Efter en dryg vecka sommarlov var det konstigt då väckarklockan ringde idag, skolmorgon :) Kul! Superfrukost, grekisk jogurt, honungsmelon, mulbär, gojibär och nötter - super mums!! Ett knäckebrd med bondost och kaffe och klar att åka till skolan. Sista dagen av den första perioden, den som jag avverkat som distansstudier pgs. av jobbet som lärare. På måndag börjar ny period och nytt ämne. Kanske inte nämnt det, men studerar till närvårdare på heltid fr.o.m nästa vecka måndag och beräknas bli färdig närvårdare i december 2014. Har skoladagar ännu ett par veckor och sedan "riktigt" sommarlov i fyra veckor! Så idag fanns det också orsak att fira, första delen avklarad med vitsodet "mycket god" :) Så nöjd!! Nu känns de tre sista månderna av stress, stress och ännu mer stress inte längre så farliga :) Så har firat idag, med både sushi och nu på kvällen ett glas bubbel.
Är både "barn och man fri", ungarna på stugan med farfar och mannen i Tahko på läger. Så perfekt att satsa på träning i lugn och ro ;) Så min kväll bestod av gräsklippning, löpruna och squats ;) Vi har rätt stor gräsmatta, då man klipper i riktigt rask takt, så att man blir varm och svettig så tar den en timme! Efter det, snabbt klädbyte på med löptossorna och ut på en runda. Sköönt! Var ju passligt uppvärmd efter gräsklippningen, så det rulla på väldigt fint idag :) så gjorde nytt tidsrekord på min "kortrunda", jess! Väl hemma, fram med viktstången, på med lite plattor och så squats... , måååånga squats, 220 (!!!) för att vara exakt. Så imorgon känns det i rumpan och låren, nu gjorde jag alla 220 med vikter och de sista 40 med riktigt tungt. Fem dagar kvar på utmaningen och visst kanske det syns lite skillnad på "putet" :D
Efter squatsen lite plankor. Har fått ihop 25 minuter, så 15 minuter kvar denna vecka. Man kan ju göra det lite roligare och ta kettlebells till hjälp ;)
Tänään on ollut sellainen täydellinen päivä!
Aamu alkoi että herätyskello soi, koulupäivä. Viimeinen päivä eksasta jaksosta. Opiskelen lähihoitajaksi ja maanantaina alkaa uusi jakso ja uudet aiheet. Tänään eka jakso paketissa, arvosanalla kiitettävä. Tuntuu niin hyvälle!! Tämä on niin minun juttu ja olen erittäin motivoitunut opiskelija!
Sitä olen juhlinnut sushilla ja illalla lasillinen kuplivaa. Mutta ensin ilta on treeniaiheinen ;) Olen sekä "lapseton ja ilman miestä". Lapset vaarin kanssa mökillä ja mies Tahkolla, leirillä. Päätin leikkaa nurmikon. Meillä on sellainen "sopivan" kokoinen nurmikko. Kun sitä leikkaa ripeällä vauhdilla, niin että tulee lämmintä ja hiki, siihen menee tunti. Vaatteiden vaihto ja lenkkarit jalkaa ja lenkille. Ihanaa!! Oli ollut juuri sopiva alkulämmitys ;) Kun pääsin kotiin, tein kyykkyjä, se haaste, siis paaaljon kyykkyjä, 220 (!!!). Otin levytanko ja painot avuksi ja siitä tuli kyllä erittäin raskas kyykky setti :) Huomenna saattaa olla että tuntuu jossain :D Enää viisi päivää kyykkyjä ja kyllä se jo vähän näkyy että niitä olen tehnyt.
Kyykkyjen jälkeen lankkuja ja jos haluu tehdä erilaisia kyykkyjä voi aina ottaa kahvakuulat avuksi :)


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti