keskiviikko 25. joulukuuta 2013
I'm back!! ;)
Det blev en lååång paus här, frivillig och dels ofrivillig/oplanerad. Min höst har rusat i ett rätt så högt tempo, och stopknappen/bromsen har inte alltid fungerat. Det är då man proriterar saker och får fundera vad som är viktigt i livet och vad som kan vänta lite. Bloggen lades rätt snabbt på "hyllan", sedan några förtroende uppdrag som är på paus och även kortpysslande har fått mycket litet av min tid.
Vad har jag sysslat med då?? Jo, studier, träning, jobb, familjen och leda pass (allt mellan 5-9 pass/vecka). Vissa veckor känns det som att jag enbart varit hemma för att fixa middag åt barnen och sova.... Har gjort en massa inhopparjobb inom vården och gillar det, absolut! Och finns nog möjlighet till jobb, mycket mer än jag kan ta emot. Vad gäller studierna så ligger ribban rätt högt.... Har fått i de två senaste perioderna bästa vitsordet man kan få och nu är ju det egna kravet högt... Vill ju nå upp till samma i de två följande perioderna också...
Har mina fem fasta grupp pass varje vecka men under hösten har det vissa veckor blivit sju grupper och vissa veckor det smått extrema nio pass. Därtill försöker jag klämma in egna träningspass varje vecka. Vissa veckor har det gått bra, andra veckor har min egen träning mest varit de pass jag lett... :/ Men det är ok det med. Med tanke på att jag har en man som tränar ett innebandylag på elitnivå, 5-6 kvällar i veckan och två barn som har träningar, den ena 3-4ggr/vecka och den lilla två varje vecka, så får jag ibland anpassa mitt tränande där det passar in helt enkelt.
Men nu ska det bli mer aktivt här och lite mer planerad träning! Nytt år nya vindar ;) Cardio är det lätt att få in nu och då, t.ex. tidigt morgonjogg på veckoslut, såå skönt! Gym i skolan 2-3 pass i veckan och 1-2 pass i veckan hemmaträning (har ju en fin mängd redskap hemma) och passen jag leder är ju inte så "renodlad" egen träning, visst gör jag med, men huvudsakligen är det att instruera. Sen då passet och rörelserna sitter där de ska hos deltagarna, då kan jag köra på jag också :)
Att så här, endel får hjärtklappning av att bara höra hur vi håller på, andra småler ;) och jag... I just LOVE my life!!
En samling bilder från hösten... (jo, jag har blivit blond ;) )
sunnuntai 8. syyskuuta 2013
Härliga veckoslut
Lördag var det innebandy som gällde. Esbo Rathiparm arena, där spela E.s lag fyra matcher! Superduktiga småkillar och E. "matchens kämpare" pris efter sista matchen <3 Han blev så glad! Och mamma så stolt. Mellan matcherna hann vi lite ut och njuta av solen. E. passa på att testa utomhusgymmet ;) Med förklaringen; "så att jag gör många mål och får till skarpa skott mot målet" :)
Söndag igen härligt väder. Vi tog cyklarna till killarnas fotbollsavslutning. Skönt med cykeltur. Nu är deras fotbolls säsong klar och nu byter vi till, fotboll mot hålboll ;)
perjantai 30. elokuuta 2013
Nu räcker det tack!!
Fick en förkylning på besök, som tvingade mej till en veckas vila.... Hann precis komma igång med träning igen då följande problem dök upp. Yrsel och illamående från första stund då jag fick upp ögonen på morgon. Bet ihop och led ett par dagar, fram till igår, då yrseln var så kraftig att jag bara kräktes på morgonen. Iväg till läkare, som undersökte och gjorde tester. Till slut kom läkaren underfund med problemet, lägesyrsel... Kallas också kristallsjukan... Jep, jep... Remiss till fysioterapi som via rörelser ska hjälpa mig att bli kvitt problemet. Men dit får jag gå först om en vecka, fanns ingen tid innan de :( Så nu går jag omkring och känner mig som om jag skulle ha druckit alldeles för mycket alkohol :/ Värst är det då jag lägger mig ner... Halvligga, halvsitta fungerar fint! Morgnarna är värst då jag ska komma ur sängen...
Så nu är träningen (igen) en stund på vila, vågar mig inte ut på löprunda, inte svinga kettlebellsen heller. Underligt nog gick det bra tidigare i veckan. Enda som kändes konstigt efter måndagens kettlebell var att jag var så trött efteråt, somna sittande i soffan efter duschen :/ och vakna på natten av att min värld snurrade. Trodde först att det var bihålorna som krångla...
Jajaaa.. Skall väl bli bra det här med. Men blir nu ingen Helsinki Workout för min del imorgon :'( snyyyft!! Men försöker tänka, det kommer fler tillfällen, nu är hälsan viktigare! Så alla ni som är på väg, ha det så kul!!
tiistai 27. elokuuta 2013
Never give up!
Hittade i skåpet, då jag röjde klädgaredroben, min dräkt jag hade på mig då jag blev student... I maj 1997 :)
Stod med den i handen, frestade att testa, tänk om... Ja, men vad har man att förlora!? Så jag testade! Hurraa!! Dräkten satt perfekt! Den var på väg till loppis, men nu är den istället iväg till kemtvätt och sedan tillbaka i garderoben och hoppas att det ska komma emot en passlig fest då dräkten behövs ;) Vilken vinnar känsla alltså!! Så ge aldrig upp dina mål! Har ju inte haft som mål att komma i just denna, hade en festklänning jag låtit sy upp, som mål... Den är typ fyra nummer för stor :( Men är ju möjligt att ta in vid behov, för den kostade "skjortan" att sy upp...
Men visst känns det bra, att komma i en dräkt som är köpt för 16 år sedan. Och dessutom satt den bättre, så där ser man. Träning formar kroppen och då sitter kläder snyggt :) För vågen visar nog andra siffror än då, men formen är en helt annan :)
Träna igen!!
Efter något som känts som en evighetslång träningspaus kunde jag igår igen träna :-) En vecka paus blev det, igår svingade jag igen mina härliga kettlebells för fullt! Och eftersom det kändes bra, var pigg och full av energi så passade jag på att plocka fram min "gula sol" ;) Den 16kg tunga kulan :-) Och jippii!! Klarade av alla rörelser med just den vikten! Så här ser man vikten av vila!
Passet bestod av:
* swing
* goblet squat
* single arm press (vänter)
* deadlift
* single arm press (höger)
* kettlebell clean (vänter)
* around the body
* kettlebell clean (höger)
En minut per rörelse, kort paus mellan, 1 minut paus mellan seten, totalt tre set. Lite mör i kroppen idag ;)
Like it!!
lauantai 24. elokuuta 2013
Ofrvillig vila...
Ibland kommer det emot perioder då det blir ofrivillig vila från allt vad träning heter :/
En otrevlig förkylning kom på besök, ogillas jätte mycket!!
Jobbade som vikarie på ett dagis i två dagar i en 0-3 års grupp... Efter det var det kört :/ En hel grupp, små, söta filurer, alla snoriga. Vet inte, har jag någon magnet... Men de satt som fastklistrade i mig båda dagarna. :) Men vad kul det var att jobba på dagis!!
Så nu blir det vila ännu lördag och söndag, sen kör jag sakta igång igen :) Även om jag saknar träningen såååå massor, så vet jag hur viktigt det är att vila då förkylningen hälsar på.
Så kokar en mugg te, tar ett glas c-vitamin, citron i vattnet och d-vitamin :)
perjantai 16. elokuuta 2013
At the gym!
Blev ett benpass idag och gick därïfrån med riktigt skakiga ben... Tur
att det gick att köra bil hem, benen bara skaka :D Gjorde ett intensivt pass med tunga vikter och svettigt var det!
- knäböjd med vikter
- lunges med hantlar
- benpress (ajaaaj, vad det brände skönt och riktigt tung vikt...)
- rumppress i abductor (reiden loitonnus laitteessa)
- innersida av lår i abductor (reiden lähennys laitteessa)
- rumpspark i kabel (lonkan ojennus taljassa)
torstai 15. elokuuta 2013
Nike Air Max Fusion
Kommer fr.o.m början av september leda en hel del gymnastikgrupper runt om i Borgå och grannkommuner. Det kommer vara allt från hydrobic, till seniorgrupper, barngrupper, styrkebetonade pass och gammal hederlig aerobic :) Så en hel del att planera, hålla reda på, inspirera och dela glädje och njutning via motuon :) Men jag gillar detta!
Men insåg ju att mina ben, knän, och leder kommer få vara hårt utsatta, så ett par bra innetossor är vad jag behöver. Har ett par som är super, men ett par är inte tillräckligt med den mängd grupper jag leder. De behöver få lufta och torka också ;)
Så investera i ett par Nike Air Max Fusion, som enligt försäljaren är just det optimala för mig. Min storleknvar slut just i den här pink färgen, så få vänta ännu en dryg vecka :) Sedan hinner jag köra in dem innan säsongen börjar. Lite pirrigt är det allt... ;) Men roligt skall det bli!!
1-års dag!
Running in the rain... again...
torstai 8. elokuuta 2013
Kvällsspring
Och nu menar jag inte sådant spring man höll på med som ung ;) Nej, nu menar jag en löprunda som var just så härlig och svettig som det ska vara!!
Håller med en av favoritbloggarna Pia , det är så skönt att svettas!! Svettigt var det idag, men fick riktigt bra flyt och fart. Skönt att komma hem, duscha och njuta av en skål kvarg med röda vinbär och äppel :) och mannens sällskap <3
sunnuntai 28. heinäkuuta 2013
Tillbaka till vardagen.... med extra kilon eller inte...?
En, rätt så känd näringsterapeut, hade uttalat sig i en finsk damtidning (MeNaiset) om att det är helt ok att under semestern äta gott och lite onyttigt, just för att vi är på semester. Enligt henne skall vi inte brkymra oss över det lilla (för andra mer) som vi läger på oss under semestern, för det är mest frågan om extra vätska i kroppen... Detta försvinner sedan när vi återvänder till rutiner, vad gäller sömn och mat. Hmmmm... Hos mig vaknar tanken... Varför måste vi på semestern äta och dricka onyttigt hela tiden? Varför är det ok att lämna träning bara för att vi är lediga? När vi är lediga, många utan tidtabeller, så hinner vi röra på oss och njuta av sommaren. Gå en promenad med familjen, ta cykeln till en strand, förena nytta med nöje helt enkelt! På sommaren finns det massor av härligheter; färska grönsaker från torget, bär i skogen/på egna buskar osv. Och visst, det ÄR helt ok med ett glas vin en fin sommarkväll! Men varför skall semester (för många) vara lika med glass varje dag, öl, cider, grillkorv varje kväll?? Varför glömmer man bort det här mex "måttliga mängder"...
Semester är ju till för att ladda "batterier", njuta, ta det lugnt och umgås med nära och kära. I alla fall för mig är det så här. Efter en semester fylld med lugn, avkoppling, bra mat, träning och umgänge med mina kära och goda vänner, ger mig energi att ta tag i utmaningar denna höst. Imorgon då jag vaknar behöver jag inte sucka över extra kilon jag samlat under de lediga veckorna, inte heller tänka på hur jag ska klara dagen utan mitt glas vin eller cidern, inte våndas och säga den där berömda frasen: "ikväll börjar jag motionera". Kommer gå bra att återvända till vardagen, ärligt så längtar jag lite... ;)
Så med handen på hjärtat, hur många kan säga att semestern inte hämtade extra kilon?? Hur många känner sig energiska över att återgå till vardagen? Jag kan ;)
lauantai 13. heinäkuuta 2013
Underbara sommar!
Blir lite paus i bloggandet så här på sommaren och denna vecka har det också blivit mer eller mindre träningspaus. Behövs ibland :) Blev ett pass på måndag, ett svettigt och bra och ett kettlebell pass på onsdag som var mer än super, tugnt och utanför "comfort zone". På torsdag gick jag och gav blod så blev ingen löprunda på torsdagkväll . Men bra med vila ibland. Har blivit en massa simmande och cyklande. Idag en härlig runda med killarna, en tur via skolan för att kolla in hur de ser ut där. Skolbyggnaden stängdes efter terminen, mögel där och nu blir det barackskola på skolgården. Trots alla tankar och misstankar så ser det ut att bli riktigt bra! :) Och sedan till havet för att njuta av utsikten och kvällssolen :) Härligt!! Ett glas gott vitt då killarna somnat :) ett glas vitt nu och då är ju helt okej! Passa på att fixa "sommarnaglar" idag ;) Härlig pink färg och lite dekoration ;) Lite fåfäng får man vara ibland, visst!
maanantai 8. heinäkuuta 2013
Härligt att cykla!
Tein sunnuntai illalla "pikku" pyöräilylenkki, mökiltä kotiin! Reitti on täynnä ylämäkejä ;) Viime kesänä tein saman reitin mutta silloin pyöräilin meiltä mökille, ja olin tässä vuoden aikana unohtanut että silloin oli paljon alamäkejä :D No hyvin meni tänään, mukava fiilis, ihana tunne ja hikistä!! Tämän teen uudestan, monta kertaa kesän aikana! Iso plussa että mökille ei ole niin pitkä matka!
sunnuntai 7. heinäkuuta 2013
Veckans saldo
Här en bild på ett exempel vad jag sysslar med, förutom att träna, studera, sköta familj och hushåll ;)
Måndag: YAYOG - stil pass ute
Tisdag: vila
Onsdag: Kettlebell
Torsdag: Cykeltur och pw i terräng (kombinerad) + armar, rygg och axlar
Fredag: Intervall löpning + magen
Lördag: vila och en massa simmande (spendera veckoslutet på stugan)
Söndag: Lång cykeltur, 30km
En bra vecka och det känns bra i kroppen!
Olipa vauhdikas viikko. Kaiken muun lisäksi mulla oli projekti. Kävin lauantaina kesätorilla myymässä korttejani. Minulla on hyvin pienimuotoinen liiketoiminta joka mm. tekee käsintehtyjä kortteja. Piti saada korttaj mukaan ja oli kyllä oikein mukava olla myymässä niitä kortteja ja sain kivasti myyty ja luotu uusia kontakteja :) Yllä pieni esimerkki millaisia teen.
Niin, mutta viikon saldo, siitä minun piti kirjoitta...
Maanantai: YAYOG tyylinen tunti ulkona
Tiistai: lepo
Keskiviikko: Kahvakuula
Torstai: Pyöräily + pw + kädet, selkä ja olkapäät
Perjantai: Intervallijuoksu + vatsa
Lauantai: lepo ja paljon uimista (viikonloppu mökillä)
Sunnuntai: Pitkä pyöräilylenkki, 30km
Hyvä viikko oli ja hyvä fiilis kehossa!
Sommarlov
Här är det inte så illa att vara :) Njuter av solen, barnen trivs i vattnet och det är så skönt att bara vara!! Livet när det är som bäst! Om en stund ska jag dra på mig cykelkläderna och trampa hem till stan...
Täällä on ihan hyvää olla!! Nautin!! Aurinkoa, lämpöä ja meri - elämä on aika mukavaa!! Kohta hyppään pyörän selkään ja lähden ajaaman kotiinpäin, "pieni" sunnuntai lenkki ;)
keskiviikko 3. heinäkuuta 2013
Det här att springa...
Vesisade ja lenkki - ahh! Mikä ihana yhdistelmä! Mä niin tykkään lähteä lenkille sateessa. Mutta olsiist kysynyt minulta reilu kolme vuotta sitten, niin etn olisi edes lähtenyt ulos vesisateessa, luulin että olin tehty sokerista! ;) Nykyään tiedän etten ole ja nautin kun sataa ihanaa kesäsade, ilma on niin raikas silloin ja lenkki tuntuu hyvälle! Ja jos kastuu, niin hei, vaatteet voi kuivata jälkeenpäin, lämmin suihku lenkin jälkeen ja sitä parasta se ihana olo kun lenkki on tehty! Kokeile! Jäät koukkuun ;)
maanantai 1. heinäkuuta 2013
Förra veckan...
Träningen såg ut så här:
Måndag: gymppapass ute
Tisdag: "trappträning" + cykeltur + armar och axlar
Onsdag: "trappträning" + kettlebell pass
Torsdag: gymppapass ute
Fredag: vila
Lördag: armar, axlar, rygg + plankor
Söndag: joggingrunda
Är nöjd! Riktigt nöjd!
lauantai 29. kesäkuuta 2013
Arms and shoulders
Darriga armar, svettigt och till slut ett gäng plankor ;) Då utmaningen, som tog slut förra veckan, fick mig att vänja mej vid plankor, så fortsätter jag med dem regelbundet :) Denna vecka inte lika intensiv som förra, men nu och då!
Nu skall jag krypa ner under tecket och titta på någon "tjejfilm" via Netflixen. Imorgon en ny dag, en ny fartfylld dag och på kvällen kommer mannen hem :)
Vauhdikas päivä takaana :) Mieheni on sabaleirillä ja minä yksin kotona poikien kanssa, silloin kyllä riittää vauhtia ;) Ja kaiken lisäksi suurin osa aamupäivästä satoi vettä. Lähdettiin shoppailuretkelle, ajatuksessa löytää pojille jotain alennusmyynneistä. Ei ollut mitään sellaista mitä olisimme tarvinneet.. :( Mutta minä löysin treenitopin ;) , sellainen ihana neonpinkki missä oli kiva selkäosa ja ihana materiaali!
Illalla olkapää- ja käsitreeni ja toppi pääsi testiin :) Kädet vielä vapisee.. hyvä että pystyn kirjoittaa ;)
Nyt peiton alle ja Netflixistä joku kiva "hömppäleffa". Huomenna uusi (vauhdikas) päivä ja illalla mieheni saapuu taas kotiin!
So true!!!
perjantai 28. kesäkuuta 2013
Parkjumppa och shopping
Puistojumppaa ja ale shoppailu - siitä oli minun torstai tehty :)
Hikinen tunti puistojumpassa, mutta teki hyvä. Oli minulle erittäin hyvä palauttava treeni kahden päivän "rappujuoksemisen" jälkeen :) Tänään on lepopäivä, la ja su on taas aika treenata :)
Kävin muuten ale ostoksilla :) Harvoin ostan enää itselleni vaatteita, en tarvitse, kaapista löytyy hyviä vaatteita. Ennen kun piti töissä olla ns. "buisness look" niin vaatekaapissa piti olla sen tyyliset vaatteet. Enää ei tarvitse! Nykyään farkut, legginsit ja sporttinen tyyli riittää ja se on se tyyli missä viihdyn ja tunnen että tyyli on "minä". Mutta on se aina hyvä että kaapista löytyy esim. kesämekko joka sopii moneen tyyliin, ja sellainen eilen löytyi alerekistä, maksoi alle 10€ ja tätä voin käyttää koko kesän, juhlaan ja arkeen :) Jess!!
keskiviikko 26. kesäkuuta 2013
Svettigt och varmt, men skönt med sommar!
Tror det kan vara lite träningsvärk imorgon... ;) Blev flera hundra svingar på kettlebell passet :) Såg ut som en tomat i ansiktet och svetten bara rann, så lämna bort bilden på mej ;) hih.... Det var ingen vacker syn, men hur var det, "if you still look pretty after your workout, you didn´t do your best" :) Så imorgon skall jag njuta av den eventuella träningsvärken och tänka att kroppen jobbade hårt dagen innan!
tiistai 25. kesäkuuta 2013
Härliga värme!!
maanantai 24. kesäkuuta 2013
Parkjumppa
Porvoon puistojumppaa kerää runsaasti väkeä! On se mahtava etu, kun kaupunki järjestää kesällä paljon ilmaisjumppaa ympäri kaupunkia. Tänään olin äidin kanssa jumpassa. Äito sai äitienpäivälahjana kolmen kuukauden "kuntovalmentaja" paketti. Autan äiti löytämään liikunnan ilon ja nostaa hänen kunto. Ja hyvin on sujunut tähän asti! Äiti on innokas ja joskus se vaan vaatii että joku lähtee mukaan lenille tai houkuttelee mukaan jumppaan! Yhdessä tsempataan!
En bra vecka - igen!
Måndag: aktiv vila (cykeltur) + plankor
Tisdag: löprunda i snabb takt + plankor
Onsdag: Kettlebell 1h + plankor
Torsdag: vila + plankor
Fredag: löprunda + plankor
Lördag: vila + plankor
Söndag: Paddling + plankor
Fick ihop 54 minuter till plankutmaningen och är mycket nöjd med mitt resultat!
Nu kör vi ny vecka och nya tag :) Tre dagar kvar till semestern!
Taas kerran och hyvä viikko takana :) Tuntuu hyvälle ja on ollut hyvä tunne koko viikon, treeni on maistunut ja sujunut hyvin!
Maanantai: aktiivinen lepo (pyörily) + lankkuja
Tiistai: Lenkki (nopea tahti) + lankkuja
Keskiviikko: Kahvakuula 1h + lankkuja
Torstai: Lepo + lankkuja
Perjantai: Lenkki + lankkuja
Launtai: lepo + lankkuja
Sunnuntai: Melonta + lankkuja
Olen keränyt 54 lankkuminuutteja viikon aikana, tuntuu hyvälle!
Tänään alkoi uusi viikkoa ja mahtavaa fiilis! Enää kolme päivää ja loma alkaa .)
sunnuntai 23. kesäkuuta 2013
En bra matdag
perjantai 21. kesäkuuta 2013
Squat challenge - resultat
Kyykky haaste on paketissa ja on aika arvioida millainen tulos on. Eli noin kuukauden aikana olen tehnyt kyykky haasteen, täältä löytyy. Se on ollut välillä rankkaa, hauskaa, palkitsevaa ja hikistä ;) Entäs tulos? No ainakin omasta mielestä näkyy että jotain sille takapuolelle on tapahtunut ;) Ihan hyvää! Eli jos et ole kokeillut, kokeile ihmeessä ;) Se kannattaa!!
tiistai 18. kesäkuuta 2013
Veckan som gick, var bra!
Måndag - vila - plankor
Tisdag - HIIT träning hemma
Onsdag - Ben, rumpa, höft + lår. Och plankor
Torsdag - Gräsklippning, löprunda och magen
Fredag - PW (aktiv vila+plankor)
Lördag - plankdag
Söndag - Löprunda och plankor
Jag är nöjd!
torstai 13. kesäkuuta 2013
En perfekt dag!
Är både "barn och man fri", ungarna på stugan med farfar och mannen i Tahko på läger. Så perfekt att satsa på träning i lugn och ro ;) Så min kväll bestod av gräsklippning, löpruna och squats ;) Vi har rätt stor gräsmatta, då man klipper i riktigt rask takt, så att man blir varm och svettig så tar den en timme! Efter det, snabbt klädbyte på med löptossorna och ut på en runda. Sköönt! Var ju passligt uppvärmd efter gräsklippningen, så det rulla på väldigt fint idag :) så gjorde nytt tidsrekord på min "kortrunda", jess! Väl hemma, fram med viktstången, på med lite plattor och så squats... , måååånga squats, 220 (!!!) för att vara exakt. Så imorgon känns det i rumpan och låren, nu gjorde jag alla 220 med vikter och de sista 40 med riktigt tungt. Fem dagar kvar på utmaningen och visst kanske det syns lite skillnad på "putet" :D
Efter squatsen lite plankor. Har fått ihop 25 minuter, så 15 minuter kvar denna vecka. Man kan ju göra det lite roligare och ta kettlebells till hjälp ;)
Tänään on ollut sellainen täydellinen päivä!
Aamu alkoi että herätyskello soi, koulupäivä. Viimeinen päivä eksasta jaksosta. Opiskelen lähihoitajaksi ja maanantaina alkaa uusi jakso ja uudet aiheet. Tänään eka jakso paketissa, arvosanalla kiitettävä. Tuntuu niin hyvälle!! Tämä on niin minun juttu ja olen erittäin motivoitunut opiskelija!
Sitä olen juhlinnut sushilla ja illalla lasillinen kuplivaa. Mutta ensin ilta on treeniaiheinen ;) Olen sekä "lapseton ja ilman miestä". Lapset vaarin kanssa mökillä ja mies Tahkolla, leirillä. Päätin leikkaa nurmikon. Meillä on sellainen "sopivan" kokoinen nurmikko. Kun sitä leikkaa ripeällä vauhdilla, niin että tulee lämmintä ja hiki, siihen menee tunti. Vaatteiden vaihto ja lenkkarit jalkaa ja lenkille. Ihanaa!! Oli ollut juuri sopiva alkulämmitys ;) Kun pääsin kotiin, tein kyykkyjä, se haaste, siis paaaljon kyykkyjä, 220 (!!!). Otin levytanko ja painot avuksi ja siitä tuli kyllä erittäin raskas kyykky setti :) Huomenna saattaa olla että tuntuu jossain :D Enää viisi päivää kyykkyjä ja kyllä se jo vähän näkyy että niitä olen tehnyt.
Kyykkyjen jälkeen lankkuja ja jos haluu tehdä erilaisia kyykkyjä voi aina ottaa kahvakuulat avuksi :)
keskiviikko 12. kesäkuuta 2013
Mitt "hemmagym"
Näillä välineillä olen rakentanut ihan kivan "kotisalin". Näillä saa hyvän treenin tehty ja näin kesällä on mukava treenata ulkona. Kuvasta puuttuu jotain asioita mitkä en voi pitää koko ajan ulkona, esim. kuntopallon. Kun syksy tulee siirrän osa "punttiksesta" autotalliin ja osa sisään. Olen ihan tyytyväinen että olen saanut kerätty näin kivan "salin" ja ajan mukaan se kasvaa :)
Trött mamma...
tiistai 11. kesäkuuta 2013
HIIT träning hemma
Fundera lite vad är det där "push up rotations".... hmmm... Här är en bild:
Härliga backintervaller....
perjantai 7. kesäkuuta 2013
Lite visdom i sommarvärmen...
torstai 6. kesäkuuta 2013
Plankan 2013
Hej på er!!
Blogista, pieni, mutta tarpeellinen tauko! Teki hyvää!! Kesä on alaknut ja niin myös kesäloma, nautin!! Ihana kun aurinko paistaa, on lämmintä ja saa vaan nauttia!
Eilen kävin myöhään illalla juoksemassa, klo. oli 21.30 kun lähdin, silloin oli sopivan viileä ilma ja voi että se juoksu sujui hyvin eilen. Mutta oli kyllä hikistä!! Kotona tein kyykkysarjoja mun uusilla "leluilla" :) Mieheni toi minulle lahjan muutama päivä sitten. Levytankoja ja painoja!! Jee!!! Nyt minulla on aika täydellinen kotisali! Vaan penkki puuttuu, mutta eiköhän sekin järjestyy ajan kanssa ;)
torstai 30. toukokuuta 2013
Still alive....
Men tränngen flyter på, squat utmaningen går framåt och hängde nu också på en plankutmaning ;) Kolla här Plankan2013
Squats blev det igår 150 ochbplankat har jag sju minuter denna vecka :)
Några dagar jobb kvar, sedan lite sommarlov, ska bli skönt!!!
"Hemmagymet" har flyttat ut :) Ut på gården alltså :D Så härligt att träna ute!!
En ole hävinnyt tai lopettanut bloggaaminen, on vaan ollut niin kiire ja paljon tekemistä, että bloggaminen on jäänyt hetkeks sivulle...
Enää muutama työpäivä ja alkaa kesäloma, ihanaa!!
tiistai 21. toukokuuta 2013
Ute gym!
sunnuntai 19. toukokuuta 2013
Veckan som gått...
Maanantai: Lihaskunto kotona
Tiistai: Lenkki + käsitreeni
Keskiviikko: Lepo mutta tein kyykkyjä (haaste.. ;) )
Torstai: Lenkki + kahvakuulailu
Perjantai: Kahvakuula + kyykkyjä
Lauantai: Lepo (+kyykkyjä)
Sunnuntai: Kestävyys + voima (ja se kestävyys oli polttopuiden kärrääminen, pihatyöt ja muuta hyödyllistä, on se hyvä yhdistää huvi ja hyöty!)
Huomenna uusi viikko! Enää kaksi viikkoa töitäää... tuntuu jo niin haikealta... Ja on kaksi haasteellsita viikkoa, on se vaan niillä oppilailla vaan niin vaikeata istua hiljaa ja paikoillaan ;)





































