Har mega mycket träningsvärk i ben och rumpa ;) Men jag var visst inne i någon blogg och kommentera att det är ju den bästa träningsvärken... Jaajaa... :D Efter tre dagar med mycket rump- och benträning, så ska det väl kännas ;) Igår blev det igen ett parkjumppa pass ute i det fria, solen. bra musik, en mycket ivrig ledare och svettigt! Just så där perfekt! Passet var samma som på måndag kväll, föst en pulshöjande bit, sedan en massa styrka för ben, rumpa och mage och till slut balansövningar. De här parkjumpporna är för mig mer återhämtande träning, men de behövs ibland de också! Idag blir det en vilodag och så tränar jag igen lördag och söndag!
Blev ett dopp i killarnas pool då jag kom hem, och det tyckte ju ädre killen att var väldigt skojigt; "mamma, simmar i vår simbasäng!!" Jep, munternt värre :) Men det svalka skönt, sedan dusch och kvällsbit. En god banan-vaniljsmoothie gjord på naturell jogurt och vatten och lite proteinpulver i och nötter, mums!
Hade ärende i centrum igår på dagen och passa på att ta en tur i klädaffärerna (som ju i vår lilla byhåla inte är många...) Shoppar sällan kläder åt mig själv nuförtiden, tidigare blev det mer. Nu blir det mest träningskläder som jag shoppar.. hmmm... Tidigare behövde jag i jobbet kläder som passa in för en "buisness look", men nu klarar jag jag med jeans, leggins, tunikarm toppar, tröjor osv. Alltså bekväma kläder. På skolbänken behövs ingen "buisness look" och inte i kommande arbetslivet heller. Denna bekväma, lite sportiga stil är så mycket mera "jag". Men, ibland kan det ju vara bra med något lite städigare där i garderoben, och en sommarklänning som kan varieras i olika stilar - ledig, fest osv. är ju inte helt fel! Speciellt inte om man hittar den på rea fr under 10€ ;) Så ett klädköp blev det, något som inte är träningsrelaterat :D Djup "v" både bak och fram :) (tur man har något att fylla upp den med...hih...) och snyggt rynk så den faller fint.
Puistojumppaa ja ale shoppailu - siitä oli minun torstai tehty :)
Hikinen tunti puistojumpassa, mutta teki hyvä. Oli minulle erittäin hyvä palauttava treeni kahden päivän "rappujuoksemisen" jälkeen :) Tänään on lepopäivä, la ja su on taas aika treenata :)
Kävin muuten ale ostoksilla :) Harvoin ostan enää itselleni vaatteita, en tarvitse, kaapista löytyy hyviä vaatteita. Ennen kun piti töissä olla ns. "buisness look" niin vaatekaapissa piti olla sen tyyliset vaatteet. Enää ei tarvitse! Nykyään farkut, legginsit ja sporttinen tyyli riittää ja se on se tyyli missä viihdyn ja tunnen että tyyli on "minä". Mutta on se aina hyvä että kaapista löytyy esim. kesämekko joka sopii moneen tyyliin, ja sellainen eilen löytyi alerekistä, maksoi alle 10€ ja tätä voin käyttää koko kesän, juhlaan ja arkeen :) Jess!!


Snygg klänning!
VastaaPoistaTack Pia! Den bara hängde där på räcket i affären och ropade på mig ;)
Poista