Det är sällan jag är så glad att fredag är här, men idag är jag det! Jobbade förra veckan 6/7 dagar inom åldringsvården och på måndag startade min arbetspraktik, så har "jobbat" denna vecka 5 dagar, så blir 11 dagar jobb i följd då jag går hem idag. Praktik gör jag på dagis i en integrerad grupp med 4-6 åringar, 12 barn och 5-6 med stödbehov. Härliga ungar och personal! Även om jag jobbar med barn genom gymnatikgrupper så var detta inte nytt, men på ett nytt ställe är allting nytt i början. Praktiken är för delen Stöd för rehabilitiering och märker nu hur stor nytta jag har av mitt jobb som idrottsledare i denna praktik :) Ser stödbarnens hjälpbehov i vissa saker hur en annan synvinkel. Men även om det är ett super ställe så ska det bli skönt med helg!
Denna vecka blev det också sju pass med grupper.... Känns även i mina ben att det i fyra grupper blivit mååååånga squats.... ;) Men detta är livet!! <3
Har i veckan också hunnit med två löprundor :) Ni vet den där känslan en ljus vårkväll, lite varmt i luften, sopade gångvägar och det spritter i benen! På onsdag blev det en super löprunda som kändes lätt! Skulle ha kunnat fortsätta låååångt! ;) Men lillkillens träningar tog slut så var tvungen att hämta honom :) På söndag gick jag en lång, härlig runda i skogen med min lilla vän, Vinci <3 Inte min hund, mina föräldrars, men han är så go!
Ikväll ska jag vila! Men på veckoslutet ska det bli både styrka och cardio. Mannen åker norrut med innebandyjuniorer så får bli träning som går att forma enligt det, blir löprunda och hemmapass i styrka. Posten hade hämtat mina träningskort jag beställde från WorkoutLab :) En kortlek med en massa träningskort och några färdiga program. Bra att ha då ideerna tar slut ;) Alla övningar är uttänkta att fungera med egen kroppsvikt som motstånd, men det jag hann titta på dem igår, så går det bra att ta med redskap vid behov :)
Ikväll tror jag det ska bli ett glas rött och lite mörkchoklad, lyfta fötterna på bordet och bara njuuuuta :) Ha en bra fredag! Där ute skiner solen!!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti