Glad Påsk till er mina läsare!! Härligt med lite långhelg mitt i terminen, just precis vad man behöver för att samla krafter och energi för slutspurten inna sommarlovet :)
Hauskaa pääsiäistä teille kaikille!! Ihanaa tällainen pitkä viikonloppu kesken kevätlukukauden, juuri mitä kaikki tarvitsevat että jaksaa puristaa pari kuukautta vielä ennen kesälomaa :)
Äntligen, äntligen så frisk att det går att ge sig ut på löpruna :) Gjorde en egen utmaning inför påskhelgen; löprunda alla lediga dagar. Ja.. jag tjuvstarta redan på torsdag och idag (lördag) blev det en vilodag då mitt opererade ben fick lite "stryk" i halkan igår, men imorgon igen. Så summan skall bli fyra löprundor - fyra lediga dagar :) Jess!! På torsdag blev det ett kort och effektivt pass, flåsigt och sedan svingade jag kettlebellsen ännu då jag kom tillbaka på gården. På fredag blev det en lång runda i strålande solsken och "bara" 2 km på blankhal väg. "Vår" väg, liten sandväg i skogen, har inte smält ännu, de stora vägarna har gjort det, så de sista kilometrarna blev att gå och springa. Så tänkte jag att "ja, men det här går bra" och halkade till och trilla och benet som opererade i höstas fick sig en smäll och har värkt rejelät idag. Så sista kilometern blev att gå. Imorgon igen och det står "backlöpning" på schemat, och backen jag brukar använda är bar :) :)
Det bästa, man klarar sig redan nu med passlig mängd kläder och det är skönt. Gillar att springa då man inte behöver så många lager på lager :)
Vihdoin olen sellaisessa kunnossa että voin lähteä juoksulenkille :) :) Ihanaa!! Tein itselleni haasten, pääsiäisena joka päivä lenkki. Otin varaslähtö jo torstain, mikä ei vielö ollut vapaapäivä, ja tänään (lauantai) on lepopäivä. Jo sen takia että likastuin eilen ja syksyllä leikattu jalka sai kova tällin ja on särkenyt koko päivä. Huomenna taas lenkki ja ohjelmassa lukee mäkijuoksua!! Tiet ovat ok kunnossa, kaikki muuta paitsi meidän "pikkutie" joka eilen oli aivan jäässä. Kävely onnistui melko hyvin, vaikka oli liukasta. Tulio sitten kohta missä ajattelin että "joo, joo, juoksu onnistuu kyllä" ja nurin menin. Sellaista sattuu...
Paras on että kevyt juoksutakkii riittää jo, kun päivällä lähtee ja aurinko paistaa :)
Hittade en ny app, RunKeeper, gillar den. Har en röst som berättar tid och sträcka, kul att koll!
Löysin uusi sovellus, RunKeeper, tykkään!! Siinä on ääni joka kertoo aika ja matka.



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti