lauantai 22. helmikuuta 2014

Lite nytt - feels good!!

Nytt hår, nya glasögon och nya träningsbyxor :) Makes me happy!

Hittade äntligen träningstights som är sådär 7/8 längd :) jiihaa!! Inte lätt att vara kort då de flesta tights blir för långa :/ De här kom från Stadium. Min plånbok gillar inte alltid de att stadium finns här i stan ;)

Och nya glasögon blev det! Gillar att ha att byta med så nu har jag röda och svarta :) Nice! Och hade äntligen tid hos frisören!! Så blev lite frisyrfix och tillfixad färg. Känns bra att fräscha till sig själv :)

Kommer där in på de vi prata med min frissa... Man är inte fåfäng fast man vill sätta pengar på klippning och färg hos frissan och bry sej om sitt yttre. Har många vänner och bekanta som egentligen inte bryr sej om hur de ser ut. Jag bryr mej! Fast jag är gift, två barns mamma, så betyder de inte att jag behöver gå omkring och se slarvig ut... Att bry sej om sej själv och sitt utseende gör gott åt självkänslan. Betyder inte att jag sätter en massa pengar och tid på att fixa mej själv. Jag kan väl gå till matbutiken utan smink och superfixat hår. Men vet, tråkigt nog, att många inte klarar de... Och då jag sminkar och fixar mej så gör jag det för min egen skull, inte för någon annans! Och min vardagamakeup är typ lite BB-cream, maskara och lite färg på kinder. Till fest lite mer :)
Kan ibland få höra; "vilken tuff frisyr!" Det känns bra! Men allt som oftast kommer följdkommentar; "oj om jag också sku hinna/ha möjlighet..." Ibland måste man TA tid åt sej själv!

Det är ju samma, tränar och svettas för mitt eget välbefinnande och för att må bra fysiskt. Sen att andra kan kommentera att "oj, du är vältränad och ser sund ut, hur hinner du träna??" Tackar såklart för komplimanger! :) Inte är det alltid lätt att få till det tidsmässigt, familj, skola, jobb och en man som jobbar som tränare, ställer vissa hinder. Men då väljer jag bort saker som inte är viktiga. Ser sällan på tv, planerar och fixar mat i förväg och håller koll på familjens tider tack vare kalender på väggen.

Är absolut ingen "superwoman" fast jag får allt att rymas med varje dag, är en helt vanlig mamma och fru. Fast vågar nog säga; är en mer pigg, fräsch och energifylld mamma och fru, då jag sätter tid på mej själv,både mitt inre och yttre välmående ♡

2 kommenttia:

  1. Hej snyggis! Coola brillor. Håller med om att det inte är fåfängt att bry sig om sitt yttre. Jag kan tom kleta på mascara om jag ska till gymmet och träna. Har typ osynliga fransar annars och tycker bara jag ser lite piggare ut då. Alla gör som dom vill. Och tid för träning finns alltid. Gäller bara att planera tiden bra :)

    VastaaPoista