Hej på er!!
Det blev en lååång paus här, frivillig och dels ofrivillig/oplanerad. Min höst har rusat i ett rätt så högt tempo, och stopknappen/bromsen har inte alltid fungerat. Det är då man proriterar saker och får fundera vad som är viktigt i livet och vad som kan vänta lite. Bloggen lades rätt snabbt på "hyllan", sedan några förtroende uppdrag som är på paus och även kortpysslande har fått mycket litet av min tid.
Vad har jag sysslat med då?? Jo, studier, träning, jobb, familjen och leda pass (allt mellan 5-9 pass/vecka). Vissa veckor känns det som att jag enbart varit hemma för att fixa middag åt barnen och sova.... Har gjort en massa inhopparjobb inom vården och gillar det, absolut! Och finns nog möjlighet till jobb, mycket mer än jag kan ta emot. Vad gäller studierna så ligger ribban rätt högt.... Har fått i de två senaste perioderna bästa vitsordet man kan få och nu är ju det egna kravet högt... Vill ju nå upp till samma i de två följande perioderna också...
Har mina fem fasta grupp pass varje vecka men under hösten har det vissa veckor blivit sju grupper och vissa veckor det smått extrema nio pass. Därtill försöker jag klämma in egna träningspass varje vecka. Vissa veckor har det gått bra, andra veckor har min egen träning mest varit de pass jag lett... :/ Men det är ok det med. Med tanke på att jag har en man som tränar ett innebandylag på elitnivå, 5-6 kvällar i veckan och två barn som har träningar, den ena 3-4ggr/vecka och den lilla två varje vecka, så får jag ibland anpassa mitt tränande där det passar in helt enkelt.
Men nu ska det bli mer aktivt här och lite mer planerad träning! Nytt år nya vindar ;) Cardio är det lätt att få in nu och då, t.ex. tidigt morgonjogg på veckoslut, såå skönt! Gym i skolan 2-3 pass i veckan och 1-2 pass i veckan hemmaträning (har ju en fin mängd redskap hemma) och passen jag leder är ju inte så "renodlad" egen träning, visst gör jag med, men huvudsakligen är det att instruera. Sen då passet och rörelserna sitter där de ska hos deltagarna, då kan jag köra på jag också :)
Att så här, endel får hjärtklappning av att bara höra hur vi håller på, andra småler ;) och jag... I just LOVE my life!!
En samling bilder från hösten... (jo, jag har blivit blond ;) )
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti