sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Fynd!!

 Fynd shopping på Stadium! Nya löpartights och löparjacka :) Jackan har jag sneglat på redan länge, men ansett att jag verkligen inte behöver en jacka som var så dyr som denna. Nu firade Stadium födelsedag och en massa bra produkter till bra priser :) Jackan hängde på ett superfynd räck där produkterna var rejält nedsatta och tightsen var födiserbjudande. Sällan finns det just rätt storlek på de saker som är på de där fyndräcken, men nu var det!! Lycka!! 35€ för jackan och tightsen, det kallar jag fynd!! Sen att jackans huvudfärg är pink gjorde ju saken bara bättre ;) 
 

Trappor och en massa möjligheter!

Är ju bra att passa på att utnyttja tiden då barnen tränar till egen träning! Det gjorde jag idag :) Kom hem kl. 07.15 från nattskift, sov ett par timmar, steg upp, lite frukost och köra lillkillen till innebandyn. Behövde både friskluft och får svettas, röra på mig efter en hel natt på jobbet... som inte var så lätt... :/  Så på med träningskläder, lämna "typen!" ;) och iväg på länk, blev en snabb c. 4km lång (kort) runda och tillbaka på skolgåren där "typen" träna och där finns världens bästa trappor!! <3 Blev hopp, dubblehopp, springa, enbenshopp osv. osv., många varv upp och ner, svetten bara rann!! Men åh vad skönt det var! Och jössen vilka påsar under ögonen jag har... någon är visst lite trött?? ;) 
 
 
 
Har precis frått inlämnat en mega stor uppgift till skolan, ska packa allas väskor för imorgon och sedan blir det en tidig natt för mig idag... Har vakat tre nätter och gjort nattskift, tugnt, men rätt så kul och mångsidigt!
 

lauantai 22. maaliskuuta 2014

Det här med ålder och hur gammal man ser ut att vara...

Min riktiga ålder är en bra bit över 30 strecket... närmare bestämt 36... :) Är helt du med min ålder och tycler att ålder egentligen ju bara är en siffra :) För visst är det? Men har på senaste tid fått höra en massa kommentarer om att jag ser så ung ut, mina klienter drabbas nästan av lindrig infarkt då de hör att jag är ju verkligen gift OCH har två barn :) Det är väldigt sällan någon gissar rätt på min ålder, har ännu inte hamnat över 30-strecket av personer som inte känner mig. Inte en mina kollegor gissar rätt... Jag gör ju Absolut inget för att se ung ut!! Inga "facelifts" eller botox här inte, det är "all naturell 100%" och jo, små rynkor finns ;) Visst känns det smickrande att bli tagen för 10-12 år yngre än vad jag egentligen är!  
 
 
Tror starkt på det att motion, frisk luft, rätt man och sunda vanor bidrar till ett "välbevarat" utseende. Dessutom är det ju så mycket lättare att gå omkring och le då man mår bra både fysiskt och psykiskt :) Visst? Jag skulle inte vilja ta bort, inte ett år från mitt liv. Alla levnadsår har fört något gott med sej, nya erfarenheter, vishet och upplevelser, sådana som jag kommer att leva gott på ännu många, många år framåt. Så bästa "unghetsmedlet" är absolut; sunda vanor, skratt, hälsa och motion! Och hur brukar man säga; ung i sinnet och ung i själen :) Ja, det är jag! :)
 
Fast efter ett nattpass på jobbet... så ser jag kanske snäppet äldre ut ;) så därför ingen närbild :D
Men en skön löprunda piggar upp och får vem som helst att se fräsch ut! 

perjantai 21. maaliskuuta 2014

Han är ju bäst!

Han vet vad jag gillar, min man <3
Dessa lag på bordet idag då jag steg upp. Fick en "sovmorgon" och äta frukost i lugn och ro, då jag vakna och steg upp lag denna tidning, Hälsa&Fitness och en Jelly layer, So Lo-carb på min plats vid matbordet! En snabb bläddring i tidningen och den verkar vara riktigt bra!
 
Nu iväg igen, ett pass knatte+förälder pass väntar, sedan lunch med bästatse väninnan, handla för helgen och så baar lugnt och egen tid... Nattjobbet kallar igen idag kl. 20.30. Två nätter till, sedan igen lite ledig :) Men gillar det jobb jag gör! Och nästa helg väntar ett tumisveckolsut med mannen!! <3
 

torstai 20. maaliskuuta 2014

Kort och effektivt kan vara bäst ibland

Hann en sväng till gymet idag.... fast det i ett skede såg dåligt ut.. mest för att jag var såååå trött!! Var på min praktikplats onsdag, slutade tidigt och skulle hem och ta en tupplur... men hahaa... det blev inte så, för min lilla sjuåring gjorde allt för att mamma inte skulle få somna :/ Så det blev några stora myggar kaffe och iväg till natt jobb, jobb 20.30-07.00 och himmel vilket jobbpass... :O Jag och mitt arbetspar rusa som tokar för att hinna med alla klienter :/ Men vi hann och allt gick just vägen. Jag gick hem, duscha, åt frukost och så iväg till min pratik... Gääääsp!! Men hade själv valt att ta emot nattjobbet så jag visste ju vad jag hade framför mig...
 
Då jobbdagen var slut så satt jag i bilen och fundera... hem eller gymet, starta och börja köra och nästan utan att tänka så körde jag till gymet!! Det blev ett kort, men effektivt benpass, svettigt och flåsigt och just vad jag behövde! Piggade upp och kände att jag fick energi! Nice!! Sedan hem och mat åt familjen. Snart blir det godnatt.. ZZzzzzz... Har gått på samma"batteriladdning" sedan onsdag morgon så börjar nu kännas att mitt "batteri"  säger; "laddning behövs" ;)

perjantai 14. maaliskuuta 2014

Fredag, härliga fredag!!

Det är sällan jag är så glad att fredag är här, men idag är jag det! Jobbade förra veckan 6/7 dagar inom åldringsvården och på måndag startade min arbetspraktik, så har "jobbat"  denna vecka 5 dagar, så blir 11 dagar jobb i följd då jag går hem idag. Praktik gör jag på dagis i en integrerad grupp med 4-6 åringar, 12 barn och 5-6 med stödbehov. Härliga ungar och personal! Även om jag jobbar med barn genom gymnatikgrupper så var detta inte nytt, men på ett nytt ställe är allting nytt i början. Praktiken är för delen Stöd för rehabilitiering och märker nu hur stor nytta jag har av mitt jobb som idrottsledare i denna praktik :) Ser stödbarnens hjälpbehov i vissa saker hur en annan synvinkel. Men även om det är ett super ställe så ska det bli skönt med helg!

Denna vecka blev det också sju pass med grupper.... Känns även i mina ben att det i fyra grupper blivit mååååånga squats.... ;) Men detta är livet!! <3
Har i veckan också hunnit med två löprundor :) Ni vet den där känslan en ljus vårkväll, lite varmt i luften, sopade gångvägar och det spritter i benen! På onsdag blev det en super löprunda som kändes lätt! Skulle ha kunnat fortsätta låååångt! ;) Men lillkillens träningar tog slut så var tvungen att hämta honom :) På söndag gick jag en lång, härlig runda i skogen med min lilla vän, Vinci <3 Inte min hund, mina föräldrars, men han är så go!

Ikväll ska jag vila! Men på veckoslutet ska det bli både styrka och cardio. Mannen åker norrut med innebandyjuniorer så får bli träning som går att forma enligt det, blir löprunda och hemmapass i styrka. Posten hade hämtat mina träningskort jag beställde från WorkoutLab :) En kortlek med en massa träningskort och några färdiga program. Bra att ha då ideerna tar slut ;) Alla övningar är uttänkta att fungera med egen kroppsvikt som motstånd, men det jag hann titta på dem igår, så går det bra att ta med redskap vid behov :)

Ikväll tror jag det ska bli ett glas rött och lite mörkchoklad, lyfta fötterna på bordet och bara njuuuuta :) Ha en bra fredag! Där ute skiner solen!!