lauantai 13. huhtikuuta 2013

Gröt med lingon och kokos...

.... hmmm.. kan det vara gott det..?? Var min första tanke. Är nämligen ingen "big fan" av lingon, de är sura och beska. Men har sett denna komibantion få en massa positiv feedback så gav det en chans. Kom samtidigt på att detta var ju just något som passade in i temat för min klass. Vi har med "mina" elever pratat om att vi ska göra något som vi normalt inte skulle vilja göra, något annrolunda, något som känns lite motigt osv. De fick som läxa att göra det under veckoslutet. Då jag satt mig ner med min tallrik, så slog tanken mig; "Nu gör jag ju något utöver det vanliga, sätter fördomarna åt sidan och prövar något nytt, fast jag inte tycker om lingon, i alla fall säger jag så!" Och vet ni, detta var ju SUPER gott!! Så nu kan jag vara läraren med gott exempel och säga att jag gjorde också uppgiften ;) Denna frukost kommer finnas på mitt morgonsmålbord även i fortsättningen!
 

 
 
Mums!!



Puuro puolukoiden ja kookoshiutaleiden kera... hmmm... se ei voi olla hyvä!! Se oli minun eka ajatus. En ole puolukkaystävä, ovat kitkerät. Näin ainakin luulin. Päätin tänä aamuna kokeilla laittaa puolukkaa ja kookoshiutaleita puuroon koska sitä on muualla hehkutettu. Tiedättekö mitä... Tämä oli HYVÄ!!! Nam!! Kannattaa kokeilla!!

2 kommenttia: