tiistai 21. elokuuta 2012

Terveellinen välipala....


Tuli postissa kotiin, muutama päivä sitten,  yhden ison ruokaketjun mainos missä oli mm. teksti "kiireisen arjen apu" tai vastaava... Mainoksessa oli mm. koululaisten välipalatarvikkeita ja tarjouksessa oli mm. suklaiset murut, mega karkkipusseja.... Siis mitä?? Välipalana karkkia..??

Ymmärrän hyvin että arki voi olla kiireinen, lapset tulevat nälkäisina koulusta kotiin, välipalaa pitää saada äkkiä, mutta onko se sitten hyvä että vanhemmat tarjoavat lapsille koulun jälkeen esim. megakarkkipussin?? No ei!! Jopa suklaiset aamiasmurut menee minun raja yli, se ei ole terveellinen välipala. Tunnustan, on minullakin yleensä kiire, aika ei meinaa aina riittää.. Silti, terveellinen ruoka ja terveelliset välipalat, eivät vie paljon aikaa. Esim. edellisenä iltana voit hyvin pilkkoa porkkanaa, kukkakaalia ja paprika, laita purkkiin ja jääkaappiin odottamaan koululasita seuravaalle päivälle, ruisleipä juustolla, juotava jogurtti... Vaihtoedhot ovat olemassa! Mutta miksi meidän pitäisi tarjota megakarkkipusseja meidän lapsille??

Vanhemmista ne terveelliset tavat lähtee ja mietin vaan, montako meistä jaksaisimme keskittyä töissä jos vedämme iltapäivä kahvin lisäksi megakarkkipussin... Ihan varmasti jossain vaiheessa väsähtää sen jälkeen. valitse mielummin omenan, appelsiinin tai jotain muuta hyvää, hedelmää on nimittäin hyvää ja herkullista :)


kuva: We <3 it

Ja kyllä meidänkin perheessä välillä herkutellaan... Ja tämä ihana mansikka suklaamuffin näyttää kyllä niin syötävän hyvältä että sellaiset taidan leipoa viikonloppuna, voimme sitten lauantaina herkutella yhdessä koko perhe :)



kuva: we <3 it





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti