Att träna på en fredag är det bland det bästa jag vet. Att göra något riktigt tugnt och få svettas och låta veckans stress försvinna och bara njuta av att det är fredag - det gillar jag!!
Så här såg gårdagen pass ut igår. Starta den med en powerwalk i lätt duggregn (jippii!!! snön regnar bort) och sedan on och köra detta fyra varv. Svettigt, tugnt, härligt och kroppen full av endorfiner efteråt. Precis som det ska va´ :) T.o.m tentboken kom fram efter detta pass ;)
I mitt "hemmagym" fanns det igår "bara" en matta, en Ikea-pall (stadog nog att hoppa upp och göra stepups på), en kettleball och den stora grönen bollen. Så ni som undrar, nej, man behöver inte ha en massa dyr utrustning, man klarar sig bra med mycket lite där hemma för att få till bra träning :)
Perjantaitreenit - niistä tykkään. Onko parempaa tapaa sada viikon työstressit pois...?! Minun mielestä ei. Eilen tein raskas kävelylenkki ja sen jälkeen sisään ja tein kotona hyvät likkeet. Neljä kierrosta läpi ja voin luvata,s e oli raskasta, hikistä, ihanaa ja olin niin täynnä hyvää oloa kun olin valmis että jopa tenttikirja tuli esiin ;)
Välineinä toimi eilen, Ikea jakkara (hyvä, tukeva ja luotteva kun haluu hyppiä ylös sen päälle), matto, kahvakuula ja jumppapallo. Kotitreeni ei vaadi paljon kaliita välineitä, vähemmällä pärjää ja saa silti hyvän treenin tehty.


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti