lauantai 22. maaliskuuta 2014

Det här med ålder och hur gammal man ser ut att vara...

Min riktiga ålder är en bra bit över 30 strecket... närmare bestämt 36... :) Är helt du med min ålder och tycler att ålder egentligen ju bara är en siffra :) För visst är det? Men har på senaste tid fått höra en massa kommentarer om att jag ser så ung ut, mina klienter drabbas nästan av lindrig infarkt då de hör att jag är ju verkligen gift OCH har två barn :) Det är väldigt sällan någon gissar rätt på min ålder, har ännu inte hamnat över 30-strecket av personer som inte känner mig. Inte en mina kollegor gissar rätt... Jag gör ju Absolut inget för att se ung ut!! Inga "facelifts" eller botox här inte, det är "all naturell 100%" och jo, små rynkor finns ;) Visst känns det smickrande att bli tagen för 10-12 år yngre än vad jag egentligen är!  
 
 
Tror starkt på det att motion, frisk luft, rätt man och sunda vanor bidrar till ett "välbevarat" utseende. Dessutom är det ju så mycket lättare att gå omkring och le då man mår bra både fysiskt och psykiskt :) Visst? Jag skulle inte vilja ta bort, inte ett år från mitt liv. Alla levnadsår har fört något gott med sej, nya erfarenheter, vishet och upplevelser, sådana som jag kommer att leva gott på ännu många, många år framåt. Så bästa "unghetsmedlet" är absolut; sunda vanor, skratt, hälsa och motion! Och hur brukar man säga; ung i sinnet och ung i själen :) Ja, det är jag! :)
 
Fast efter ett nattpass på jobbet... så ser jag kanske snäppet äldre ut ;) så därför ingen närbild :D
Men en skön löprunda piggar upp och får vem som helst att se fräsch ut! 

1 kommentti:

  1. Känner så igen det där! Folk tar mig för 10-15 år yngre än vad jag är. Fick höra i veckan att en kollega hade visat min fb-profilbild till sin kompis och kompisen hade trott att jag är 19 år. Haha, jag fyller 40 i år...

    VastaaPoista