*redigerad text*
Jaa-a... . Är smått chockerad men samtidigt inte förvånad...
Blir mest ledsen över att du som förälder inte tänker på ditt barns hälsa!! Att bortförklara och motivera med förklaringen att barnen är ju inte överviktiga och att då är det ju okej att äta "skräpmat" varje dag, flera gånger per dag... Blir lesden!
Visst, vi äter också ibland, typ en gång varannan månad och aldrig blir ungarna mätta efter ett besök på någon hamburgerkedja. Mina barn behöver "rejäl" mat!!
Blir mest ledsen över att du som förälder inte tänker på ditt barns hälsa!! Att bortförklara och motivera med förklaringen att barnen är ju inte överviktiga och att då är det ju okej att äta "skräpmat" varje dag, flera gånger per dag... Blir lesden!
Visst, vi äter också ibland, typ en gång varannan månad och aldrig blir ungarna mätta efter ett besök på någon hamburgerkedja. Mina barn behöver "rejäl" mat!!
Även om barn inte är överviktiga, för att de leker och busar runt hela tiden, betyder det ju inte att de mår bra! Det barnen äter som små, sätter spår för resten av livet. I vuxen ålder kan de komma problem, som diabetes, förhöjda kolesterolvärden osv. osv. Och de snabba kolhydraterna barnen får i sej leder just till det att de är trotsiga, trötta irriterade och hungriga jämnt!
Så tänk på vad du matar i dina barn, det tar inte längretid , att t.ex. steka upp lite nötfärs, koka upp fullkornspasta, skiva gurka/tomat/morot i en skål och servera, jämfört med tiden det tar att åka till ett snabbmatställe, beställa och hämta hem maten. ;)
Så tänk på vad du matar i dina barn, det tar inte längretid , att t.ex. steka upp lite nötfärs, koka upp fullkornspasta, skiva gurka/tomat/morot i en skål och servera, jämfört med tiden det tar att åka till ett snabbmatställe, beställa och hämta hem maten. ;)
Jessica
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti