perjantai 22. maaliskuuta 2013

Stress...!!?? - egentligen inte...

Tidsbrist och bråttom är bara förnamn i mitt liv just nu... Väntar på påsklovet!!! På jobbet, en hel massa prov som skall korrigeras, friskrivningar som skall läsas och bedömas, planera intressanta lektioner och ge 110% av sig själv - men trots allt, så känns det så bra!! Och efter jobbet har jag nu några veckor lett timmar runtom i vår "lilla" stad... och lite grannkommunerna också ;) Men det vet ni... Oj, oj vad kul det är! Hade en helt otrolig euforsik känsla efter senaste timmen, så kul att ge allt, bjuda på sig sjävl och "pusha" deltagarna att ge sitt allt! :) Livet är så bra just nu!
 
Får jämnt frågan; "hur hinner du??" "Hur orkar du??" Ja, jag trivs med det jag gör, jag gillar mina jobb just nu!!
 
Trots stress och tuffa tidtabeller, så har har jag ätit jätte bra de sista veckorna. Är så nöjd med att jag hittat balans i kosten, det ger så bra energi att klara sig genom de tider då man rusar från ett ställe till följande :) Det som kanske lite lider är den egna träningen... Men till kvällen inplanerat ett joggingpass och kettlebell :) Tänker trotsa kylan ;)


 
En talrik med god och nyttig middag / Terveellinen ja hyvänmakuinen illallinen
 
 

Stressi ja kiire on vaan elämäni etunimet juuri nyt... Töissä aika paljon tekemistä, kokeitä pitää korjata, lukea oppilaiden kirjoituksia, suunnitella tunteja ym. Mutta, hei, nautin siitä!! Ja vapaa ajallani olen pitänyt todella paljon ohjauksia viimeiset viikot, sekä omassa kaupungissa ja muualla!! Ihanaa!! Nautin myös siitä kun astun ryhmän eteen ja musiikki alkaa, saan anntaa kaikkeni, motivoida, kannustaa ja innostaa ryhmä liikkumaan!! Olen niin onnellinen juuri ny!!

Saan usein kysymykset: "Miten jaksat??" "Mistä löydät aikaa??"

Aikaa löytyy kunhan järjestää asiat niin ja jaksan koska saan siitä niin hyvä fiilis. Olen sen lisöksi niin onnellinen että vaikka elämä on kiireinen pari viimesitä viikkoa, ruoka on ja säännölliset ateriat ovat pysyneet kurissa! Koska syön hyvin ja terveellisesti, nukun riittävästä, siitä saan energia jaksaa päivästä toiseen! Juuri nyt kaikki toimii! :) Vaikka oma treeni vähän kärsii... :/ Mutta tänään suunnitelmissa lenkki ja kahvakuula :) Pakkasesta huolimatta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti