sunnuntai 6. tammikuuta 2013

I Love running!!

Det var idag igen sådär passligt väder för att testa hur det känns att springa. Har inte gjort det sedan min benoperation i oktober. Så längs med hala vägar gav jag det ett försök och det kändes SÅ bra!! Den långa "löp-pausen" har gjort gott och löpandet gick med fart idag :) Vilken känsla alltså! Blev ingen lång runda, men vågar inte ännu ta ut "allt". Benet känns ok efteråt, och det är viktigast. Så nu blir det löpträning ett par gånger i veckan :)
 
Väl hemma efter duch och stretch så smakade det gott med lunch. Blev en "snabblunch" idag; rågbröd med pesto, sallad, mozzarella och soltorkade tomater. Mums!!
 
Nu ska det sista av julen kastas ut och nya gardiner hängas upp, längtar till våren!! ;)
 

 
 
 
 
 
 
Tänään päätin että nyt on aikaa kokeilla, miltä se jokseminen tuntuu, pitkän tauon jälkeen. En ole juossut jalkaleikkauksen jälkeen mutta nyt oli jo korkea aika kokeilla ja se tuntui niin hyvältä!! Ihana fiilis oli. En tehnyt kovin pitkä lenkki, sopiva, en haluu heti rasittaa sitä leikattua jalkaa liikaa. Pääasia on että rytmi löytyi ja pitkä tauoko och tehnyt tehtävänsä :) Ihana fiilis!!
 
Lenkin jälkeen venyttely ja suhku ja lounas maistui. Tein "pikalounas" tänään, ruisleipää, pestoa, mozzarella, salaattia ja aurinkokuivattuja tomaatteja. Nam!
 
Nyt viimeiset joulujutut pitää siivota pois ja uudet verhot ikkunoihin! Kevät saa tulla! ;)
 
 
Jessi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti