torstai 11. lokakuuta 2012

Fitball ....

Fitball, jumppapallo, kuntopallo, jättipallo... Rakkaalla lapsella on monta nimeä :) Ja rakas se on on, ainakin minulle. Minulla on ollut jumppapallon monta vuotta. Minulle se toimii ensisijaisesti työpöydän tuolina. Miksi? Koska kun istut jumppapallolla, sinulla on ergonomisesti hyvä asento, selkä ei väsy ja jos alkaa tuntumaan siltä että paikat puutuu, voit rullata palloa edestä taakse tai sivuttain, saat liikettä niveliin jne. Mainiota!

 
Nykyään käyn myös ohjaamassa Fitball tunteja. Pallo on todella hyvä apuväline jos halut tehdä tehokkaita keskivartaloliikkeitä. Mutta pallon avulla voi tehdä myös paljon muuta. Nykyään oma pallo on kovassa käytössä, myös muuten kun vaan työtuolina ;) Jos googla sana "fitball" saat paljon osumia, saat esiin liikevinkkejä ja mitä kaikkea voit tehdä pallolla. Harmittavaa kyllä, ainakin omalla paikkakunnalla, harva sali tai kuntokeskus tarjoaa Fitball tunteja. Syy on ainakin se että nämä ihannuudet vievät aika paljon tilaa.

Jos sinulla on pallo kotona, ota se esiin, ja tee joka ilta muutama liike pallolla. Tässä muutama vinkki mitä pallolla voit tehdä.

kuva täältä

Eilen oli sellainen tilanne, etten päässyt illalla lenkille enkä salille, joten pallo käyttöön ja sain ainakin tehty kivan keskivartalotreenin. Toinen liike (ylirivin keskimäinen) on minun lempi liike ;) Se on tehokas, vaativa ja vatsalihakset kiittää ;)

 
Niin.. on mulla pakko näyttää, yksi "toivelistalla" ollut vaate löytyy nyt minun kaapista ;) Adidaksen ihanat pitkät trikoot. Materiaali on niin mielyttävä ja se pilkut ovat niin kivan näköiset :) Tykkään!! Vaikka toinen lapsi kysyi; "äiti, onko noin jotkut pitkät kalsarit...?" Jep, jep... lasten suusta se totuus tulee.... vai miten se nyt meni :D


Jessi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti