaa vielä sanoa mitään, en ole maistanut. Mutta lupaan kertoa, onko se sen jälkeen vielä yhtä hyvä tuote ;)


Jessi
Smoothie.. jep love. love love smoothies!! Så lätta att laga, goda och bara den egna fantasin sätter gränser :) Har spenderat två dagar framför datorn och gjort en massa rapportet för skolan och av någon anledning smakar mat inte så bra de dagarna. Beror säkert på det att jag inte de dagarna är lika aktiv som annars. Men ska det bli klart, så är det bara att sitta :) Slängde ihop en smoothie igår som lunch, naturell jogurt, banan, frusna hallon, lite vatten, honung (pytte lite) och Herbalife proteinpulver. Ska göra ett helt eget inlägg on Herbalife, men kan ju säga så mycket att produkterna används dagligen här hemma och är nöjd med dem :)
Storhandla på  Lidl i veckan och råkade där får syn på färdig smoothies i en passlig 250ml burk. Tog ju nyfiken ner det för att kolla vad det är frågan om. I innehållsförteckningen kan man läsa; ananasjuise, bananpuré, druvjuice och kokosmjölkpulver. Utan tillsatt socker och aromer. Fruktens naturliga socker förekommer. Hmmm.. alltså en helt ok mellanmåls smoothie att ha med i kassen. Rekomenderas att förvaras svalt, men har svårt att tro det far illa om den ligger i kassen en stund på dagen och dricks som mellanmål. En överraskning att hitta detta i Lidl :)