Rätt sent på söndag kväll drog jag på mig springkläder och iväg ut på en runda. Nu då det varit så varmt på dagarna så är det skönt att bege sig iväg på kvällen då det är lite svalare. Klockan var strax efter 21 då jag sprang iväg. Det blev backintervaller... Puuuust!! Har ju lyckan att det finns en backe rätt nära så jag jogga dit i uppvämningstakt och palnera på vägen att fem gånger upp och ner för den. Den är jobbig, först en stigning, sedan blir det en kort bit rakt och sedan en brant stigning. Efter fyra gånger så kändes det i benen och rumpan, en gång till ännu, hade ju bestämt mig att fem gånger skulle det bli!! Och efter femte gångenb kändes det rätt bra så blev ett bonusvarv ;) Sedan sakta hemåt igen. Sköööönt!! Och svettigt! Blev totalt 5km så var en passlig söndagstur. Hemma på terassen plankor (Jess!! fick ihop mina 30 minuter) och crunches med vikt. Bra slut på veckan!
Puuust... men ännu en gång till!!


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti