keskiviikko 16. tammikuuta 2013

Floorball ;)

Få se om jag ska komma med hälsa i behåll ur detta ;) Efter många många års paus, ska jag uppta en "gammal" hobby :) Jag ska greppa tag i innebandyklubban igen!! :) Det är ganska exakt nio år sedan jag la ner spelandet, då jag var gravid med vår äldsta. Innan det var jag aktiv spelare som tränade tre-fyra gånger i veckan. Innebandy är en stor del av vår familjs liv. Min man jobbar som tränare, både på förenings- och förbundsnivå. Båda mina söner spelar. Och nu tar då mor i huset tag i klubban igen! Lite pirrigt är det ju. Har ju visserligen bollat lite med barnen osv. Men nu ni, är det alvar i det hela. Som tur är det frågan om ett "mamma-lag" så nivån är "vi har kul", inte blodigt alvar. Och inser ju att jag ÄR verkligen för gammal för att börja vara super aktiv igen :) 
 

Jaa-has... Sa nähdä jos olen hengissä vielä klo. 21 jälkeen tänään ;) Minä aion palata rakkaan harrastuksen pariin. Siitä on aika lailla tasan yhdeksän vuotta kun lopetin, kun tulin raskaaksi. Sen jälkeen harrastus on ollut tauolla. Salibandy on iso osa meidän perheen elämässä. Mieheni toimii valmentajana, sekä seura- että liittotasolla, molemmat lapset harrastaa ja nyt on äidin aika tartuua mailaan. Olen minä poikien kanssa jotain pientä palloilua harrastanut välillä. Mitään "huippusalibandya" en enää aio pelata, vaan harrastetasolle palaan, ja se riittä minulle. On tässä kuitenkin jo ikääkin tullut lisää ;)

 
Jessi




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti