maanantai 24. kesäkuuta 2013

Parkjumppa

Gav åt min mamma i morsdagspresent ett tre månader långt "välmående" hjälp. Dvs. jag hjälper henne, sporrar, ger tips och råd och gör henne sälskap på promenad och lockar henne med på diverse grejer. Tillsammans ska vi upp mammas kondition :) Idag ringde jag henne; "Hej mamma, parkjumppa idag kl.19, ses på plats! Hejdå" Och mamma, hurtiga mamma, cyklade till jumppan, körde timmes passet och cyklade hem igen! Snart har vi jobbat tillsammans i en månad och mamma har hittat glädjen i att röra på sig!
 
Så här på sommaren har vi ett stort utbud av gratisjumppor i Borgå, så då kan man ta tillfället i akt och gå på det som bjuds. Idag var det aerobic jumppa på konstgräset. Det var svettigt, kul och ett pass i min smak! Passet innehöll idag en hel del squats och plankor (!!) :) Mamma hängde bra med och det bästa är, alla gör enligt egen kondition och förmåga. I.o.m att det är upp till 300 deltagare så kan ledaren omöjligt se på vad och hur alla gör, så hjälpte mamma med rätt teknik osv. och efter en stund knackade damen, på andra sidan om mig, mig på axeln och frågade om hon gör rätt :) Hjälper gärna! Kul!
 
Här syns en liten liten del av alla som var där ikväll :)
 
 

Porvoon puistojumppaa kerää runsaasti väkeä! On se mahtava etu, kun kaupunki järjestää kesällä paljon ilmaisjumppaa ympäri kaupunkia. Tänään olin äidin kanssa jumpassa. Äito sai äitienpäivälahjana kolmen kuukauden "kuntovalmentaja" paketti. Autan äiti löytämään liikunnan ilon ja nostaa hänen kunto. Ja hyvin on sujunut tähän asti! Äiti on innokas ja joskus se vaan vaatii että joku lähtee mukaan lenille tai houkuttelee mukaan jumppaan! Yhdessä tsempataan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti