Jalkaleikkauksen jälkeen on tullet vastaan useampi ongelma jag mieli on ollut vähän maassa, mutta olen saanut erittäin hyvää palvelua ja apua sairaalassa. Olen kiitollinen siitä!
Tämän päätin kokeilla ja sillä hemmotella itseäni ;) ja hyvää oli
100 g voita
100 g tumma sukla (70%)
1 dl kerma
2 kanamunaa
3 rkl sukrin (käytin stevia)
2-3 rkl kaakao
Sulata voi kattilassa, lisää suklaa ja kermaa ja sekoita, nosta sivuun. Vatkaa munat ja sukrin (stevia) vaahdoksi. Sekoita voi-kerma-suklaa siihen. Lisää kaakao oman maun mukaan. Kaada voideltuun vuokaan. Paista 225 astetta n. 6-8 min. Helppoa!!
Nauti vadelmien ja kerman kera!
Efter min operation i benet har inte saker och ting gått riktigt som de ska efter en operation.. Det har uppstått diverse komplikationer som behövt vård. Men kan bara säga, har fått sådans uper vård på sjukhuset att jag är lyckligt lottad! Så allt ska väl bli bra, småningom...
Men chokladkaka räddar väl vilken dag som helst... eller??!! ;)
Bakade denna goda chokladkaka här en dag:
100 g smör
100 g mörk choklad (70%)
1 dl grädde
2 ägg
3 msk sukrin (använde Stevia)
2-3 msk kakao
Smält smöret i en kastrul, lägg med chokladen (låt smälta) och grädde och rör om. Ställ åt sidan. Vispa ägg och Sukrin (Stevia) till skum. Blanda ner choklad-smör-grädde blandningen. Rör om om. Blanda i kakao efter egen smak. Häll i smord form.
Grädda 225 grader 6-8 minuer. Lätt!!
Smakar gott med hallon och grädde ;)
Jessi

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti