Har i snart en vecka svävat omkring på små moln och gått med ett knasigt flin på läpparna!! Jag är äntligen färdig!! Fick på tisdag min yrkesexamen inom idrott och ett år av "blod, svett och tårar" är bakom mig! Känns skönt, men också sååå vemodigt! Alla de där härliga människorna jag träffat varje månad det senaste året... nu vet jag inte när vi ses igen... :'( Men vi har redan träff inbokad för sommaren 2013 :D
Och konstigt känns det också att lämna Pajulahti. Stället dit jag åkt varje månad, stället som gett mig en sådan härlig inre ro och avkoppling, trots intensiva dagar. Saknar det också. Men som tur, dit är det inte längre än 1 timmes bilfärd, så vem vet, kanske jag hoppar i bilen någon dag och åker dit bara för att ta hand om mig själv och njuta av miljön :)
Kohta viikon verran olen kulkenut hassu hymy naamalla ja onnellisen ihmisen olo päällä. Olen valmistunut!! Vuoden urakka on ohi ja minä olen vihdoin liikunnan ammattilainen!! Siis mikä tunne!! Mahtavaa!! Ja samalla niin haikea olo, koska tulee ikävää niitä ihania kurssikavereita, kaikki ihanat ihmiset ketkä olen oppinut tunteman tämän vuoden aikana :'( Mutta onneks miellä on jo tapaaminen sovittu, kesällä 2013 suunnataan Ääneskoskelle päivittämään kuulumiset :D
Ja myös Pajulahti jäi taakse, se ihana paikka joka on antanut minulle hyvä olo, sisäinen rauha ja voima. Vaikka päivät siellä olivat hektiset. Onneks Pajulahteen ei ole kun tunnin ajomatka, niin sinne voin mennä milloin vaan, ja vaan nauttia ja pitää huolta itsestäni!
Jessi


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti