keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

Det här att springa...


Skulle man ha frågat mig för typ 3 år sedan: "ska vi gå ut på promenad/länk, det regnar?" Så skulle mitt svar ha varit NEJ! Det var den tid då jag trodde jag var gjord av socker och kunde smälta ute i det fuktiga vädret. Nu är de tiderna förbi för länge sedan! Nu gillar jag at springa, i väder, som väder! Och har en viss kärlek till att springa i regnväder, speciellt på sommaren!  Luften så syrerik just då! Love it!! Och att komma hem genomvåt från topp till tå, ja, det känns bara så himla bra!!
 
Så nu kankse jag hör till dem som inte förstår folk som säger att de kan inte gå ut då det regnar. Finns ju egentligen inte dåligt väder, bara dålig utrustning, eller fel utrustning ;) Lite som en av mina favortibloggare, Pia, skrev, att hon det finns ju folk som inte vill träna så det svettas. Det som är så skönt! Att träna och se vacker ut från början till slut, hör inte ihop! Träna gör du för att må bra och se fräsch ut i vardagen, så testa, dra på dig tossorna då det regnar och gör något så du svettas rejält! Kläder torkar, svetten duschas bort och allt går att tvätta!
 

 Väldigt fin efter söndagens fuktiga löprunda ;)
 
En spellista som får fötterna att skutta ;)


Vesisade ja lenkki - ahh! Mikä ihana yhdistelmä! Mä niin tykkään lähteä lenkille sateessa. Mutta olsiist kysynyt minulta reilu kolme vuotta sitten, niin etn olisi edes lähtenyt ulos vesisateessa, luulin että olin tehty sokerista! ;) Nykyään tiedän etten ole ja nautin kun sataa ihanaa kesäsade, ilma on niin raikas silloin ja lenkki tuntuu hyvälle! Ja jos kastuu, niin hei, vaatteet voi kuivata jälkeenpäin, lämmin suihku lenkin jälkeen ja sitä parasta se ihana olo kun lenkki on tehty! Kokeile! Jäät koukkuun ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti