tiistai 12. toukokuuta 2015

Feel good - morgon

Lyx med ledig dag! Morgonmål och kaffe i lugn och ro! ❤

Igår kväll fick jag till ett super backintervall pass  Trappor och backar, upp och ner i fin miljö. Och solen gjorde mej lite sällskap. En perfekt kväll! Hem kom en svettig tjej med darriga ben 
Ikväll kallar gymet... inte varit där på länge...  Gillar egentligen inte det gymet.... Alla cardiomaskiner bakom ett stort skyltfönster och i övrigt lite kalt och stelt där. Gillade så mycket bättre gymet i skolan. Det var mindre, med bra maskiner och mycket fria vikter och varm stämning. Nåja... har tränat mycket hemma, har ju en massa vikter och utrustning här hemma och  uteträning är så "min" grej, men ska ge gymet en chans till 
Nu morgonmål, kaffe och en bra bok och dagens pre-träning  - storstäda!!
Ha det bäst!! ❤

sunnuntai 10. toukokuuta 2015

Glad Morsdag!!

Addicted to....

..... sneakers, löpskor och andra bekväma skodon 👍😊 och gärna pink eller "with a hint of pink" 😉

Tidigare... för en tre-fyra år sedan, var det klackar som gällde. I jobbet var de klackskor varje dag, klackar till fest, klack på "promenad sko" ja... klackar "all the time". Och till fest var de 10-12cm höga 😆 Sen vände livet, valde nya banor, studier, lärarjobb och sedan igen studier med inriktning på vård. Snabbt blev klacksarna kvar i skåpet och de bekväma tossorna åkte fram! Love them! ❤

Packade till slut ner alla klacka i en stor ikea kasse, alla till loppis och kvar blen några för fest och tillställningar som kräver lite "uppsnoffsig" stil!

Idag består mitt skoförråd av tossor och sneakers av olika märken; de är #nike #adidas #asics #merrell #revolution mfl. och mina fötter njuter!!! 👣 Det vad de här har gemensamt... de är rosa, pink eller med detaljer av rosa 😉 Något par vitt har hittat med! De här är min stil och jag gillar den! Bekvämt på föttern och livet känns bra!! 🌞

tiistai 5. toukokuuta 2015

Träning - love it!!

Det händer sällan att jag har möjlighet att delta i ett gruppass, vanligtvis är det jag som leder de pass jag deltar i 😉 I måndags hann jag delta i ett, mitt favoritpass - bodypump!! 😁😁

Ledaren hade valt supermusik och byggt upp ett superprogram, blev ett så bra slut på en annars lite trög måndag. Ogillar att sitta på skolning 😝 Och det satt jag hela måndag. Visst, om ämnet är intressant så då går de bra, men nu var de trist.

På tisdag tog jag mej till Borgbacken 😀 Dock inte nöjesparken i huvudstaden 😉 Nej, en "kulle" i hemstan. Perfekta trappor och backor och i dalen en underbar utsikt över det vackra gamls stan i Borgå. Det blev back- och trappträning 👍 Super var de! Väl hemma på väg i duschen, så ringer mamma: "Kommer du med mej på en pw?" Ja... visst... släpade mina gelelika ben ut på en pw i kuperad teräng. Tur de var en motionsslinga med mjukare underlag, det tacka mina vader!