Har i en veckas tid buzzat Möller Omega 3 småfiskar åt mina pojkar. De har redan tidigare regelbundet ätit Omega3 varje dag, men den här Möllers var en ny bekantskap för oss. Den väckte rätt så delade åsikter. Förpackningen i sig lockar till köp, den är pigg, färggrann, barnvänlig och produkten är prisvärd. Har kollat pris i "min" matbutik.
Själva tabletten är en geleliknande liten orange fisk. Den är mjuk till konsistensen och meningen är att den skall vara lätt att tugga. Det är den. Jag har testat produkten själv också :)
Som det syns från bilden, så både gillas och ogillas produkten är hemma :)
Den äldre, han gillar inte ett dugg. Men han är också typen som är extremt känslig mot lukter och han anser att den lilla oranga fisken luktar och smakar fisk (!!) :) och han tyckte det var äckligt att tugga kapseln och i hans tycke för stor att skölja ner med vatten som den är. Det fungerar ju också, man behöver ju inte tugga den. Så han vill inte bli en trogen användare. :)
Den yngre, hos honom gick det hem. Han tyckte det var lite småroligt att låta fisken sakta smälta på tungan och helst springa till spegeln och kolla hur den blev mindre och mindre :) Och hos honom gillas allt som är sött och smakar gott. Den yngre igen har ahft svårt att svälja de Omega3 vi använt, så för honom var detta ett mycket bra alternativ :) Den fick helt klart tummen upp av "lillebror"
Min åsikt då... En prisvärd produkt som inte innehåller konstgjorda smak-, sötning- och tillsatsämnen. För det behöver inte våra barn! Så jo, produkten har fått en plats i vårt hem, den lilla vill ha denna, den större den vi använd redan tidigare.
Pakkaus on ihanan värikäs, mielenkiintoinen, houkutteleva ja todellakin rahansa arvoinen. Olen tarkistanut "omasta" kaupasta paljonko paketti maksaa.
Kuten kuvasta voi todeta, tuote sai hyvin erilaiset mielipiteet meillä :)
Vanhempi hylkäsi tuotteen nopeasti. Hän oli sitä mieltä että tuote maistuu ja haisee kalalle (!!) :) Ja hänen mielestä oli ällöttävää pureskella se pikkukala ja tuli "yökkö" refleksi. Hän yritti myös huuhdella kapseli alas vedellä, mutta siihen se oli taas liian iso, hänen mielestä. Joten hänen mielipide. Hän haluu käyttää ne mitkä olemme tähän asti.
Pikkumies tai peukutti tuotteelle :) Hän oli sitä mieltä että se oli niin hauskaa antaa se pikkukala sulaa kielellä ja juosta peliin kattoo miten se pienenee. Hänllä taas on vaiketa huuhdella jotain tabletteja vedellä alas, hän ei osaa sitä ja ne jää yleensä suussa pyörimään :) Tämä oli hänelle hyvä vaihtoehto. Ja kaikki mitä tuoksuu hyvälle, maistuu makealle ja on kivan näköistä uppoo tälle pikkukaverille ;)
Minun mielipide; todella rahanarvoinen tuote, hyvä lapsille ja tuotteessa ei yhtään väri-, makeutus- tai säilöntäaineita. Tämä on hyvä asia, lapset eivät tarvite niitä! Kannattaa kokeilla tätä tuotetta! Voit tutstua tuotteeseen Möllerin sivuilla.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti