... jep... just så känns det nu!! Det är med att vakna kl. 04.55 varje vardagsmorgon och sedan ta sig fram på cykel i denna mängd snö och ha fullt last med post, det tröttar ut! och mängden post ska vi ju inte tala om ;) Tror det är jul på kommande ;) I alla fall är det en massa julkort i farten :D Men det är ju så himla bra motion, fyra timmar ute, cykla och upp och ner i trappor, bära, lyfta och pulsa i snö. Det bränner en hel del kalorier. Tog på mig min pulsmätare, mest på skoj. Under dagen rutt, som tog 3h 46 minuter, brände det så där 1456kcal (!!!) och kan ju nog berätta att det var svettigt idag, tror att alla de som ska ploga snö var och julshoppa eller låg hem och sov, för det var inga plogade vägar idag inte!! Så ni kan tro det smaka gott med mat då jag kom hem. Blev en färgrann wok, enkel, men god - morötter och lök. Och till detta lite strimlad broiler. Färgerna piggade ju i alla fall upp :)
Jep... olen niin väsynyt!! Tämä joka arkipäivän herätys klo. 04.55 ei ole ihan minua varten.. väsyttää. Ja kun sen lisäksi vietän iso osa päivästä ulkona niin väsymys on ihan omaa luokaa :) Postinjakaaminen pyörällä tässä lumimäärässä on joskus aika haastavaa. Ja kun sen lisöksi juoksen ylös ja alas rappukäytävissä, niin kyllä se tuntuu kun työpäivä on ohi. Otin tänään sykemittarin mukaan kun lähdin piirille. Reitti kesti tänään 3h 46 min. ja kaloreita kulutin 1456 (!!!) Kyllä ruoka maistui kun saavuin kotiin. Tein värikäs wok joka piristi, sekä näöltä ja maulta. Tosi helppoa, porkkanaa ja sipulia ja lisukkeena broilerinsuikaleita, nam!!

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti