tiistai 2. huhtikuuta 2013

Och plötsligt så bara händer det!!

Var och ledde ett cirkelpass i gym idag och då timmen var över kom ingen till gymet efter. Tidigare har det kommit en annan grupp, men inte idag. Så jag passa på att kära ett kort och effektivt pass. Hade redan med gruppen gjort en del, gör sällan med till 100% då jag leder, så inte idag ehller, men gjorde lite bänkpress, squats, biceps curl och axelpressar med då gruppen jobbade. Då alla gått så stod jag och kikade på stången och viktskivorna. Hmmm... nyfiken.... har det hänt något... i marklyft och vikten. Så jag lassade på viktplattor på stången och himmel!!! Den steg som om den aldrig gjort annat och det blev +15kg i vikt!! Riktigt, riktigt nöjd är jag!! Och den steg inte bara en och två gånger, nej, det blev totalt sju lyft med den nya vikten. Sedan några till med färre viktskicor och till slut några med enbart stången. Jag var stolt som en tupp då jag gick hem!! Även på bänkpressen gick det att lägga till vikt, så det blev nya "rekord" där också, känner mig så stark idag!! :) Imorgon lär nog kaffemuggen stå kvar på bordet och jag dricker med sugrör ;)
 
Gymet där just den här gruppen håller till är just ett sådant ställe jag gillar, så där passligt "tuffa tag" ställe, men riktiga vikter, inga vinyl, gjort att svettas i och inget för "fina flickor" ;) Synd bara att det ligger 25 km bort, så dit åker jag ju ogärna många gånger i veckan... :(
 
 Mina vänner hantlarna ;)
 

 I´m strong!!!
 
Man kan bli väldigt lycklig av att lyckas med ett marklyft och på stången finns nästan ens egen vikt ;)
 
Väl hemma blev det en återhämtande smoothie gjord på cocosmjölk, proetinpulver och färdig smoothie mix. Gott, gott!! 
 
 
Supergod återhämtande smoothie!
 
 
 
Silloin kun vähiten odottaa se tapahtuu!! Todella raskas maastaveto onnistui tänään :) Ei vaan kerran, vaan tanko nousi loppujen lopuksi seitsemän kertaa (ja arvatkaa vaan jos mietin... enemmän olisi noussut... no seuraava kerta sitten!). Huh hei!! Mahtavaa fiilis!! Sen jälkeen muutama missä vähemmän paino ja lopuksi vielä ilman levvypainoja. Oli kyllä niin mahtava fiilis!
 
Olin ohjaamaassa kuntosali ryhmää tänään ja sinne saliin ei tullut ketään ryhmän jälkeen. Olin jo tehnyt muutamat liikkeet ryhmän aikana; penkkipunnerrus, kyykkyjä, haukiset ja olkapäät. Olin koko tunnin aikana katsonut sitä tankoa ja levypainot ja miettinyt että paljonko nykyään nousee.... Kun muut lähtivät pukkariin ja kotiin päätin kokeila. Ja kyllä nousi niin helposti!! Myös penkkipunnerruksissa sain laittaa lisää painoa, siitä tulee voittaja fiilis!!
 
Tämä sali on juuri sellinen mistä tykkään, sellainen mistä löytyy kunnon välineitä ja siellä tehdään töitä, ei ns. "hienohelma sali". Harmi vaan että sinne on matkaa noin 25 km.... :(
 
Kotona tein itselleni raikas ihana smoothie, kookosmaitoa, protskua ja valmis smoothiemix. Ja kohta sänky kutsuu :)

2 kommenttia:

  1. Grattis! Visst är det härligt när man märker att man blivit starkare :) Jag kan gå på moln flera dagar efter

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Svävar omkring idag :) Och njuter av värken i musklerna!! ;)

      Poista