Det har varit en super varm dag här idag! Trodde jag skulle smälta bort idag ;) Orsak - ja, ni vet, det där att kombinera nytta med nöje ;) Råkade få två dagar ledigt från skolan i.o.m att jag har ett rätt så färskt första hjälp intyg. Kunde ju inte komma lämpligare, än att de ringde mig från posten och undrade om de kan få hjälp av mig, justa idag och imorgon :) Jobbade på posten hela december 2012 och lovade då jag sluta, att vid behov kan jag hoppa in i sommar. Visste att jag skulle börja studera och att vi har skola ännu hela juni och sedan fyra veckor ledigt, men behöver vila lite för att orka med kommande studier, blir en tuff höst med mycket nytt. Men någon dag nu och då passar fint! Så jag har cyklat och sprungit/gått upp och ner i trappor idag :) Jihuu!! Svettigt värre! 55 höghustrappuppgångar, 5 med hiss 50 utan (!!) ;) Och 50 egnahemshus. Rör mig med cykel i "mitt" distrikt. Så benen har fått träna idag. Inte illa att få träna OCH få en liten lön för det ;)
Och kvällen sluta ännu med cykeltur med killarna och passligt uppvärmd, så blev det träning för armar, axlar och rygg i kvällssolen. En mycket bra dag med andra ord!
Fyndade på rean, nya löptossor. Nice! Jätte sköna och gillar deras utseende ;) Och de var verkligen i en prisklass som passar mig :) Ska testa dem imorgon på jobbet, köra in dem.
En god kvällsbit, kvargjogurt, mullbär, äppel och gojibär och nu natti, natti, min klocka ringer 04.50 imorgon bitti :)
Mums - kvargjogurt, äppel, mullbär och gojibär
Onpa ollut kuuma päivä tänään! Mutta on tämä suomen kesä niin ihana! Ja tämän lämpimän päivän kunniaksi kävin vähän töissä, jakamassa postia ;) Voin kertoa, oli erittäin hikistä hommaa tänään. Samalla se on aika mukava, treeni ja työ. "Mun" piiri menee jo treenin piikkiin :) 55 kerrostalo porrasta 5 missä hissiä, 50 ilman) ja 50 omakotitaloa ja fillarilla liikun. Kertyy mukavasti kilometrejä ja jalat/pakarat saavat kyytiä ;) Huomenna vielä. Sen jälkeen yksi koulupäivä, yksi etäpäivä tehtäviä varten ja alkaa minun loma!! Ihanaa!!
Ei riittänyt että päivällä olin ulkona ja liikuin, kävin vielä illalla pyörälenkillä poikien kanssa. Ja kotona pihalla, ilta auringossa, tein käsi, selkä ja olkapää treenin. Luulen että uni maistuu kohta, ja muutenkin, kello herättää huomenna aamulla 04.50 :)
Tein muuten kiva alelöydön tänään! Uuden Niken juoksulenkkarit ja eivät olleet hinnalla pilattuja ;) Muutama hassu kymppi, olivat reilusti alennettuja!
Hyvää yötä!


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti