En lång cykeltur är ju ett perfekt sätt att avsluta veckan :) Lämnade familjen på stugan och hoppade på cykeln för att ta mig hem. Min snälla man hade fraktat cykeln till stugan. Tänkte passa på att komma hem en dag innan resten av familjen för att få en storstädning gjord här hemma, så måndag morgon då jag vaknar så är det städdag ;)
Har ett par gånger tidigare cyklat till stugan, men aldrig andra hållet. Varför? Jo, för att vägen dit är egentligen rätt så lätt... det är mest långa nerför ;) Så det betyder ju att vägen hem är en massa uppför :D Det var min första långa cykeltur denna sommar och kunde till min glädje konstatera att det gick lekande lätt. Uppförbackarna var inget problem, de var bra flyt och tyckte att hela vgen gick som en dans. Cyklade motsatt riktning förra sommaren och tog mig 15 minuter längre, så kunde glatt inse att konditionen år på topp. Så kommer bli fler sådana här turer i sommar :) En stor fördel med att ha stugan på så kort avstånd - lyx!! Men även om det var lätt och gick bra, så svettigt var det!
Nu i veckan är mannen i Prag på innebandy turnering, så får anpassa träningen därefter, men det ska nog gå bra! Kllarna får vid behov följa med på cykel om jag tar en löprunda och de klarar sig ensama hemma en stund också :) Och stryrka kan jag träna på gården, men två som hjälper mamma räkna reps. och hålla tiden ;)
Tein sunnuntai illalla "pikku" pyöräilylenkki, mökiltä kotiin! Reitti on täynnä ylämäkejä ;) Viime kesänä tein saman reitin mutta silloin pyöräilin meiltä mökille, ja olin tässä vuoden aikana unohtanut että silloin oli paljon alamäkejä :D No hyvin meni tänään, mukava fiilis, ihana tunne ja hikistä!! Tämän teen uudestan, monta kertaa kesän aikana! Iso plussa että mökille ei ole niin pitkä matka!

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti