Tämä kuva ja teksti pitää nin hyvin paikkansa :)
Mä en tajua miksi kaikki lehdet taas kesän jälkeen kirjoittaa (joo, joo.. teidn myyntikikka...) niistä "pika kuureista", "viikossa -5kg" jne. jne. jne. Sitä ne just ovat, kuureja!! Varmasti jokainen saa sillä metodilla kilot tippumaan ja tuntuu hyvälle mutta tuskin se muutos on pysyvä...?!!
Joku viisas sanoi mulle kerran; "ei ne ylimääräiset kilot viikossa tai kahdessa ovat kertyneet, eivät ne lähde siinä ajassa pois..." Totta, pysyvä elämäntapamuutos vaatii aikaa ja panostusta, siihen mahtuu ylämäet ja alamäet, repsahdukset ja onnistumiset.. kaikki se mitää kuuluu elämään. Tärkein on se, ja sisäistää sen, että halua tehdä muutoksia, halua elää terveellisesti, omasta itsestä se kaikki lähtee. Joskus se vaatii järkyttävän kuvan (niin.. kaikki ovat varmasti nähneet itsestä sellainen "ou nou" kuva), liian pienet lempihoust tai se tavoitemekko siellä kaupassa, haave juosta 5/10km.. se voi olla ihan mitä vaan mikä saa aikaseksi sen halun muuttua!
Minulle se oli lääkärin sanat; "ehkä sä kokeilet nämä verenpainelääkkeet...??" Minä.. siis minä??? Olin järkyttynyt, olin silloin 31v. Päätin etten todellakaan kokeile mitään verenpaine lääkkeitä, vaan mä teen elämäntaparemontii, ja siitä se lähti! Vuosi sitten sama lääkäri totesi että verenpaine ja muut arvot ovat todella hyvät, siinäpäs hän näki, ei se vaadi lääkkeitä, se vaati halua muuttua! Olen nyt 34v., voin hyvin, syön hyvin, liikun, elään, nautin!! Ja lääkepurkki on edelleen apteekin hyllyssä ;)
Lähde: tuntematon

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti