perjantai 28. syyskuuta 2012

Toivelistallani löytyy...



Näin syksyllä on kiva päivittää omat treenivaateet. Tai haaveilla siitä ;) Kävin selailemassa verkkokauppoja, mitä kivaa on tarjolla ja löysin paljon kivaa. ;)

Tässä muutama sellainen vaate jonka hyvin voisin lisätä "toivelistallani". Punaiset juoksutrikoot... hmmm... ovat kyllä niin ihanan pirteät! :) Suosin kyllä mustia treenihousuja, ja jopa minun mustat adidaksen trikoot missä on pinkit raidat ja yksitryiskohtat ovat minulle hieman liian "outoja". Silti nämä punaiset trikoot olisivat niin kivat ja kyllä minä lähtisin mielellään lenkille punaiset trikoot jalassa.  Merrki on Soc.

Toiset kivat on noi Adidaksen harmaat "raidalliset", siinä on joku kiva juttu ja ne vaan ovat sellaiset että kyllä toivon että ne joku päivä löytyy minun kaappiin. Sama sarja on harma toppi. Yhdessä ehkä liikaa, mutta harma toppi ja punaiset trikoot, olisi kyllä kiva :)

Niken huppari löytyy myös toivelistallani ja samoin Niken upean näköiset treenitossut :)

Kaikki kuvan vaatteet löytyy Stadiumusta. Stadium on omasta mielestä kiva kauppaa. Yksi syy miksi tykkään siitä on se, että sieltä löydän itselleni, miehelleni ja lapsille vaatteita. Ei vaan Stadium.. tai ehkä ihan hyvä juttu... ;)

Jessi
 
 
 
Så här på hösten är det väldigt lockande att uppdatera sitt eget skåp med träningskläder. Här några plagg som jag föll pladask för. Brukar vanligtvis föredra svarta byxor av något slag, men de här röda byxorna från Soc, visst är de pigga. Samma de gråa "randiga" från Adidas. Tröjan och de snygga Nike tossorna skulle jag inte ha något emot att hitta i min egen garderob ;) Kanske det blir att börja skriva sin önskelista för julen snart.. ;) Bilderna i kollaget är plockade från Stadiums sida. En affär jag verkligen gillar, då det finns kläder för träning och fritid, för hela familjen i den. Synd att den inte finns i min stad... Eller kanske bara bra :)


tiistai 25. syyskuuta 2012

Kivaa lukemista :-)

Postiluukusta tipahti tänään MeNaiset Sport lehti. Ihan ok lehti, muutama hyvä juttu oli tällä kertaa ja jotain kivoja vinkkejä. 21 superliikettä oli hyviä, sellaiset mitkä voit tehdä missä vaan eikä ne vaativat isia hienoa salia tai kalliit laitteet. Kannattaa ostaa tämä numero ja jos lehti ei ole ennestään tuttu niin kannattaa tustua siihen. :

Tämä kuva tuli vastaan netissä. Ja tämä pitää niin hyvin paikkansa. Ei se liikunta vaatii että uhraat puolet päivästä siihen, muutama minuutti päivästä ja olet hyvässä vauhdissa. Jos on mahdollista, niin aloita vaikka ihan hyötyliikunnasta. Kävele jos voit, nouse portaita pitkin jne. jne. Ne ovat ne pienet teot jotka tekee se kokonaisuus. Kohta huomaat että lähdet muutama kerta viikossa lenkille :) Ja seuraavaksi huomaat ettet voi enää elää ilman liikuntaa, koska se on niin kivaa ja siitä tulee niin hyvä mieli ;)


maanantai 24. syyskuuta 2012

Tuoreita sämpylöitä

Joskus iskee jostain, sellainen kummallinen innostus leipoa :) Tällä kertaa lapset ja minä leivottiin sämpylöitä. Ihania, pieniä pyöreitä porkkana sämpylöitä. Lasten ilmeet olivat kyllä hyviä kun huomasivat että taikinaan meni myös porkkanaraastetta. Ihmettelivät kyllä että mitä siitä tulee ja voiko ylipäänsä noin tehdä. Kun sämpylät tulivat uunista niin hyvin upposivat. Tuoreita ja lämpimiä sämpylöitä on vaan niin hyviä :) Minäkin söin muutama...  Tai siis... muutama liikaa... ;) 
 

Kun itsee leipoo, tietää ainakin mitä sämpylöistä löytyy :) Pakastin sopivan kokoiset pussit. On se vaan niin ihanaa ottaa pakastimesta sulaamaan. Ja nämä olivat niin helppoja tehdä :) Ja tämä kun seassa on porkkanaraastetta, sämpylät saavat sellainen ihana väri, vähän niinku oranssit sämpylät :)
Nam!

Jessi

perjantai 21. syyskuuta 2012

Tämä on mottoni ;)

 
 
Tämä on niin totta!! Löysin tämän kuvan jostain netistä... 

Herkuttelua...

Välillä herkuttelua on sallittua :) mutta vaan joskus. Minä olen ollut varsinainen suklaasyöppö ja irtokarkkeja en voinut vastustaa. En muista koska viimeksi söin suklaata... Ennen minä oikeasti luulin että siitä suklaahimosta ei vaan pääse pois, mutta kyllä se onnistuu. Irtokarkkeja syön vielä, mutta hyvin harvoin ja kun syön, se määrä pysyy hallinnassa.
 
Mutta minulla on edelleen yksi asia, mikä minulla on hyvin vaikeata vastustaa.... Minttulakua!! Nam! Nämä ovat niin hyviä :) Varsinkin kun niitä saa tuoreina :) Onneks näitäkin pytstyn syömään kohtuudella ;) Kun on aikaa ja mahdollisuus; muki kahvia ja minttulakua ja hetki rauhaa... Jep, silloin minä nautin!
 
Onneks on olemassa vaihtoehtoja jos iskee ihan hirvee karkkihimo, ja nimenomaan, terveellisiä vaihtoehtoja :) Tämän pussin löysin kaupan hyllystä jonkun aikaa sitten ja voin suositella. Ei liian suolaiset ja sopivasti seassa muuta kun pähkinöitä. Hinta on vaan ainut huono puoli, pussi on melko kallis, mutta hyvä ja terveellinen, niin minun mielestä siitä voi jo maksaa vähän enemmän. Suosittelen, löytyi "omasta" kaupasta samasta hyllystä missä esim. suolapähkinät, popcornit ym.

 
 
Jessi

torstai 20. syyskuuta 2012

Pyöräily on kivaa!!

Minun "pieni" 5-vuotias on keksinyt sen, että on ihan hirmun kivaa pyöräillä paikasta toiseen ;) Joten jos vaan sää sallii, niin me pyöräillään päiväkotiin joka päivä :) On se vaan niin reipas, tai onko se niin että hän on vaan hirveen määrätietoinen ;)
 
Jos meinaa pyöräillä ympäri "kylää" niin on pakko syödä hyvä aamupala. Lapset syövät aamuisin melkein aina puuroa. Päätin minäkin syödä aamupuuroa, jotta jaksan. Pelkkä puuro ei pidä kylläisenä kovin kauan joten lisäsin puuroon luumuja (omasta puusta), cashew pähkinöitä, pellavansiemeniä ja maitoa :) Nam!! Olipa hyvää! Ja tietysti, kahvia ja c-vitamiini ;) Pysyvät pöpöt poissa ;)
 
 
 
 
Tietysti minä pyöräilen lasteni kanssa jos he vaan haluavat. On se hyvä että lapsi oppii jo pienestä että on muita tapoja liikkua, paikasta toiseen, kun autolla. Keskiviikkona oli vaan sen verran harvinainen päivä, että pikku pojalla oli illalla myös saba treenit. Hän itse päätti että myös sinne lähdetään pyörällä :) Vettä satoi ja oli vähän kylmää, mutta ei se häntä haitannut. Reippaasti hyppäsi pyörään ja lähti polkemaan, oli vajaa tunti treeneissä, ja pyörällä kotiin. :) Siis mieletön pikku "jäbä" :) 

 
Itse olen yhdistänyt pyörälenkki ja kahvakuulailua tällä viikolla. Hyvä yhdistelmä muuten. Minun pikkuveljen vanhalla, vihreällä pyörällä on ihana kulkea, se on hyvä pyörä. Mieheni asetti keväällä siihen lukkopolkimet ja kyllä se on niin että pyöräily on erilaista kun polkee kunnolla :) Minä tykkään!
 
 
Huomenna taas, kuulema, lähdemme aamulla pyörällä liikkeelle... Äiti ainakin saa liikkua, koska minulle niitä matkoja kertyy päivän aikana puolet enemmän ;) Ja se tekee äidille vaan hyvää... :)
 
 
Jessi

tiistai 18. syyskuuta 2012

Vähän sitä ja tätä :)



Tämä on minun suosikkibiisi tällä hetkellä, tämä biisi soimaan ja askel kulkee tai kuula nousee :) Naapurit varmasti jo tietävät tässä vaiheessa että tässä talossa asuu pieni Lady Gaga fani ;) Onneks lähinaapuri ei ole ihan nurkan takaana, sinne on sentään matkaa noin 60 metriä :)

Tein aamulla pitkästä aikaa pitkän lenkin. Lähdin taas lenkille kun poikani lähti taksilla kouluun. Teki kyllä hyvää, oli vähän liikaa ajatuksia ja huolia päässä niin lenkki auttoi kummasti :) Nyt on vähän parempi mieli ja jaksan taas eteenpäin :) Sellainen reilu tunnin lenkki tein ja kotona odotti virkistävä suihku ja ihana aamupala :)

Viime viikko oli jotenkin niin kiireinen etten ehtinyt kunnolla urheilla ja liikkua joten tällä viikolla korjaan sen asian :)

Eilen kävin ohjaamassa "minun" ihana nappularyhmä. Ryhmä on osaa kaupungin liikuntatoimen palveluja ja olen ohjannut ryhmän vuodesta 2008 (!!). Ryhmässä on noin 25 4-6 vuotiaita ja ovat kyllä niin mahtavia tyyppejä. Sinne kun lähtee, niin sieltä tulee hymy suussa pois :) Pyöräilin sinne, onneks oli myötätuuli ;) koska lähdin pikkasen liian myöhässä liikkeelle :) Hiki päässä tulin perille minuutti ennen tunnin alkua :) Ja kotimatkalla oli aivan järkyttävä vastatuuli!! Välillä tuntui ettei pyörä liikkunut ollenkaan enkä pääse eteenpäin. Oli kiva polte reisissä ja pakarassa kun pääsin kotiin ;) Siitä tuli hyvä hyötyliikunta ;) Sellaisesta tykkään! Ja ihme kyllä, ei tuntunut reisissä tänään ja lenkki sujui mukavasti, yllättävän kevyt askel tänään.

Kun kerran päivän kuntoilu on tehty voin nyt keskittyä kaappien siivoamiseen (pitää hyödyntää tämä "vapaa-aika", kun sitä kerran on....) ja kohta jälkikasvu saapuu koulusta kotiin :) Tässä ne päivät vaan menee ;)

Jessi


perjantai 14. syyskuuta 2012

Perjantai fiilikset :)

Aamu alkoi lenkillä ihanassa syysauringossa. On se vaan niin mukavaa lenkkeillä kun aurinko paistaa, ilma on raikas ja on valoisaa .) Minä tykkään... Ja nappasin kuvan ennen lähtöä... Napit korviin, hyvää musaa ja kyllä taas askel kulki niin mukavasti. Toi pinkki (tai onko se ehkä lila....) takki on paras mikä olen ikinä löytänyt. Niin mielyttävä materiaali, hengittää, ei päästä koestus heti läpi (tuli testattu keskiviikkona kun lenkkeilin sateessa) ja on niin kivaa lähteä lenkille kun on pirtsakan värinen takki ;) Siitä jo tulee hyvä meili ;)
 
 Kun tulin takaisin kotiin nämä värikkäät ihannuudet saivat hieman kyytiä. Tai eniten toi keltainen "aurinko" oli tänään käytössä, kyykkyjä, maastaveto, vinot vatsalihakset ja sen jälkeen harmaa "möykky" käteen ja pystypunnerrukset kahdella kädellä. Minuutti per liike ja neljä kierrosta... huh huh... Mutta olipa hyvä olo jälkeenpäin :D Jess!! Hyvä minä! ;)

 
Palautusjuoma, suikhuun ja siitä suoraan työhaastatteluun. Ainakin oli endorfiinit korkealla haastattelussa :D Pidän peukkuja että se paikka on minun :) No, kyllä mulle vielä joku paikka jostain löytyy :)
 
 
Haastattelun jälkeen hain lapseni koulusta ja kotiin syömään lounasta. Tänään teki niin mieli raikas katkarapusalaatti, joten sellainen tein. Lisukkeena pari näkkäriä sulatejuustolla. Nam!!  Eikö olekin herkullisen näköinen :)

En ymmärrä miten nämä päivät vaan menee. Tuntuu että herään, saan lapset kouluun ja tarhaan, käyn lenkillä, siivoan/pesen pyykkiä, selailen työpaikka ilmoituksia, teen työkkärille kaiken maailman selvityksia ja kohta kello on jo niin paljon että jälkikasvu tulee kotiin ja pitää hakea tarhasta. Siinä se iltapäivä sitten menee, syödään, harrastukset ja hups hei, nukkumaanmenoaika... Välillä mietin.. missä välissä mä niinku ehti käydä töissä :D :D Toisaalta, en mä silloin ehtinyt aamulla lenkillä, eikä meillä ollut näin siivottu koti ja niin tyhjä pyykkikori :) Kaikilla asioilla on hyvät ja huonot puolet ja olen päättänyt että tämä "työttömyys" on "tulevaisuuden mahdollisuus" :) Minulla on aika miettiä ja etsiä minulle mieluisa työpaikka :)

keskiviikko 12. syyskuuta 2012

... running in the rain...

.... voi olla erittäin virkistävää :) Näin oli tänään, ja ihana iltalenkki vesisateessa oli JUURI se mitän tänään tarvitsin :)
 
Kävin ensin tekemässä lopputestauksia minun "kuntoryhmäläisille", tai kaksi niistä. Ja sen toisen naisen lopputulos ja testitulos sai minut niin iloiseksi, että olisin voinut juosta sateessa vaikka vielä puolet pitempi lenkki :) :) Puolessa vuodessa hän oli saanut aikaseksi mahtavat muutokset, sekä aerboisessa että lihaskunnossa! Jess!! Hyvä hän ja hyvä minä!! Tämä sai aikaseksi sen että olen entistä enemmän varma, että minun tulevaisuuden työ jotenkin liittyy liikuntaan ja hyvinvointiin! :)
 
 
Tämä kuva pitää niin hyvin paikkansa. Lenkillä tuli vastaan mies joka oli ulkoiluttamssa koiransa, ensinäkin, se mies hymyily ja toiseksi, hän tervehti ja totesti "onpa mukana lenkkiilma", hyvä etten juossut suoraan päin puuta :D Miten pieni asia voi olla  niin iso, ventovieras joka tervehtii pururadalla :) Se sai aikaseksi sen, että tein vielä kolmas kierros ;) Tuli tehtya melkein 10km mukavaa ylämäki-alamäki juoksua vesisateessa... huomenna saattaa olla ihan pikkasen kipeät jalat... Mutta elämä on :) Kun se urheilu on niin kivaa!!

Ja nyt tämä "tyttö" pitää pää tyynyyn, huomenna uusi päivä ja uudet mahdollisuudet! :)

Jessi

maanantai 10. syyskuuta 2012

Ahkera opiskelija.... :-)

Ihana Pajulahti! Täällä olen taas lähijaksolla ja nautin siitä!! Ihania ihmisiä, ihana ympäristö, mielenkiintoiset tunnit. Olen niin onnellinen että tammikuussa tein se päätöksen aloittaa liikunnan opiskelut. Olen entistä enemmän varma että tästä on minun tulevaisuuden ammatti, millä tavalla en osaa vielä sanoa mutta liikunta kulkee vahvasti mukana elämässäni. 
Haikea tunne on ilmassa, ei ole enää kun kaksi lähijaksoa jäljellä... Minne tämä vuosi on mennyt, aika on mennyt todella nopeasti.... Ja minun pää on täynnä uutta tietoa ja ideoita :)

Tämä ihana kesäinen kuva otin elokuun lähijaksolla, kaunis järvimaisema, rauhallinen ja aurinkoinen! 


perjantai 7. syyskuuta 2012

Syksyinen aamulenkki

Ihana raikas syysaamu. Poikani lähti kouluun ja minä vedin lenkkarit jalkaan jä lähdin lenkille.
 
 
 


 
Tuntuu hyvälle aloittaa aamun lenkillä, piristyy, jaksaa paremmin ja päivän kuntoilut ovat tehty sen jälkeen :) Jos vaan on se mahdollisuus lähteä aamulla lenkille, niin lähde! Sen jälkeen tuntuu että virtaa riittää vaikka muille jakaa ja saat olla ulkona kun on valoisaa. Vaikka tykkään syksystä, niin se huono puoli on ne pimeät illat. Varsinkin kun asuu niin kun minä, maalla, ei ole kevytliikenneväylää ihan lähellä eikä katuvaloja... Se tuo syksyllä ja talvella hieman haasteita tähän lenkkeilyyn. Onneks on olemassa heijastimia... Ja pimeänä aikana voi otta kaverin mukaan kun lähtee, ei tarvitse yksin pelätä ;)


Tällainen kaunis puu näin lenkin varrella! Pihlajanmarjat, niin kauniita ja niin syksyiset :) Oli pakko napata kuva, vaikka oli niin hyvä "draivi" päällä.

On se vaan ihmeellistä, jotkut päivät juoksu vaan kulkee, kun pääsee vauhtiin on vaikeata pysähtyä. Toiset päivät se on niin takkuista ja tahmeeta ja todella tylsää! Ehkä se hyvä fiilis johtui minun uudesta spotify soittolistasta ;) "Vanhoja" fiilisbiisejä, siitä ajasta, kun olin sen ikäinen että jaksoin tanssia koko yön hyvien biisien tahdissa, eli 90-luvun poppia soi tänään... :)  ... siitä on kyllä muutama vuosi... ;)

Ja kun pääsin kotiin, oli aamupalan aika, smoothie ja avocado-kanamuna leipä, ja tottakai kahvia! Nam!! :)



Jessi

torstai 6. syyskuuta 2012

Värikäs startti ja loppu päivälle :)

Keitän yleensä aamupuuroa minun pienelle koululaiselle. Tottakai aamupala vaihtelee, mutta hän tykkää puurosta niin se on helppo terveellinen aamupala hänelle. Minä olen yleensä syönyt työpaikalla aamupalan mutta tästä lähtien syömme yhdessä aamupalan kotona. Tänään päätin että minäkin aloitan aamuni purolla. Kaurapuuroa, päälle nektariinipaloja, banaani ja maitoa. Lasissa tuoremehua ja tottakai mukillinen kahvia. Tästä tuli niin iloinen ja ihanan värikäs aamupala että siitä oli pakko ottaa kuvan :) Ja oli muuten hyvää!!
 
 
 Liikkuminen on nyt alkuviikosta jäänyt vähän.... :( olen "juossut" paikasta toiseen ja hoitanut asioita, mutta tähän liikuntaan tulee illalla onneksi korjausta kun lähden ohjaamaan kahvakuulailua yhdelle ryhmälle :) Ihanaa!! Saan minäkin ajatukset muualle ja lihakset pääsevät töihin :)
Kun kerran aamupala oli niin ihanan värikäs niin löysin jossain netissä tällainen ihanan värikäs kahvakuula kuva. Kun kerran aamu lähti väreillä liikkeelle niin lopetan päivän myös samalla tavalla ;)

 
Kuva: netistä

keskiviikko 5. syyskuuta 2012

Uuden alku....

Välillä elämä ottaa ihmeellisiä käännöksiä ja sattuu odottamottomia asioita.... Näin kävi minulle.... Olen ensimäinen kerta elämässäni työtön.... Sain eka viikonloppu/kesätyöpaikka kun olin 15v. Sen jälkeen minulla on aina ollut töitä, aina!!

Se tunne kun tippuu korkealta on ihmeellinen ja outo, se on pelottavaa ja jopa ahdistavaa. Aloitan pikku hiljaa toipuman ensi shokista ja nähdä koko asian uusin silmin... Tämä tarkoitta jonkun uuden alku, minulla on mahdollisuus aloittaa jotain uutta, kokeilla mihin minun siivet kantaa. Toki, aika työnhakijana tulee ilemaan erittäin rankka, mutta uskon itseäni, uskon kovasti että jos haluat tehdä töitä saat töitä. Ja se että uskoo itsensä, sillä pääsee jo pitkälle :)

Eli en ole jäänyt kotiin peiton alle itkemään, olen ottanut ohjaat käsiin ja alkanut järjestellä asioita ja huomenna minä marssin työkkäriin, sekin ensimäinen kerta elämässäni.... :/



Tällä ihanalla kuvalla osoitan sen että tämä syksy on uuden alku, tästä alkaa uusi elämä ja saa nähdä mihin tämä vielä vie minut. Kaikilla asioilla on joku tarkoitus, silloin kun ne tapahtuvat tiedämme harvoin se todellinen syy... Se selviää yleensä vasta myöhemmin!

Niin.. ja tämä kuva ja herkullisia reseptejä löytyy tästä.



maanantai 3. syyskuuta 2012

Sunnuntailenkki ja kahvakuulailua!

Tein eilen illalla pitkän lenkin, reilun tunnin lenkki,  ja aivan uusi reitti. Tai reitti oli tuttu, mutta siitä on aikaa kun viimeksi tein just sen lenkin... Ilma oli niin ihana, raikas ja lämmin ja fiilis oli erittäin hyvä :) On kivaa haastaa itsensä "uudella" reitillä, missä kaiken lisäksi on todella iso ylämäki... siinäpä oli haastetta, ja siitä haastetta selvisin ihan hyvin :)

Oli niin mahtava oli kun pääsin kotiin, joten päätin että teen vielä muutama kahvakuulaliike, mm. kyykkyjä missä kuula toimii lisäpainona, maastaveto ja pystypunnerrus. Kaikki kolme liikettä melko raskaalla kuulalla. Tämä setin jälkeen voimat oli loppu mutta olo erittäin hyvä ja jopa vähän "eufoorinen" ;)

Tässä kuva "palautussetistä", purkillinen rahkaa, nektariini ja melonipaloja ja pari lasia kivenäisvettä :) Namskis! Ja ihana rakas aviomies hieroi  vielä illalla minun erittäin kipeä pohjelihas joka lenkin aikana alkoi temppuilla ikävästä... :(


Jessi

sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Smoothie - nam!!

Ihana sunnuntai! Hyvä ystävä tuli aamupäivällä "aamupalalle" :) ja vaihtamaan kuulumiset. Päätin eilen kaupassa että tänään tarjoan hänelle smoothien, nam :) Juon yleensä aamulla jonkun smoothien, se on niin hyvää ja helppo tehdä!!

Tässä aamun smoothie "resepti";
mangopalat (pakaste)
apelsiini-mandariinipaloja (pakaste)
appelsiinituoremehua
turkkilainen jogurtti
vettä
2-3 rkl protskujauhetta

Kaikki ainekset blenderiin ja lopputulos, ihanan raikas smoothie :)  En mitanut niin tarkkaan, paljonko laitoin vettää, jogurttia jne. Iman maun mukaan. Ja koska hedelmäpalat tulivat suoraan pakastimesta en lisännyt erikseen jäitä, tästä tuli muutenkin ihanan viileä ja maku oli hyvä :) Ja smoothie sai hyvät pisteet ystävältäni ;)

 
 
Jessi