lauantai 13. lokakuuta 2012

Erilaiset letut.... mutta hyvät sellaiset!!



Kuntoplus lehti tuli postissa ehkä viikko sitten (ja laitoin sen niin hyvän paikkaan että unohdin sitä...). Tämä on lehti mistä joskus tykkään ja joskus ei. Nyt sattui olemaan sellainen numero missä oli paljon hyvää luettavaa. Tunnustan, hyvin harvoin kokeilen mitään reseptejä tästä lehdestä, mutta nyt tuli vastaan niin mielenkiintoinen resepti että oli pakko kokeilla sitä.
 
Lettuja on minulle suuri herkku, mutta letut ei ole niin terveellisiä ja mulla on hieman ongelmia valkoisten jauhojen kanssa, vatsani ei tykkää, joten yritän välttää sitä. Nyt Kunto Plus lehdessä sattui olemaan kolme herkullista reseptia, mistä toinen oli vaihtoehtoiset letut! Nam!!
 
 
Resepti:
1 banaani
2 kanamunaa
1½ kanamunan valkuaista
1 tlk kanelia
½ tlk kardemummaa
1 tlk kokosöljy
100 g marjoja
 
Sosueta banaani. Lisä joukkoon kanelia ja kardemumma
ja sekoita. Lisää munat ja munanvalkuainen joukkoon
ja sekoita tasaiseksi. Kuumenna kookosöljy paistinapannulla
ja paista 4 ohukaista. Nauti marjojen kera.
 

 
 
Minä lisäsin taikinaan vielä reilu ruokalusikallinen raejuustoa. Tämä raejuusto löydät Lidlistä ja on muuten erittäin hyvä. Tämä on kuin sulate- tai turejuusto ja voit hyvin levittää sitä esim. näkkärin tai ruisleivän päälle. Paistoin letut pannulla ja sain taikinasta kaksi lettua jotka olivat noin 15 senttiä halkasija. Ja olivat niin hyviä!!!

 
Soseutin mustikkaa ja maniskkaa ja päälle vielä vähän kermavaahtoa ;) Ja omenalohkoja. Siis tämä oli niin hyvä annon, letut maistuu todella hyvälle, näytävät ihan kun letut yleensä ja ihanan pehmeät. Ja voin kertoa, tämä annos piti kylläisenä koko iltapäivän. Syön siis tämä lounaksi :)

 
Tuli ajatus... Tämä taikinan voi yhtä hyvin kaataa esim. uunivuokaan ja paistaa pannaria uunissa. Meinaan kokeilla, ja tarjota sitä koko perheelle. :) Onneks noi pienet riiviöt eivät osaa lukea tätä blogia, niin eivät osaa aavistaa mitä on tulossa ;) ;) 
 
 
Jessi
 
 
 
Lisäys:  Kokeilin aamupalaksi tänään samasta lehdestä Voimapuuro resepti. Vau!! Oli hyvää!!
 
1 dl kaurahiutaleita
1½ dl vettä
1 dl rasvatonta maitoa
1 kanamuna
½ tlk suolaa
 
Laita kaurahiutaleet, vettä, maito ja suola kattilaan. Keitä seos 5-10 minuuttia. Sekoita muutama kerta. Kun seos alkaa olla paksuhkoa, riko kanamuna joukkoon ja sekoita minuutin ajan enen kuin sammutat lieden. Kaada puuro kulhoon ja sekoita joukkoon esim. kanelia ja omenakuutioita tms. Nauti!!
 
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti