keskiviikko 18. elokuuta 2021

I am back!!

 Hellou!!


Det var länge sedan!! 

Kände att det är nog nu dags att putsa dammet av denna blogg och ge den lite nystart ;)

Fortfarande är hälsa och motion en stor del av mitt liv, även om det går lite i vågor, så där som livet annars också, går upp och ner.

Sedan senaste inlägg har det ju hänt massor!! Närvårdaren blev sjukskötare och böt jobb, från åkdringsvård till specialsjukvård. De små kiden är stora tonårskillar men mannen i livet, min stora kärlek är ännu den samma. 

Så nu ska det bli mer aktivitet här. Dela med mig igen av glädje,energi, träning, hälsa, vardagen, livet, lycka och sorg

#lifeisprettygood


Jessica

keskiviikko 9. syyskuuta 2015

Lite nytt i garderoben

Kan man inte träna så kan man shoppa lite nytt ha på sej då det igen fungerar att träna 😉
Hitta två par tights som var sååå min smak! Och lite "plåster på såren" 😊 Allt tränande har gett resultat 👍 Köpte tights i en storlek mindre!! Wuhuu!! 😃 Uppmuntrar verkligen att köra igång där det stanna för ett par veckor sedan!
Igen en gång lärde jag mej: Stirra inte bara på vågen; måttband och kläder talar mer sanning!

Och de är ju så snygga så de här kan användas också bara för att de är bekväma 😉

keskiviikko 2. syyskuuta 2015

No gain without pain...

Stämmer ju nog delvis...

Den där känslan när du har bra flow, med både träning och mat. Allt fungerar och du mår så bra! Du blir kanske lite beroende av endorfin "kicken" träning ger... Så känns det inte bra längre, något är fel, du biter ihop och kämpar. Känns bättre ibland så blir de en runda, känns dåligt du vilar ovh vårdar men inga dagar är helt bra... Till slut uppsöker du läkare som klämmer och känner. De gör så ont att du fäller en tår eller två... så kommer "domen"; Bursitis Trochanter... Whaaat??? 😮 Jo, en typ av ansträngningsskada, infektion vid muskelfästena i höftleden. En kur med anti-inflammatoriska, fysio och VILA!!! Jösses... hur ska man klara vilan?? Medicinen, det fixar nog magen, men hur huvudet ska klara träningspaus... Det ni blir en värre sak... 😕

Så nu biter jag ihop och lägger efter "omstart" upp denna text på väggen... 😉

sunnuntai 16. elokuuta 2015

Här igen!!

Ska (försöka...;) ) uppta bloggandet igen! Har haft beslutssvårigheter... stänga helt eller bli aktiv...? Svårt val! Men prövar på att bli semiaktiv ;)
Behöver ju inte bli maratoninlägg, men lite tankar, sånt som jag inte skriver på FB eller blir för långa posts på IG.
Så nu är jag här!

En förkylning ligger på lur så får bli paus från tränande ännu idag. Blää...:'( Ställde in igår också. Ska försöka om jag klarar mej undan med två dagar vila... Håller tummarna 👍
Så fick bli en lugn söndagsfrukost, med hela familjen samlad ❤



tiistai 12. toukokuuta 2015

Feel good - morgon

Lyx med ledig dag! Morgonmål och kaffe i lugn och ro! ❤

Igår kväll fick jag till ett super backintervall pass  Trappor och backar, upp och ner i fin miljö. Och solen gjorde mej lite sällskap. En perfekt kväll! Hem kom en svettig tjej med darriga ben 
Ikväll kallar gymet... inte varit där på länge...  Gillar egentligen inte det gymet.... Alla cardiomaskiner bakom ett stort skyltfönster och i övrigt lite kalt och stelt där. Gillade så mycket bättre gymet i skolan. Det var mindre, med bra maskiner och mycket fria vikter och varm stämning. Nåja... har tränat mycket hemma, har ju en massa vikter och utrustning här hemma och  uteträning är så "min" grej, men ska ge gymet en chans till 
Nu morgonmål, kaffe och en bra bok och dagens pre-träning  - storstäda!!
Ha det bäst!! ❤

sunnuntai 10. toukokuuta 2015

Glad Morsdag!!

Addicted to....

..... sneakers, löpskor och andra bekväma skodon 👍😊 och gärna pink eller "with a hint of pink" 😉

Tidigare... för en tre-fyra år sedan, var det klackar som gällde. I jobbet var de klackskor varje dag, klackar till fest, klack på "promenad sko" ja... klackar "all the time". Och till fest var de 10-12cm höga 😆 Sen vände livet, valde nya banor, studier, lärarjobb och sedan igen studier med inriktning på vård. Snabbt blev klacksarna kvar i skåpet och de bekväma tossorna åkte fram! Love them! ❤

Packade till slut ner alla klacka i en stor ikea kasse, alla till loppis och kvar blen några för fest och tillställningar som kräver lite "uppsnoffsig" stil!

Idag består mitt skoförråd av tossor och sneakers av olika märken; de är #nike #adidas #asics #merrell #revolution mfl. och mina fötter njuter!!! 👣 Det vad de här har gemensamt... de är rosa, pink eller med detaljer av rosa 😉 Något par vitt har hittat med! De här är min stil och jag gillar den! Bekvämt på föttern och livet känns bra!! 🌞