keskiviikko 9. syyskuuta 2015

Lite nytt i garderoben

Kan man inte träna så kan man shoppa lite nytt ha på sej då det igen fungerar att träna 😉
Hitta två par tights som var sååå min smak! Och lite "plåster på såren" 😊 Allt tränande har gett resultat 👍 Köpte tights i en storlek mindre!! Wuhuu!! 😃 Uppmuntrar verkligen att köra igång där det stanna för ett par veckor sedan!
Igen en gång lärde jag mej: Stirra inte bara på vågen; måttband och kläder talar mer sanning!

Och de är ju så snygga så de här kan användas också bara för att de är bekväma 😉

keskiviikko 2. syyskuuta 2015

No gain without pain...

Stämmer ju nog delvis...

Den där känslan när du har bra flow, med både träning och mat. Allt fungerar och du mår så bra! Du blir kanske lite beroende av endorfin "kicken" träning ger... Så känns det inte bra längre, något är fel, du biter ihop och kämpar. Känns bättre ibland så blir de en runda, känns dåligt du vilar ovh vårdar men inga dagar är helt bra... Till slut uppsöker du läkare som klämmer och känner. De gör så ont att du fäller en tår eller två... så kommer "domen"; Bursitis Trochanter... Whaaat??? 😮 Jo, en typ av ansträngningsskada, infektion vid muskelfästena i höftleden. En kur med anti-inflammatoriska, fysio och VILA!!! Jösses... hur ska man klara vilan?? Medicinen, det fixar nog magen, men hur huvudet ska klara träningspaus... Det ni blir en värre sak... 😕

Så nu biter jag ihop och lägger efter "omstart" upp denna text på väggen... 😉

sunnuntai 16. elokuuta 2015

Här igen!!

Ska (försöka...;) ) uppta bloggandet igen! Har haft beslutssvårigheter... stänga helt eller bli aktiv...? Svårt val! Men prövar på att bli semiaktiv ;)
Behöver ju inte bli maratoninlägg, men lite tankar, sånt som jag inte skriver på FB eller blir för långa posts på IG.
Så nu är jag här!

En förkylning ligger på lur så får bli paus från tränande ännu idag. Blää...:'( Ställde in igår också. Ska försöka om jag klarar mej undan med två dagar vila... Håller tummarna 👍
Så fick bli en lugn söndagsfrukost, med hela familjen samlad ❤



tiistai 12. toukokuuta 2015

Feel good - morgon

Lyx med ledig dag! Morgonmål och kaffe i lugn och ro! ❤

Igår kväll fick jag till ett super backintervall pass  Trappor och backar, upp och ner i fin miljö. Och solen gjorde mej lite sällskap. En perfekt kväll! Hem kom en svettig tjej med darriga ben 
Ikväll kallar gymet... inte varit där på länge...  Gillar egentligen inte det gymet.... Alla cardiomaskiner bakom ett stort skyltfönster och i övrigt lite kalt och stelt där. Gillade så mycket bättre gymet i skolan. Det var mindre, med bra maskiner och mycket fria vikter och varm stämning. Nåja... har tränat mycket hemma, har ju en massa vikter och utrustning här hemma och  uteträning är så "min" grej, men ska ge gymet en chans till 
Nu morgonmål, kaffe och en bra bok och dagens pre-träning  - storstäda!!
Ha det bäst!! ❤

sunnuntai 10. toukokuuta 2015

Glad Morsdag!!

Addicted to....

..... sneakers, löpskor och andra bekväma skodon 👍😊 och gärna pink eller "with a hint of pink" 😉

Tidigare... för en tre-fyra år sedan, var det klackar som gällde. I jobbet var de klackskor varje dag, klackar till fest, klack på "promenad sko" ja... klackar "all the time". Och till fest var de 10-12cm höga 😆 Sen vände livet, valde nya banor, studier, lärarjobb och sedan igen studier med inriktning på vård. Snabbt blev klacksarna kvar i skåpet och de bekväma tossorna åkte fram! Love them! ❤

Packade till slut ner alla klacka i en stor ikea kasse, alla till loppis och kvar blen några för fest och tillställningar som kräver lite "uppsnoffsig" stil!

Idag består mitt skoförråd av tossor och sneakers av olika märken; de är #nike #adidas #asics #merrell #revolution mfl. och mina fötter njuter!!! 👣 Det vad de här har gemensamt... de är rosa, pink eller med detaljer av rosa 😉 Något par vitt har hittat med! De här är min stil och jag gillar den! Bekvämt på föttern och livet känns bra!! 🌞

tiistai 5. toukokuuta 2015

Träning - love it!!

Det händer sällan att jag har möjlighet att delta i ett gruppass, vanligtvis är det jag som leder de pass jag deltar i 😉 I måndags hann jag delta i ett, mitt favoritpass - bodypump!! 😁😁

Ledaren hade valt supermusik och byggt upp ett superprogram, blev ett så bra slut på en annars lite trög måndag. Ogillar att sitta på skolning 😝 Och det satt jag hela måndag. Visst, om ämnet är intressant så då går de bra, men nu var de trist.

På tisdag tog jag mej till Borgbacken 😀 Dock inte nöjesparken i huvudstaden 😉 Nej, en "kulle" i hemstan. Perfekta trappor och backor och i dalen en underbar utsikt över det vackra gamls stan i Borgå. Det blev back- och trappträning 👍 Super var de! Väl hemma på väg i duschen, så ringer mamma: "Kommer du med mej på en pw?" Ja... visst... släpade mina gelelika ben ut på en pw i kuperad teräng. Tur de var en motionsslinga med mjukare underlag, det tacka mina vader!

maanantai 27. huhtikuuta 2015

Hej igen...

Tiden den bara rusar iväg... här har de varit tyst och stilla... så dammar av litet av dammet och väcker en sovande blogg till liv 😊

Så där i övrigt så har jag nog gjort allt annat än sovit den senaste tiden... Full fart liksom och träningen flyter på 😉

Får snart börja räkna ner till min semester!! Jee!!! Fyra veckor ledigt - inte illa!

Så där i träningsväg flyter de på. Gym, löpa, kettlebell och har fastnat för HIIT pass och boxing 💪 Yeah! 😆

Och ätande inget nytt. Vissa dagar blir det maaaassor av mat, ofta efter "legday" och andra mer lagom... Vad som nu sen räknas som lagom... 😕

Så här ett litet livstecken från mej! Är något mer aktiv på instagram... @jessibremer hittar ni mej där. Där postar jag allt mellan himmel och jord 😁

keskiviikko 18. helmikuuta 2015

Sportlov!

Solsken, takdropp och plusgradder... Svårt att tro att de verkligen är sportlov. Känns mer som våren 😊
Men vi har skoj ändå!

Efter att vi överlevt diverse motgångar; spysjuka, hjärnskakning osv.... 😉 Så kunde vi börja fira sportlov!

Igår blev de skidning med killarna. Är ju igen ett tag sedan jag stått på skidor sist 😉 Men skoj var de igen! Vi hade roligt i skidspåret. Kändes också bra då en dam i skidspåret berömde för att jag lär mina barn glädjen med "riktig" skidning 😊

Blev inga fastlagsbullar eller ärtsoppa fast det var fastlagstisdag. Men de blev pannkaka till kvällsbit 😋 Lite vardagslyx!

Önskan är att vi skidar idag igen. Kan ev. vara lite blött i spåret... 😕 Vi ska testa.

Morgon starta vi i alla fall med en "vitaminbomb" - smoothie ❤🍏🍐🍊🍋 Apelsin, päron, kiwi, äppel, kvarg och is. Mums blev det! Och en liten skvätt citron 😉 Nu är vi redo för en ny dag! 👍

maanantai 16. helmikuuta 2015

S - som i; solsken, söndag, sportlov, storstädning och spysjuka...

Då man vaknar en solig söndag morgon och inser att de är några minusgrader, då samlar man ihop familjens täcken och kuddar och slänger ut dem i kylan 👍 Men sen ser ju nog de obamhärtiga vårsolen till att allt dam syns helt för bra... så det hjälps inte annat än fram med damsugaren... 😊

Ungarna sportlov inleddes med underbart solsken! Perfekt för utelek och tanka solenergi. Själv låna jag mina föräldrars hund och tog med honom på en promenad i vårsolen. Njutning på hög nivå! Han är bara så bäst den lilla fyrbenta vännen 💙

Men alltför länge ska ju inte glädjen sitta i... 😯 Mini B:s "tur" för spysjukan... urk.. 😝 Så vi inleder då sportlovet med det och hoppas på friska ungar snabbt!

🌞

perjantai 13. helmikuuta 2015

Äntligen fredag!

Det är ju nog lite smålyx med att jobba 2/3 skift  Killarna ha tidig start till skola på fredag då de börjar kl.8. Kvälkstur på jobbet och äntligen fredag och fyra lediga dagar framför! Bäst!! "Tankade" lite samtidigt som killarna åt frukost och då de åkte plocka jag fram löptossor, bästa spellistan och ut på en runda. Härligt!! 
Men mindre härligt underlag på småvägar... två gånger fick jag vända om för de sku ha varit livsfarligt att fortsätta, så blev en lite annorlunda runda...  Men bra ändå!
Sen fick sej mina kettlebells en omgång - kul att slänga omkring dem i snön 
Sen att min dag inte fortsatte som planerat är en annan historia... Ett stycke magsjuk kille och ett stycke busunge med lindrig hjärnskakning....suck...  Och mannen på spelresa med laget han tränar... Vaddå Myrphys law...
Så nu blir det "fusk fredag"  Ett glas vitt och lite popcorn!

lauantai 7. helmikuuta 2015

Trötta ben...

Blev ett kort och intensivt benpass på gymet sent igår kväll, men spelar ju ingen roll vilken tid på dygnet man tränar 😉
Skönt att sen komma hem, dusch, krypa upp i soffan och få lite energipåfyllning.
Kan vara en utmaning att komma in och ur bilen senare idag.... 😅

Ska jobba lö+sö "dubbeltur"... 2*14h.... crazy!! 🙊😵 Men har valt det själv.
Så blir ett träningsfritt veckoslut.... om jag klämmer in en kort promenad på lunchen? Mest för att få frisk luft och röra på benen.

Ha ett skönt veckoslut! 😚

torstai 5. helmikuuta 2015

Fartfylld vecka

Så var veckans fyra grupper ledda 👍😃 Svettigt värre och kanske inte det fiffigaste med ett pass som hade stor fokus på ben och rumpa då jag planerat in just gympass för just ben&rumpa till idag... Men, men..."Sore muscles, happy pain" 😉

Blev också lite jobb för armar-rygg-axlar med hjälp av gummiband. Gummiband är tacksamt då gruppen är stor och du vill planera så att alla får ut något av timmen. Gummiband är också lite mer "milda" för en mer otränad persons leder och muskler.

Kul var det igen en gång 😀

Efter passen, samla ihop ungarna från innebandyträningar och skrinning ❤ Hem och kvällsbit i magen åt tre hungriga typer 😆

Smoothie åt hela gånget! Ungarna är "tokiga" i det. Det blev jorgubb, banan och soijamjölk - mums 😋🍓🍌

Strax iväg på jobb.... kvällstur idag och jobb hela veckoslutet... Och på måndag mot nya utmaningar 😉 Spännande!

~kram~

Tankar om nya gymet...

Var igår och testade nya gymet! Snyggt och fräscht, men så klart; stället är nytt! ;) Salen är ok storlek, fria vikter finns det, cardio del, maskiner och en liten del/skild sal enbart för kvinnor. En sak som jag inte riktigt gilla... Crosstrainers, konditioncykel och löpmattor är placerade rakt framför stora "skyltfönster" så folk som går förbi ser rakt in i gymmet och syns ju bra ut också resterande del av salen. Sku ju gärna träna utan att vara "skyltdocka" ;)
Salen för enbart kvinnor hade täckta rutor, men var i storlek rätt liten och fria vikter hade inte ännu kommit dit.
Så... en ok sal att träna i. Inte så mycket folk en onsdag kväll kl.18.

Fick till ett riktigt bra pass för armar och axlar. Känns specielt i triceps idag ;) Bra så! Imorgon dit igen, ben och rumpa står i tur 👍

sunnuntai 1. helmikuuta 2015

Smoothies!

Fick en ny blender som födelsedagspresent ❤ Och märkte först nu; "Oj vad jag saknat en blender!" 😉 Har kört med stavmixer sen den gamla gick sönder och jo, visst, det har fungerat, men visst vinner en ordentlig blender!
Så härligt att kunna slänga i frukt, bär, grönsaker.... ja vad som helst och bara köra dn stund och - smoothid time! Ungarna storgillar också och får nu mini B att äta/dricka lite mer vitaminer 👍Super!!

Igår blev det en smoothie som B junior verkligen gilla. Blåbär, äppel och banan. Fick göra dubbelsats för han ville absolut ha med till dagens matcher som mellis/energipåfyllning mellan spelen. En födisgåva som hela familjen har nytta av! 😊

sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Äntligen!!

Öppnar det ett gym här som passar perfekt för mej som jobbar så olika tider jag gör! För visst kan man träna efter 21 på kvällen eller supertidigt på morgonen? Ja, de kan man! Så nu tänker jag nappa på detta supererbjudande - 99€ för ett helt år!

perjantai 2. tammikuuta 2015

Happy New Year

Nytt År ~ nya vindar ;)
Kommer aktivera bloggen och kommer att göra ett litet lyft för mitt "företag". Äntligen!!! Tid för att satsa också på det jag brinner för - Hjälpa andra till en hälsosam livsstil, coacha och stöda!
Håll utkik ;)